Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut ose 30 Jan 2011
  • Tuolta olen ostanut pari koukkua, ovat yksinkertaisia rakenteeltaan ja edullisia. Tappi ja sokkasysteemi sekä ruuvikiristys. Ei ole ihan niin herkkä ruostumaan umpeen kuin Kovil joka 1 v vanhana oli jo lujasti ruostunut. Oulussa; Finnfelox/Mika Salopuro puh:08-5315700. myös verkkokauppa toimii; http://www.felox.fi/kauppa/
  • #2 kirjoittanut Dorotea 30 Jan 2011
  • Mulla oli aikoinaan Volvossa tuon valmistajan koukku. Muuten ihan hyvä, mutta koukun kuula oli liian alhaalla, vaunu roikkui nenällään.
    Vaihdoin sen Bosalin koukkuun ja tilanne muuttui olennaisesti. Nyt vaunu kulkee suunnilleen suorassa. Yllättävän suuria eroja tuntuu olevan noissa kuulan korkeuksissa.
  • #3 kirjoittanut kimi 30 Jan 2011
  • Hitsauspiste Köykkä Seinäjoella tekee hyväksytyn koukun autoon kuin autoon.

  • #4 kirjoittanut ihaa 30 Jan 2011
  • Mikä on oikea vetokoukun asennuskorkeus?
    Vetokoukun asennuskorkeus on yleisesti määritelty 350 mm ja 420 mm väliin (tienpinta – vetokoukun kuulan keskikohta) yli 420 mm korkeus on hyvinkin mahdollinen kun koukkua käytetään. On vaikea antaa mitään tarkkaa määritystä vetokoukun korkeudella käytön aikana. Ohjesääntönä on kuitenkin se, että käytettäessä pitää vetokoukun kuulan ja tienpinnan välimatka olla vähintään 350 mm.


    Olin siinä uskossa että kuulalle on yksi ja ainoa korkeus mutta onhan tuossa hiukan skaalaa.

    http://www.thuletowingsystems.com/artikel.php?rid=129&PHPSESSID=29c579808ca59cccfb085922c754a59e&land=4&mid=51&id=311
  • #5 kirjoittanut Dorotea 30 Jan 2011
  • Mikä on oikea vetokoukun asennuskorkeus?
    Vetokoukun asennuskorkeus on yleisesti määritelty 350 mm ja 420 mm väliin (tienpinta – vetokoukun kuulan keskikohta) yli 420 mm korkeus on hyvinkin mahdollinen kun koukkua käytetään. On vaikea antaa mitään tarkkaa määritystä vetokoukun korkeudella käytön aikana. Ohjesääntönä on kuitenkin se, että käytettäessä pitää vetokoukun kuulan ja tienpinnan välimatka olla vähintään 350 mm.


    Olin siinä uskossa että kuulalle on yksi ja ainoa korkeus mutta onhan tuossa hiukan skaalaa.

    Ja tuo 7cm. ero tekee jo melko paljon vaunun asentoon. ;D
  • #6 kirjoittanut ose 30 Jan 2011
  • Ja tuo 7cm. ero tekee jo melko paljon vaunun asentoon. ;D
    Onhan esim Pajeron koukuissa pulttisäätö. L 200 mitsussa ei ole ja kuula oli melkein puolessa metrissä joka on kyllä maasto-ominaisuuksille hyvä  mutta kärryä sillä ei voinut vetää.
  • #7 kirjoittanut joo o 30 Jan 2011
  • Mitä tarkoittaa tuo teksti.
    Mikä on oikea etäisyys puskurista?
    Lain mukaan vähimmäisvaatimus koukun nupin keskiosan ja puskurin välillä on 650 mm.

  • #8 kirjoittanut ose 30 Jan 2011
  • Mitä tarkoittaa tuo teksti.
    Mikä on oikea etäisyys puskurista?
    Lain mukaan vähimmäisvaatimus koukun nupin keskiosan ja puskurin välillä on 650 mm.



    Tuota en kyllä usko!
  • #9 kirjoittanut vesako 30 Jan 2011
  • Mitä tarkoittaa tuo teksti.
    Mikä on oikea etäisyys puskurista?
    Lain mukaan vähimmäisvaatimus koukun nupin keskiosan ja puskurin välillä on 650 mm.



    Pilkkuvirhe.

    Muokattu. otin pois kysymysmerkin.
  • #10 kirjoittanut Dorotea 30 Jan 2011
  • Pilkkuvirhe.

    Muokattu. otin pois kysymysmerkin.

    Varmaankin pilkkuvirhe. Mittasin äsken autosta noin etäisyydet ja korkeus maasta 50cm ja etäisyys puskurista 10cm.
  • #11 kirjoittanut vesako 30 Jan 2011
  • Varmaankin pilkkuvirhe. Mittasin äsken autosta noin etäisyydet ja korkeus maasta 50cm ja etäisyys puskurista 10cm.

    Olen siinä uskossa, että etäisyys kuulan keskipisteestä
    puskuriin on oltava vähintään 65mm.

    Eli kuulan ja puskurin välinen väli vähintään 40mm.

    Korjatkaa jos väärää tietoa.
  • #12 kirjoittanut ose 30 Jan 2011
  • Olen siinä uskossa, että etäisyys kuulan keskipisteestä
    puskuriin on oltava vähintään 65mm.

    Eli kuulan ja puskurin välinen väli vähintään 40mm.

    Korjatkaa jos väärää tietoa.

    Nämä varmaankin oikeita mittoja, etäisyys saa olla isompikin.
  • #13 kirjoittanut vesako 30 Jan 2011
  • Näin varmaan on. Jos kuula olisi 65cm etäisyydellä
    puskurista, vois olla aika koomisen näköinen.
  • #14 kirjoittanut K.E.V 30 Jan 2011
  • Tulis mieleen joku muuvarsi jonka päässä knuppi  ::)
  • #15 kirjoittanut joo o 30 Jan 2011
  • Tietä hipova vaunun tukipyörä « 1 2 3 »
    Kun asenan nuo ostamani jouset, mistä kirjoittelin tuolla "tietä hipova vaunun tukipyörä" Koukun nupin keskitason korkeus menee tyhjänä johonkin 45 em paikkeille. Nyt on jotakin 40 cm tyjänä ja heti kun laittaa transportteriin kuormaa laskee tuonne 35 cm (nykyisillä jousilla) mikä on minimikorkeus kun katseli tuota edellämainitun linkin tekstiä.
Sivuja:
Toiminto