Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Nettinopeus
Knaus-90:
Elisa antoi mulle kokeiltavaksi, 2 viikkoa 300M 5G samaan hintaan. Niin yhtenä yönä kokeilin
sain 285 mbit nopeuden, mutta päivä aikaan ei paljoa yli sadan mennyt.
Ei kannata 31.9e maksaa turhasta. Nyt on 150 M ja maksaa 20,9 kk.
Vaeltaja:
Tuossa on joitakin ohjeita tutki itse kotiverkossa mahdillisesti olevia ongelmia, mitkä hidastavat nettinopeutta. https://elisa.fi/kotiverkko/
Makro:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 19.12.2020 kello on 18:56 ---Etkä ole tehnyt asialle mitään? :-\
--- Lainaus päättyy ---
On siitä Elisan kanssa väännetty paljonkin.
Alueen tukiasemien kapasiteetti ei riitä. Liikaa käyttäjiä.
Arkisin käyttöaste voi olla 20 - 30 %. Viikonloppuisin 97 - 98 %.
100 % ei kuulemma liiku enää mitään.
Tukiasemaremonttia piti tulla keväällä, oli jo tekijätkin valittu mutta ilmeisesti korona sotki tilannetta. :(
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Vaeltaja - 19.12.2020 kello on 22:46 ---Tuossa on joitakin ohjeita tutki itse kotiverkossa mahdillisesti olevia ongelmia, mitkä hidastavat nettinopeutta. https://elisa.fi/kotiverkko/
--- Lainaus päättyy ---
Suurin ongelma on lähes aina se, että kaistaa ei riitä kaikille.
Ja asia ei korjaannu kun lailla, jossa sanotaan, että 10M liittymä pitää olla 10M!
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 19.12.2020 kello on 23:55 ---Suurin ongelma on lähes aina se, että kaistaa ei riitä kaikille.
Ja asia ei korjaannu kun lailla, jossa sanotaan, että 10M liittymä pitää olla 10M!
--- Lainaus päättyy ---
Päättäjät varmaan kiinteän yhteyden tai tukiaseman vieressä ruuhkasuomessa jossa suurinpiirtein toimii niinkuin pitääkin. Jos vaadittaisiin että nopeus on se mitä enimmillään luvataan niin hinnat mahtas pompata ylöspäin kaikilla teleoperaattoreilla . Meillä oli kans kapasiteetti ongelma (1/10 osa luvatusta kaikilla operaattoreilla) siihen asti kun kuitu tuli kohtuu kustannuksilla. Eipä oo enään pätkiny kuin tohelon kaivinkone kuskin takia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta