rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mistähän on kysymys?  (Luettu 4470 kertaa)

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 17:47
  • Luonnonmaa, Naantali
Mistähän on kysymys?
« : 16.05.2012 kello on 14:30 »
Terve!

Mitä raati arvelee tässä tapahtuneen?

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Mistähän on kysymys?
« Vastaus #1 : 16.05.2012 kello on 15:38 »
Alkuräjähdys  :D :D :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:15
« Vastaus #2 : 16.05.2012 kello on 16:36 »
Eikai tuo ole liesituulettimen putki?

Olisko orava pitänyt poistaa.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Luonnonmaa, Naantali
« Vastaus #3 : 16.05.2012 kello on 17:40 »
Alkuräjähdys  :D :D :D

Terve!

Aika lähelle ;) Putki on pysty Alden tuloilmaputki. Pannua sytyttäessä eka yrityksellä syttyi normaalisti mutta sammui samantien kuten jääkaappikin (olin juuri vaihtanut pullon). Jääkaappi syttyi uudelleen ja pannua uudelleen sytyttäessä, samantien kun painoin pietsonappia, pamahti korvan juuressa kuin kiväärillä olis ammuttu :o ja kaapista kaikki hämähäkin verkot silmille. Ääni oli niin kova, että emäntäkin tuli tuvasta ulos kattomaan että kuka ampuu ;D Paine repi tuloilma putken riekaleiksi, muuta vahinkoa ei löytynyt, eikä itellekkään pelästystä kummempaa (onneksi kukaan ei nähnyt)

Syyksi arvelen liian nopeaa uudelleen yritystä sytyksessä, pannu ei kerinnyt tuulettua kunnolla.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
« Vastaus #4 : 16.05.2012 kello on 17:59 »
Tais tulla kalsari pyykkiä  :D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
« Vastaus #5 : 16.05.2012 kello on 21:00 »
Oliko tosiaan PYSTY- Alde?Vai uudempi malli. Kun en varaosaluettelosta sellaista löytänyt eikä omassa pysty Aldessa sellaista ole tullut eteen.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.04.2017 kello on 21:22
« Vastaus #6 : 16.05.2012 kello on 21:07 »
Oliko tosiaan PYSTY- Alde?Vai uudempi malli. Kun en varaosaluettelosta sellaista löytänyt eikä omassa pysty Aldessa sellaista ole tullut eteen.

Taitaa olla samanlainen pysty(vanha) Alde kun minulla,eli se malli joka ottaa paloilmansa katolta.

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Luonnonmaa, Naantali
« Vastaus #7 : 16.05.2012 kello on 21:31 »
Taitaa olla samanlainen pysty(vanha) Alde kun minulla,eli se malli joka ottaa paloilmansa katolta.

Terve!

Tää Volkkarin pannu on 2925 ja toi ilmaputki tulee lattiasta ylös ja yhtyy katonrajassa piippuun ja putki hajosi mutkasta jossa kääntyy alas.

Edit.  Katolta tämäkin ottaa ilmansa ja mennee pannun takana palopesään tommosta kurkkutorvee pitkin.
« Viimeksi muokattu: 18.05.2012 kello on 12:09 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #8 : 17.05.2012 kello on 19:31 »
Hittolainen!!! :o

Oletkos itse kunnossa :-\?
Meinaan ettei sattunut fyysisesti...korvie n lukkoonmenoa kummempaa?

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Luonnonmaa, Naantali
« Vastaus #9 : 17.05.2012 kello on 21:33 »
Hittolainen!!! :o

Oletkos itse kunnossa :-\?
Meinaan ettei sattunut fyysisesti...korvie n lukkoonmenoa kummempaa?

Terve!

Juu, ei äijäs mittän vikkaa (uutta Thumb) Ja pannukin pellaa ihan oikein.

Toi putki pitäs vaihtaa, mut nyt on ollu kiireitä ton likan motskarin kans.

Rupee pikkuhiljaa tajuamaan miks eläkeläisillä on aina kiire ;) ;) ;)

Kunhan toi pyörä saadaan ajoon, niin sitten oon ainakin pari viikkoo eäkkeellä ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.11.2025 kello on 09:31
« Vastaus #10 : 17.05.2012 kello on 21:59 »
Hieno juttu!  Thumb

Ittellä kävi vaan aikonaan sellanen kokemus , että olin yhdessä metallifirmassa hommissa ja kaveri sitten jätti pillin siehen työkohteensa vierustynnöriin ruokatauon ajaksi. Sitten tulitiin takaasi ja veti hän siinä sitten ruokasätkän. Epähuomios sitten nakkas sen siehe tynnöriin. Lähti meinnaan ku kranaatti putkesta helvetillisellä urulla ja varmaan joka äijä oltiin ku käet kannonpäällä seljällään suut pajatosnkuppina,  notta JESssus!! Pomokin juoksi hätiin kattoon hihkuen "mikä räjähti"??

Oli nääs se pillin letku murtunnu ja happivuoto. Onneksi takatulet pelas ja selvittiin käsien tutinalla. Niitä pytyssä olleita kuparinpätkiä ja kaapelihyllyjen 15 vuoden pölyt sato hetken..
Kyllä siinä korvat tinnitti vähän aikaa... :laugh:

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #11 : 17.05.2012 kello on 22:16 »
Mun isä on tollanen raskaamman kaluston asentaja ja oli tässä yks päivä korjaillu jotain perävaunuu/nuppii (en nyt muista kumpaa) No en muista sitäkään et miks se auto oli pitänyt ylös nostaa, mut oli kuitenki. Isä oli sen sit nostanut sellanen ilmatyynyn kanssa, ku ei vissii oikein tunkilla onnistunut. Oli sit laittanu pukit alle ja töihin. Siinä sit itekseen ihmetellu et ku sellast jotain nitinää/pihinää/rutinaa oli kuulunu et mist tollanen ääni tulee. Sit oli tajunnu et hittolainen ei hän muistanu ottaa sitä paineilmaa irti siit tyynyst et se on tyyny ku nitisee. Ehtiny just laittaa kädet korville ja sit KABUM!!!! Pomo oli tullu toimistosta ulos ku ammuttuna ja huudellu sit heti nimeltä ja isä sielt sit vastannu rekan alta juu, kyl hän kunnos on, mut housuihi saatto kyl jälki jäädä  :D

Kerto siin samal sit sellasti juttuu et yks kaveri oli Huittisissa ajellu siin Tamperetta kohti. Sit oli kattonu et edes painaa joku vanha pappa mopon kans tien reunassa. No ei muuta kun yhdistelmällä vähän koukannu vastaantulevien kaistalle ja just siin ohitustilanteessa hajonnu rengas. KABUM! Kuski kattonu ikkunasta et sitä pappaa ei näy missään.. No sit vaan rekkaa pysäksiin ja takas kattomaan et kuin kävi. No, pappan mopo oli siin tien pientareel mut pappaa ei näkyny. Se oli siit läheiselt pellolt noussu tukka pystyssä useemman metrin pääst pystyy ja kuski sit tietty kyselly et onk pappa kunnos et käviks mitenkää ja pappa siihen pokkana vastannut et "kunnos olen Mut kyl mää sit PELÄSTYIN"

• Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Luonnonmaa, Naantali
« Vastaus #12 : 18.05.2012 kello on 00:43 »
Terve!

Juu, on se melkoinen kokemus, tommoinen pamaus yllättäin, kun lukemattomia kertoja oon tuonkin pannun käynnistänyt, ja työelämässä isompaakin pataa sytytellyt ilman isompia posahduksia.
Mutta elämä on... suuri seikkailu ;) Thumb Thumb Thumb

• Vieras
  • Vs: Mistähän on kysymys?
    « Vastaus #13 : 18.05.2012 kello on 11:08 »
    Terve!

Aika lähelle ;) Putki on pysty Alden tuloilmaputki. Pannua sytyttäessä eka yrityksellä syttyi normaalisti mutta sammui samantien kuten jääkaappikin (olin juuri vaihtanut pullon). Jääkaappi syttyi uudelleen ja pannua uudelleen sytyttäessä, samantien kun painoin pietsonappia, pamahti korvan juuressa kuin kiväärillä olis ammuttu :o ja kaapista kaikki hämähäkin verkot silmille. Ääni oli niin kova, että emäntäkin tuli tuvasta ulos kattomaan että kuka ampuu ;D Paine repi tuloilma putken riekaleiksi, muuta vahinkoa ei löytynyt, eikä itellekkään pelästystä kummempaa (onneksi kukaan ei nähnyt)

Syyksi arvelen liian nopeaa uudelleen yritystä sytyksessä, pannu ei kerinnyt tuulettua kunnolla.
       Naapurilla kävi samanlain, sanoi alden sytytyksessä käyneen se ns "vanhan aikainen" pitäisi odottaa 3min ennenkuin yrittää sytyttää uudelleen, on jäänyt kaasua putkistoon josta pamaus on johtunut... :) :)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:16
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #14 : 18.05.2012 kello on 12:27 »
       Naapurilla kävi samanlain, sanoi alden sytytyksessä käyneen se ns "vanhan aikainen" pitäisi odottaa 3min ennenkuin yrittää sytyttää uudelleen, on jäänyt kaasua putkistoon josta pamaus on johtunut... :) :)

Eikö tuo ole mainittu käyttöohjeissa? 

Näin muistelee entinen pystyalden omistaja.