Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Navigointi

(1/1)

oh5yw:
Hommasin pikkuisen dataloggerin, joka siis tallentaa ajettaessa kaiken moista t ietoa. Toki se toimii GPS-mokkulanakin siinä samalla.

Kotona sitten purin koneesta datan jota voi käyttää vaikka Google Mapsissa tai vaikka MS Autoroutessa. Netissä on myös sivustoja jonne voi lähettää oman datan ja saa tulokseksi kaikenmoista statistiikkaa reitistä, nopeuksia pysähdyksiä ym.

Tässä Tapaninpäivänä ajettua matkaa:

Linkki

kari

oh5yw:
Petiautoni kojelaudan ja tuulilasin väli on sen verran ahdas, ettei läppäri mahdu kunnolla näyttö avonaisena siihen keikkumaan.
Repsikka on pitänyt vempaita sylissään tai sitten yksin ajaessa läppäri on ollut repsikan penkillä. On se ollut vaarallista ajamista toinen silmä katsoo eteenpäin ja toinen läppäriä viereisellä istuimella...
Kun sitten rojukaupasta käteen tarttui, ilmeisesti jostain kassajärjestelmästä irroitettu, DOSMAR-merkkinen 8" VGA-näyttö, sain ahaa-elämyksen.
Pikkunäyttö sopii hyvin kojelaudalle, läppärin voi laittaa vaikka penkin alle ja lisäksi tarvitaan vielä langaton hiiri ja ehkä näppäimistö.

Kunhan lämpimät ilmat koittavat, että jaksaa akkupora ulkona pyöriä, porailen sopivat kiinnitysreiät näyttöä varten...

Tässä testissä kotona lämpimässä kammarin pöydällä

99:

--- Lainaus käyttäjältä: oh5yw -  9.01.2011     kello on 09:35 ---tarvitaan vielä langaton hiiri ja ehkä näppäimistö.

--- Lainaus päättyy ---

Tämmöinen voisi olla kätevä.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=52783

Aakku:
Ei tuohon Volkkarin kojelaudalle oikein mikään sovi kunnolla.
Mulla on siinä navigaattori, mutta ei yhtään suurempaa passais laittaa. Vuoden verran mulla oli oikein tehdastekoinen läppäriteline, joka sijaitsi siinä radion etupuolella. Ahtaaksi teki sekin kulkemisen. Nyt on pieni miniläppäri penkillä tai jalkatilassa, kun en ole parempaakaan keksinyt.
Kaikkein hienoin olisi saada autoradion moottoroituun näyttöön ulkopuolinen tietsikka. Mun radiossa on kuitenkin vain RCA sisääntulo. Liekö VGA:ta siihen mahdollista kytkeäkään. Tällä hetkellä siinä näytössä näkyy peruutuskamera, vaikka eipä sitä tuollaisessa ikkunallisessa pakussa juuri tarvitse.

Simppeli tosiaan olisi radion moottorinäyttö + ulkopuolinen tietsikka + ulkopuolinen mininäppis/hiiri

oh5yw:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  9.01.2011     kello on 13:39 ---Vuoden verran mulla oli oikein tehdastekoinen läppäriteline, joka sijaitsi siinä radion etupuolella.

--- Lainaus päättyy ---

Mommonen tehdastekonen tuo oli? Mulla mahtuis semmonenkin jos vaan löytäisi sopivan, mulla kun ei siitä etupenkiltä kuljeta muualle kuin ulos

Kari

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View