Ai, että lääkäriin. Tuossa vaiheessa on punkki jo sylkenyt ulos sen pahan minkä se joissakin harvinaisissa tapauksissa voi tehdä. 

|
Ai, että lääkäriin. Tuossa vaiheessa on punkki jo sylkenyt ulos sen pahan minkä se joissakin harvinaisissa tapauksissa voi tehdä.
![]() En usko, että elukka, joka on kuollut imemättä, olisi ehtinyt mitään sylkeä. Ainakin Googlettamalla löytyneet lääkärien raportit kertovat näin, mutta lääkärissä käynnillähän tuo selviää.
minua ei onnekseni punkki purrut
mut noi hyttyset tuolla Livonsaaressa hui ![]() ihan kaameet jäljet jättävät ja heti alkoi tulehtumaan ne pistokset no desifiointiaineta kun laittaa eivät niin kauheesti tulehdu onko muilla jo hyttyset syöneet ja puoli ihoa vieneet mennessään ?
minua ei onnekseni punkki purrutSiedätys hoitoa !!! ![]()
Hyttysiin aittaa Ohvi,vaan ei Koffi !!!
![]() Hyttysiin aittaa Ohvi,vaan ei Koffi !!! juu offi löysi tiensä iholle mutta ehtivät kuitenkin minua ennen moiset inisijät pureksimaan onneksi alkoi tuulemaan pysyivät pois tieltä nekin viheliäiset ....
Hyttysiin aittaa Ohvi,vaan ei Koffi !!! Paljon koffii, niin ei huomaakaan. minua ei onnekseni punkki purrut Kaikenlaisiin puremiin ja ihottumiin sipuli on kokeilunarvoin. Hiero purema raalla sipulilla. Tuohon punkkiaiheeseen suuri VAROITUKSEN SANA, nyt tuntuu olevan runsas punkkivuosi meneillään. Puremasta saatu borrelioosi on vakava sairaus ja voi jopa halvaannuttaa....
Punkkeja on joka nurmikolla ja minun Whippet koirissani,joiden turkki on niin kiiltävä ettei normaalisti mikään punkki siihen tartu, oli molemmisssa niskassa jo punkki!!! Lapsille aina saappaat jalkaan ja aikuisille myös! eI MEINAAN kannata väheksyä tätä uhkaa! Punkit ovat suurempi vaara kuin sudet konsanaan immeisille!!! Ja tämä on totta!
Tuohon punkkiaiheeseen suuri VAROITUKSEN SANA, nyt tuntuu olevan runsas punkkivuosi meneillään. Puremasta saatu borrelioosi on vakava sairaus ja voi jopa halvaannuttaa.... http://www.savonsanomat.fi/savo/tartuttava-punkki-on-levinnyt-jo-varkauden-korkeudelle/1074829 Punkkistop pyyhkeitä kannattaa käyttää..Ja elukoille KUNNON punkkipannat/litkut!
Punkkeja näyttää olevan nyt tosi paljon. Rouva löysi eilen illalla punkin, joka ei ollut vielä ehtinyt vaatteiden alle. Koirasta ei ole toistaiseksi löytynyt. Ehkä siksi, että sen liikkuma-alueella ei ole pitempää kasvustoa. Omastani loput poistettiin tänään, kun kävin aamulla verikokeissa. Ei toistaiseksi muita toimenpiteitä kuin seurantaa puremajäljen ympärillä.
-Täällä ollaan tuohon punkkien joukko hyökäykseen varauduttu siten, että olemme ottaneet koko porukalle pistokset ..Ticovax.
Tänä keväänä viimeisen kerran kolmesta sarjasta ja nyt pitäisi olla immuniteetti suoja varmistettu 3-4 vuodeksi etiäppäin. -Koirille olemme laittaneet niskaan semmoista apteekista saatavaa liuosta joka tosin ei montaa viikkoa kestä kun uusittava.. kun olimme ulkomailla, niin saimme nyppiä 11 punkkia koirasta yhtenä iltana, no ei sen jälkeen enää yhtäkään kun olimme ne lääkinneet. Taitaa tulla hyvä käpyvuosi.
Kuusten latvat loistaa punaisena. |