Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Kesämatka Eurooppaan 2012

<< < (17/20) > >>

kuusaan.matti:
Ei kannata tuosta säikähtää! Siihen oli kerätty pahimpia.
Ei se kaikenaikaa tuollaista ole, mutta pitää varoa tuommoistakin!
Matkaillaan!  :D

MatsOnni:
"Ruotsi, Norja, Tanska, ne on ainoat maat mitä kautta tulen ajamaan Eurooppaan, tai sitten lautalla suoraan Saksaan, mutta se on sen ajan murhe jahka sinne Disneylandiin mennään."

Käyhän se Keski-Eurooppaan meno noinkin, eikä yhtään huonoja vaihtoehtoja. Järkimiehenä Ihaa varmasti huomasit että videot oli aika provoisoivasti tehty. Minä en ole montaa kertaa Baltian ja Puolan läpi mennnyt, muutaman kuitenkin, eikä se niin kummallista ole. Kyllä siellä pärjää, mutta tottakai varovainen pitää olla niinkuin liikenteessä joka paikassa. Oudoissa tilanteissa vielä enemmän.

Itseäni hämmästytti enemmän ero Hollannin ja Belgian liikennekäyttäytymi sessä. Belgiassa ajotyyli oli mielestäni aika agressiivinen. Bavaria (ja joku muu kokenut) voi varmaan kommentoida, onko niissä oikeasti eroa vai sattuiko mun kohdalle vaan enemmän tilanteita Belgiassa. 

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: MatsOnni -  2.09.2012     kello on 08:44 --- Ihaa varmasti huomasit että videot oli aika provoisoivasti tehty.

--- Lainaus päättyy ---

Lie noinkin mutta töissä on puolalainen joka kävi tänä kesänä kotimaassaan ja oli puhetta loman jälkeen tuosta puolalaisesta ja suomalaisesta liikennekulttuurist a, ei ikävöi lainkaan sitä tänne Suomeen, ollut täällä jo vuodesta 2006.

En ole kertaakaan suomalaisen rekkakuskin nähnyt lähtevän tuollaisiin ohituksiin kuin tuossa videossa, aika usein suomirekka meinaa hiillostaa 80-alueella kun ajan sitä todellista 83:sta, mutta eipä juuri muuta sanomista ole heistä ollut. Thumb

MatsOnni:
En minäkään Puolan liikennekulttuuria Suomeen kaipaa, en todellakaan. Olen minä vähän vastaavia rekkojen ohituksia nähnyt Suomessakin, ei tietenkään noin rankkoja, mutta kaksi rinnan keltaisen viivan kohdalla kuitenkin kun puhti ei olekkaan riittänyt ohitukseen.

Ruotsin ja Hollannin tavasta minä pidän! 

88k5:
Joo, ei se tavatonta ole, että tuollaisia magnum-kuskien ohitteluja näkee.. mutta aika harvoin kuitenki.

Väljässä liikenteessä moiselta välttää ajamalla 91-94km/h, tai sitten ~80km/h ja pientareella, joka on myös työlästä kun saa varoa huonompaa asvalttia ja mahd. niitä tosi hitaita. Mutta sitten kun pelkkää autojonoa, niin mikään ei auta kuin reilu turvaväli ed. menevään, niin pääsee kiihko-Johnny-Bruit väliin - ne ei lopeta ohittelua missään tilanteessa. Toinen vaihtoehto on siirtyä muille teille tai vapaalle ajosta  :-X

Suomi-kulttuuriin nähden isoin ero on se, että vastaantulija joutuu antamaan tilaa. Äkkiä siihen oikealla ajamiseen suomi-poika tottuu vaikka se pitäisi olla itsestään selvyys täällä kotolandiassakin, mutta kun ei ole...  :'(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View