Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Riittääkö 1.9 TD ?

<< < (2/4) > >>

Alan:
Mahtaa vaikuttaa paljon, onko auto alkovi vai puoli-integroitu.

Minä kun olen hätäinen niin tänäänkin muistelin vähemmän kaiholla kymmenen vuoden takaista Euroopan kiertoa alkovimallin Hymer Camp Swingillä, jossa oli 10-alusta, muistaakseni toiseksi pienin malli keskikeittiöllä. Samaa tietä tänään ajettiin pohjoiseen, kun sillä tultiin alaspäin. Pärjäsihän sillä kahden kuormalla, mutta olen ehkä kertonutkin, että mittasin yhdellä vastatuulitankkausv älillä Ruotsissa kulutukseksi 17 litraa sadalla, kun oli kiirus lautalle.

Minä kyllä isolohkon valitsisin tuon kokemuksen perusteella. Jos ei yhtään kiire ole niin asia on ihan toinen. Osaakohan kukaan kertoa, miten tuota 1.9 -konetta voisi optimoida.

retkeilijä:
Tässä minun mk2 tyypin moottorissa on hieman isommat tehot kuin mk2 2,0 JTD ja mk1:n 2,5 TD:ssä.
Lisäksi epäilen että konetta on viritetty (ei optimoitu) lisäämällä polttoainesyöttöä ja/tai ahdonalaista syöttöä, koska kun mäessä painaa kaasun pohjaan suurehkoilla kierroksilla, alkaa mustaa savua tulla pakoputkesta ja takana olijat jäävät jälkeen  ;D
Virityksestä: http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm

0yxxy0:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 23.06.2012     kello on 12:56 --- takana olijat jäävät jälkeen  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Kumpaa veikkaat syyksi äkäsyyttä vai mustaa savua?   :-[  :-[   Ohi aiheesta: Mulla oli armeijassa aikoinaan ransitti kuitilla, perässä tulijat piti hyvän turvavälin tai painoivat ohi savun takia jota tuli myös takaluukusta sisälle. Pää oli monasti kipeänä, kerran moitin että tulee savua sisään, kapiaiset meinas että vuoto pitää tukkia. Pokeri ei riittänyt tukkimaan pakoputkenpäätä tai kysymään että tukitaanko kun se savu tulee sieltä.  ??? ???

Alan:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 23.06.2012     kello on 12:56 ---Tässä minun mk2 tyypin moottorissa on hieman isommat tehot kuin mk2 2,0 JTD ja mk1:n 2,5 TD:ssä.
Lisäksi epäilen että konetta on viritetty (ei optimoitu) lisäämällä polttoainesyöttöä ja/tai ahdonalaista syöttöä,,,

--- Lainaus päättyy ---

Ok, niin se on. En hoksannut, kun ei ole koskaan ollut ns. perusmallin turbokonetta missään autossa. Ja Saabin aikana opitut jutut T16 virittämisestä alkavat jo unohtua päästä.  :)

Jepukka:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 22.06.2012     kello on 23:11 ---
Osaakohan kukaan kertoa, miten tuota 1.9 -konetta voisi optimoida.

--- Lainaus päättyy ---

Vain polttoainepumpusta ruuvaamalla syöttöä suuremmaksi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View