rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alden kiertovesipumpun moottori?  (Luettu 4879 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 06:21
Alden kiertovesipumpun moottori?
« : 6.06.2012 kello on 22:13 »
Kyselyä varaosan hankintaa varten.
Vaunu Dethleffs Camper 500 SK 2012. Saako ALDE 3010 12 v kiertovesipumpun moottoria vaihdettua, vai pitääkö vaihtaa koko pumppu? Varaosaluetteloissa on pelkkiä moottoreitakin. Käyköhän niistä joku?
 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.02.2024 kello on 03:39
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #1 : 7.06.2012 kello on 02:18 »
Onko pumppu paisunta-astiassa vai letkun välissä? ilmeisesti astiassa. Maahantuojan sivuilta kun kattelin niin koko pumppu vaihtoon. Missä varaosa luettolossa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.08.2017 kello on 16:02
  • Adria Classica 663 KP -07
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #2 : 7.06.2012 kello on 09:53 »
Miksei mene takuuseen, jos vaunu vuosimallia 2012?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #3 : 7.06.2012 kello on 13:29 »
Takuuseen ainkin minun mielestä Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 06:21
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #4 : 7.06.2012 kello on 17:49 »
Taisin kysellä liian aikaisin. Ko vaunu vasta tulossa ensi viikolla. Katselin Alden teknisiä tietoja, jossa 12 v kiertopumppu oli paisunta-astian yläpuolella. Nyt pitäisi pumpun olla parempilaatuinen polttimen kyljessä. Pumppu / moottori oli tarkoitus hankkia ns varalle, kuten vararengaskin, koska olen paljon 12 v pumpun varassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #5 : 7.06.2012 kello on 19:57 »
En tiedä onko tuo osana haavoittuvainen. Oma kokemukseni mukana pidettävistä varaosista on kuitenkin se, että se tarvittava puuttuu vaikka niitä olisi kuinka paljon mukana tai varastossa.
Vararengas on jo ihan eri asia, ilman sitä ei sitten pääse minnekään ja rengasrikkoja olen vaunuissa kokenut muutaman. 

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:39
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #6 : 7.06.2012 kello on 20:19 »
Onko paisuntasäiliön lähellä valmiina pumpun jännitejohdot? Jos on niin osta paisuntasäiliö pumppu varalle ja laita se paikalleen, mutta älä kytke johtoja. Paisuntasäiliöpumpp u on kuitenkin se halvempi ratkaisu. ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.02.2024 kello on 03:39
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #7 : 8.06.2012 kello on 02:03 »
Jos katsoit vain alden teknisiätietoja niin ei se välttämättä kerro missä pumppu sijaitsee ja mikä pumppu. Voi olla paisunta-astiassa tai letkussa pannun kylmällä puolella ja sielläkin mahdollisuuksia eri pumpuille. Jos on letkussa alden uusin pumppu joka on tehonsäädöllä niin ole huoleti, paras pumppu mitä olen nähnyt. Jos hellan pumppu letkussa niin aika kovaääninen (ei kaikki) ja ei kestä kovin pitkään. Jos astiassa oleva pumppu niin saat vaihtaa sitä aika usein.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:45
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Alden kiertovesipumpun moottori?
« Vastaus #8 : 8.06.2012 kello on 08:10 »
Taisin kysellä liian aikaisin. Ko vaunu vasta tulossa ensi viikolla. Katselin Alden teknisiä tietoja, jossa 12 v kiertopumppu oli paisunta-astian yläpuolella. Nyt pitäisi pumpun olla parempilaatuinen polttimen kyljessä. Pumppu / moottori oli tarkoitus hankkia ns varalle, kuten vararengaskin, koska olen paljon 12 v pumpun varassa.

Jos talvi matkailee, on pumppu hyvä olla varalla ja letkun sulkupihdit. Kesäkulkijalle aivan sama. Minulla on pumppu varalla, jos moottori hajoaa heitän uuden moottorin paikalleen, ja jos pumppuosa hajoaa, sitten letkut kiinni ja vaihdan koko pumpun.  :D