Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka
Uusi PC-läppäri hinta max 500 tai vähän yli, auttakee
Alan:
Tän, joka ei tule mulle (toimin konsulttina), käyttötarkoitus ei-juuri-muuta kuin nettiselailua ja ihmeellisen mobiili ei tarvi olla. Hinnan pitää alkaa enintään viitosella, mutta kai nykyaikana tuplaydinprossu ja min. 4 GB on oltava, kiinteä webbikamera kanssa vaatimus. 15" näyttö.
Asuksia nyt ainakin on paljon kehuttu, mutta voisiko nyt joku osaava viisata mulle oikean mallin, kun oon oikeesti pudonnut näitten PuuCeiden kanssa kelkasta.
Muuten ostan vahingossa jonkun eilispäivän koneen ylihintaan.
Vanhan koneen kanssa ollut ongelmia, kun en ole saanut asennettua Vistan tilalle Ubuntua sitten millään, kone on HP. Niistä ja Asereista niin huonoja kokemuksia, että ei kyllä kelpaisi.
99:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 5.05.2012 kello on 14:26 ---Tän, joka ei tule mulle (toimin konsulttina), käyttötarkoitus ei-juuri-muuta kuin nettiselailua ja ihmeellisen mobiili ei tarvi olla. Hinnan pitää alkaa enintään viitosella, mutta kai nykyaikana tuplaydinprossu ja min. 4 GB on oltava, kiinteä webbikamera kanssa vaatimus. 15" näyttö.
Asuksia nyt ainakin on paljon kehuttu, mutta voisiko nyt joku osaava viisata mulle oikean mallin, kun oon oikeesti pudonnut näitten PuuCeiden kanssa kelkasta.
Muuten ostan vahingossa jonkun eilispäivän koneen ylihintaan.
Vanhan koneen kanssa ollut ongelmia, kun en ole saanut asennettua Vistan tilalle Ubuntua sitten millään, kone on HP. Niistä ja Asereista niin huonoja kokemuksia, että ei kyllä kelpaisi.
--- Lainaus päättyy ---
4G muistia ja tuplaydin surffaamiseen??
Surffailuun riittää mainiosti 1-2Gigaa ja singlecore. Imo.
No asiaan kumminski. Eikö käytetty kone kelpaa? Muutamalla satkulla saa n. 3 vuotiaita firmakoneita jotka toimivat 100 kertaa paremmin ja pidempään kuin noi 500 markettirimpulat.
Ps. Suuri osa noista HP läppäreistä on windows only ja niihin ei saa asennettua mitään muuta kuin windowseja (sisäänrakennettu esto).
Alan:
^
Eix tuota estoa ole mitenkään mahdollista kiertää? Toinen kysymys; mikä Windows tilalle, se on joku 2GB ja Celeron 2008. Ja mistähän sitä voisi olla varma, että asentuu kanssa. Tuo Vista Basic on järkyttävä systeemi.
---------------
Varmaan riittää surffaamiseen nyt, mutta kun Windows pitää olla ko. käyttäjälle, niin miten lähitulevaisuudessa .
Käytettyjen koneiden laadun osalta olen vielä enemmän pihalla.
pamaus:
500 € hintaan suosittelisin noita 15,6 tuuman näytöllä, kaikki laadukkaita pelejä, makuasia minkä valitsee, kaikki maksaa tyyliin 499
FUJITSU LIFEBOOK A530 15,6" 380M/HD-GFX/2/320/BT/W7P + 2GB LISÄMUISTI
ASUS K53E 15,6" B960/HD-GFX/4/320/BT/W7HP
SONY VAIO CEL2S1E/W 15,5" E450/HD6320/4/500/W7HP
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 5.05.2012 kello on 14:39 ---Ps. Suuri osa noista HP läppäreistä on windows only ja niihin ei saa asennettua mitään muuta kuin windowseja (sisäänrakennettu esto).
--- Lainaus päättyy ---
Tuommoisesta en ole kuullutkaan.
Minullakin oli ensin ongelmia asentaessani 64bit Fujitsu Esprimo P1500:een Ubuntua, mutta netistä selvisi, että se tulee asentaa noapic asetuksilla, kas kummaa sehän toimii hyvin.
Eli asennusongelma saattaa johtua väärästä asennusparametristä .
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta