Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Matkailuauton säilyttäminen silloin kun ei olla reissun päällä.
kimi:
Jussi on asiat hyvin koskien auton säilyttämistä. Jo se, että saa isännöitsijän suostumaan tuollaiseen järjestelyyn voi olla vaikeaa, puhumattakaan naapureitten suhtautumiseta harrastukseen jonka väline vie tilaa
Auton seisottaminen kuluttaa sitä minilta osin enemmän kun sen käyttö ja varsinkin jos olosuhteet on epäedulliset. Moneen harrasteautoon olen esim pyöränlaakereita joutunut vaihtamaan miltei heti kun auto on seisonnan jälkeen otettu käyttöön, ja elektroniikka/sähköpuolella on myös ollut omat ongelmansa.
Polttoaineet ovat nykyään osittain kasvisperäisiä ja niitten säilyvyys huonoa.
Toisaalta näen kyllä huonona perusteena jostakin hankinnasta ja harrastuksesta luopumisen jos edes jonkinlainen mahdollisuus näitten tekijöiden järjestämiselle löytyy.
hronkko:
Täällä tuli ensimmäinen kateellinen sanomaan tuosta autosta että vie liikaa tilaa kun oli ollu ensimmäsitä kertaa mulla ollessan tuossa mun omassa parkkiruudussa 30minuuttia.. Valitti ettei hää mahu omasta autostaan pois. No sellasta sattuu.. Asntoalueella jossa kaavassa on 0.9 parkkipaikkaa per asunto ja varsinkin jos itse taloyhtiön pihallakaan ole paikkoja kaikille.. Niin on hyvin hankalaa neuvotella mitään säilyttämisestä..
Ajasinhan minä sillä jos sen käyttöönottaminen olisi helepompaa, ja vaunuun vaihtaminen ei sinällään kannata ko ei noita 1300kg kokonaispainoltaan olevia vaunuja taida saada säällisen ikäisenä joissa ois nestekeskuslämmitys . No mutta elän tämän ongelman kanssa ja katsotaan mitä aika tuleman pitää. Ja jos noita asioita alkaa jo heti alusta asti miettimään niin hankkimatta yleensä autot ja vaunut jää.. Mut ei se mittään.. Voidaan pitää tämä keskustelu keskusteltuna ja palataan taas normaaliin päiväjärjestykseen. .
Alan:
Hyvä aihe tämä on... kaikilla on auto välillä käyttämättä ja paikkahan sillä pitää olla.
Pitäisi ite tehdä oma kivetty parkkipaikka sille, sopisi nippanappa tuohon portinpieleen. Yhden koivun kun kaataisi, mutta melkein tietää kaivinkoneelle töitä ja muutamaa paalia finnfoamia. Maa on siinä kohtaa niin routivaa kuin ikinä olla voi.
hronkko:
Toki tämä hyvä aihe on. En usko että olen ainoa joka asian kanssa painii. Mutta ei tehdä tästä keskustelusta taistelua auton ja vaunun välillä.. Molemmissa on hyvät puolensa ja jokainen nauttikoon niistä miksi oman valintansa on tehnyt.
jus66si:
No, eipä nyt nakata kirvestä korpeen vielä...
Tuossa on tuollainen lista (toiselta sivustolta lainattu).
http://www.karavaanarit.fi/vaunut-ja-autot/muut-palvelut/talvisailytysta/
Josko tuosta löytyisi joku sopiva vaikka sadan kilsan säteellä ( n. 1h ajomatkan päästä). Siinon jokunen kesäsäilytyspaikkak in.
Harmillinen naapuri sulla. Jos olet parkkiruutusi lunastanut, ei pitäisi kyllä autoon meno tai poistuminen tuottaa ongelmia, vai Pasillako se ajaa?
Mullekin on tässä muutamia "porvariauton" omistajan iloja jo kanssa tullut. Sähkökaapeli on poljettu poikki pariin kertaan ja tuossa pari päivää sitten piti "koristella" autoa elukan kuvalla, kun oli joku motaissut risalla pullolla nokkapeltiin ohikulkiessa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta