rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kohteita Hollanissa ja Belgiassa  (Luettu 11803 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #15 : 10.05.2012 kello on 11:20 »
^
Kiitoksia. Hyödyllistä luettavaa ja tietoa. Ollaan niille kulmille tulossa Kesäkuun alussa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #16 : 10.05.2012 kello on 11:47 »
Oon vasta Vrouwenpolderissa, Brüggeä kohti suuntaan seuraavaksi, pakko pitää huoltopäivä välissä. Tosin paikka, Camping De Zandput, on vähän liian kallis pelkästään huoltoon, mutta toisaalta kaikki masiinat tuntuu toimivan, nettiaikaa sai päiväksi jne. Tästä on vielä 100km Brüggeen. Eilen tulin palanmatkaa tietä E57, mutta pidin ihmettelytaukoja niin paljon että en päässyt pitkälle.

Mutta kiitos Bavarialle mainioista vinkeistä, luulen että tuo riittää mulle jottei tule kamalaa pakkoajamista Kapellskäriin. Toisaalta nyt kun rouva emäntä lennähti Amasterdamista takaisin koto Suomeen niin mikäs tässä on meneskellessä  :-\ kunhan ei joudu tilanteeseen "no money, no honey".

Jahas ja sitten katsomaan josko ensimmäinen koneellinen olis pyörähtänyt!


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:40
  • viva la France
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #17 : 10.05.2012 kello on 11:54 »
Ahaa, myös Brugessä on matkaparkki, tosin hinta on aika kova, mutta keskustaan matkaa vajaa kilometri.

http://www.campercontact.nl/campersite/detail/id/11403

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:40
  • viva la France
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #18 : 10.05.2012 kello on 11:57 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #19 : 10.05.2012 kello on 11:59 »
^
Tuo on erinomainen vihje, kiitos paljon! Tomppa näyttää lähimmäksi keskustaa leirintäalueen nimeltään Memling, en vielä ehtinyt tsekata sen fasiliteettejä kun Adac ei sitä näytä tuntevan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #20 : 10.05.2012 kello on 12:42 »
Jos nyt oikein tulkitsen niin leirintäalue:   http://www.campingmemling.be/index.php?lang=en   on aika saman hintainen "korkean sesongin" ulkopuolella. Ehkäpä siis kuitenkin sinne, mutta tsekkaan ensiksi tuon matkaparkin, mutta vasta huomenissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #21 : 10.05.2012 kello on 13:24 »
Puhelimella kattelin, niin en oo varma onko tuo matkaparkki sama paikka kuin missä olen ollut aikanaan. Jos on, niin sijainti on kyllä mainio, puistojen läpi suoraan ytimeen.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:30
  • Autossa on pyörät
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #22 : 10.05.2012 kello on 13:32 »
Jos nyt oikein tulkitsen niin leirintäalue:   http://www.campingmemling.be/index.php?lang=en   on aika saman hintainen "korkean sesongin" ulkopuolella. Ehkäpä siis kuitenkin sinne, mutta tsekkaan ensiksi tuon matkaparkin, mutta vasta huomenissa.
Se camping on ok. Siisti , kaupat vieressä. Lyhyt matka vanhaan kaupunkiin. Helppo ajaa jne
« Viimeksi muokattu: 10.05.2012 kello on 15:55 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #23 : 10.05.2012 kello on 17:22 »
Toisessa keskustelussa aikaisemmin kovasti puolustin reissun etukäteissuunnittel ua, ei siis mitään minuuttiaikataulua, mutta pääsuuntia, kohteita ja majoittumisia noin suurinpiirtein.

Olosuhteiden pakosta suunniteltu Unkari vaihtui tänne läntiseen Eurooppaan. Ehdin aika hyvin paneutua asiaan Amsterdamiin saakka, mutta siitä eteenpäin olikin melko "tabula rasa". Olen huomannut että aikaa kuluu nyt tavallaan turhaan pähkäilyyn enemmän ja tästä nettiyhteydestäkin on riippuvaisempi kun joutuu tsekkaamaan asioita.

Tässä säikeessä olen saanut erittäin hyviä vihjeitä joten kaikille osallistuneille Mato Valtosen sanoin: "Thank you very many"!!! Englannissa asuneen poikani mukaan suomalaisen pitää vastata siihen että "no nothing"

Että semmosta tankeroenglantia tässä vaan.... Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #24 : 10.05.2012 kello on 17:39 »
Tarvitko Belgiaan ohjelmaa, kiinnostaako historia? Ypresissä (Ieper) on hyvin realistinen museo I maailmansodan tapahtumista, rivimiehen ja sodan kauhujen näkökulmasta. Löytyy ihan keskeltä kaupunkia, onkohan raatihuone tai vastaava, museo on hiukan piilossa rakennuksen keskellä, sisään sisäpihalta.

Prkl aukeaa vasta 11.6, mutta jätän tähän jos joku etsii joskus tietoa.

http://www.inflandersfields.be/

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Rento meininki!
« Vastaus #25 : 10.05.2012 kello on 20:57 »
Tiristetäänpä vielä viimeisillä maksetuilla nettiajoilla jotakin.

Ilokseni huomasin että tällä alueella on voimassa alennus, johon en ole törmännyt aikaisemmin. 50+ alennus -20%. Ei siis mikään eläkeläisalennus vaan tämmönen iloisen aikuisiän alennus. Jees, sopii mulle!

Sitä oon tässä joutessani pohtinut että onkohan näillä Euroopan sydänalueilla asuvilla pitempi, tarkempi sihti vai onko ne vaan oppineet kusemaan posliinikuppiin niin pitkään että osuvat paremmin. Ei haise kusi, eikä ole kirkkoveneen kuvia seinillä (no ei tietenkään ole, kun eivät oo kirkkovenettä koskaan nähneet). Itseasiassa saman oon pannut merkille melkein missä vaan, poisluettuna itäinen naapuri ja osa sen blokin maista.

Tähän ketjuun on kertynyt arvoisilta kollegoilta niin paljon hyviä vihjeitä että pitäisköhän muokata tuo otsake semmoiseksi että löytyisi helpommin, jos joku muukin vaikka vihjeitä etsii!?!?

Ps. Eihän tuo muokkaaminen tietenkään muuttanut kuin ensimmäisen otsakkeen, mutta toiminee haussa kuitenkin?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2012 kello on 21:12 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.08.2014 kello on 22:42
Vs: Kohteita Hollanissa ja Belgiassa
« Vastaus #26 : 10.05.2012 kello on 23:29 »
Jos tykkää käydä kattelee toisen maailmansodan kalustoa, niin tässä olisi ehdoitus.
http://www.oorlogsmuseum.nl/en/?PHPSESSID=d11805a906aacd42eb4efc365d9d2ee7


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:10
Vs: Kohteita Hollanissa ja Belgiassa
« Vastaus #27 : 12.05.2012 kello on 23:14 »
Päivitetäänpä hieman jos joku vaikka näille kulmille olisi lähiaikoina tulossa. Olen Brüggessä Camping Memlingissä ollut nyt pari päivää. Brügge on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Vanhaan kaupunkiin on leirintäalueelta matkaa ehkä runsas 3 km, pääsee bussilla, jaksaa kävellä, mutta ilman muuta käyttökelpoisin väline on pyörä. Kaupunki on niin täynnä historiaa, ettei siitä sen enempää, helposti täällä on aika kulunut. Nyt viikonloppuna kaupungissa on "Airbag festivaalit" (=harmonikkafestivaalit), siihen liittyen useampia ilmaiskonsertteja on osunut kohdalle. Just tulin kuuntelemasta italialaista kansanmusiikkiyhtye ttä, erittäin hyvä. Esitykseen oli yhdistetty hyvin myös jonglööri.

Kämppäristä vähän. Ainakin Tomppa ohjasi n. 3-400m ohi portista uimahallin? kohdalle ja minä keskityin niin siihen etten huomannut kylttiä. No, ei se suuri missaus ollut. Uudet suihku- ja WC-tilat ovat valmistumaisillaan, luulisin että kuukauden päästä ne ovat käytössä. Alue on muuten ihan mukava, mutta asuntoautoille tarkoitetut tontit on älyttömän pieniä. Oliskohan 3,5x8m. Ei todella tarvi miettiä että avaisko markiisin. Joka tapauksessa viime yönä oli brittilläinen pariskunta vieressä ja kun ovet on eripuolilla niin autojen väliä oli varmaan joku 80cm. Kuin ollakkaan vierestä kuului niin lahjakas jyrinä pitkin yötä että häiritsi ihan unta. Jopa mun, vaikka vaimo on sitä mieltä että mun unta ei häiritse mikään. Onneksi lähtivät tänään, minä huomenna. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:27
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Kohteita Hollanissa ja Belgiassa
« Vastaus #29 : 13.05.2012 kello on 00:44 »
Mihin matka seuraavaksi Matsonni? Kiinnostaa ja voisi joku osata vinkatakin jotain, jos tarvii. Tää on jo nytkin hyvä ketju.