Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Keväistä lomanviettoa Euroopassa
Onneva:
Oikeestaan tänne etelään lipsahdettiin nopeammin kuin oli tarkoitus. Salzburgiin piti jäädä useammaksi yöksi, vaan kun ei saatu campingpaikkaa. Niin oli täyttä ja varattua. Itävallan sää oli niin kylmää ja sateista, ettei tehny mieli pidemmäksi aikaa jäädä. Saksaan ollaan varattu aikaa ja mietitty ohjelmaa paluumatkalle. Ollaan nuorena tehty pari keski-Euroopan reissua ihan vaan samasta syystä kuin Alan, Saksa on niin kiva ja mielenkiintoinen kohde ja tuntuu olevan edelleenkin.
Nyt ollaan täällä Opatijan vieressä ja nautitaan kaikessa rauhassa. Ollaan treenattu rantaelämääkin vaikka ei olla varsinaisesti auringossa paahtajia. Minä olen ammatiltani "ulkoduunari" joten aurinkoa tulee vuosittain liikaa ihan työn puolestakin. Mukavaa ja lepposaa tää on kuitenkin lomailijalle. Etelän aurinko tuntuu olevan just niin ärhäkkää kuin varoitetaankin, meinaa tämmönen parkkiintunutkin suomalainen talvikalvakas nahka kärvähtää, vaikka kuinka rasvailee. Talviturkit on heitetty mereen, kyl oli raikasta :o
Opatijassa ollaan kävelty ja näitä lähikyliä muuten katseltu ja ihmetelty paikallista elämää. Täällä tehdään kovasti töitä tulevaa turistikautta varten. Aitoja maalataan ja kioskeja kunnostetaan. Turisteja kyllä on, mutta selkeästi vielä on hiljaista.
Päivät täällä on just sopivia, n. 19 varjossa. Illat viilenevät nopeasti ja meri on n. 15 asteista.
Meidän matka jatkuu huomenna kohti Pulaa.
kuusaan.matti:
Huomenna olette Pulassa, mutta ei hätää! :)
Tuommonen Pula paikka on meikänkin reittikartassa lähellä n. kuukauden päässä.
Vielä ei ole tarkkaa suunnitelmaa.
Vesihän sielläkin on vielä viileää, mutta Suomalaiselle on jo lämmintä jos jää särkyy hyppäämällä :)
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 19.05.2012 kello on 16:33 --- Minä olen ammatiltani "ulkoduunari" .
--- Lainaus päättyy ---
Katteletko puita "sillä silmällä"? ;D
Alan:
Ainahan sitä kukin kattoo matkoilla omaa työtään. Joka härjillä ajaa se härjistä puhuu, sano entinen pomoni, tai ainakin niitä ajattelee.
Höpöttäjälle tiedoksi, että Onneva ei ole poika. ;D
Juu, ja sopii kokeilla Välimerelle ajoa ilman siirtymätaivalta, mutta tuohan on vain tekemättömän puhetta, sitä muailmaan soppii.
Turhan Höpöttäjä:
Jääköön minulta kokeilematta hehkeänä Suomen alkukesänä, kuinka välimerelle mennään. No, joskus marras/joulukuun vaihteessa, meidän paskakelissä voisi lomaillakkin siellä. :) Hyvää lomaa vain niin pojille kuin tytöillekkin. Toivottavasti rekkaparkit ovat viihtyisät. Me yritetään kestää täällä kevät loistoisessa kotomaassa. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta