rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 2470 kiertovesipumppu ääntelee  (Luettu 29209 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:10.05.2016 kello on 10:13
Vs: 2470 kiertovesipumppu ääntelee
« Vastaus #75 : 5.03.2016 kello on 13:23 »
Tai jutustelu on kait alkanut siitä 12 V pumpusta mutta on kääntynyt sitten pyörimään sähköpatruunan pumpun ympärille. Minulla on siinä melkoista ääntelyä. ääntelee kun pistää sähkölämmityksen päälle välillä ääni vaimenee jonkun ajan kuluttua mutta saattaa alkaa sitten taas uudestaan, aivan kuin resonoisi. on pitänyt pientä ropinaa niin kauan kuin vaunu on ollut minulla (pari vuotta) en tiedä onko pieni ääntely sallittua mutta kun petaa sängyn siihen aterion osaan niin kyllä se selvästi kiusaa nukkujaa.Siis onko noissa sähkölämmäreiden pumpuissa ollut laakerivikoja pumppu on varmaankin alkuperäinen -99 Vm.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: 2470 kiertovesipumppu ääntelee
« Vastaus #76 : 5.03.2016 kello on 14:14 »
Vaihdat konkan niin hiljenee

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2018 kello on 12:26
Vs: 2470 kiertovesipumppu ääntelee
« Vastaus #77 : 5.03.2016 kello on 18:04 »
Konkka vaihtoon. Pumpussa ei ole laakereita.

Itsellä lopetti ääntelyn konkan vaihdon jälkeen, mutta nyt korahtaa sammuessaan, vielä vika etsimättä....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: 2470 kiertovesipumppu ääntelee
« Vastaus #78 : 5.03.2016 kello on 18:31 »
Minulla myös alkoi 230V pumppu ääntelemään muutama vuosi sitten. En tiennyt että sellanen voi johtua konkasta. Laitoin tilalle omakotitalon pumpun tehon säädöllä. Jo vain hyvin pelaa ja isolla teholla kätevä ilmata.  :D

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:05
Vs: 2470 kiertovesipumppu ääntelee
« Vastaus #79 : 5.03.2016 kello on 20:07 »
Tai jutustelu on kait alkanut siitä 12 V pumpusta mutta on kääntynyt sitten pyörimään sähköpatruunan pumpun ympärille. Minulla on siinä melkoista ääntelyä. ääntelee kun pistää sähkölämmityksen päälle välillä ääni vaimenee jonkun ajan kuluttua mutta saattaa alkaa sitten taas uudestaan, aivan kuin resonoisi. on pitänyt pientä ropinaa niin kauan kuin vaunu on ollut minulla (pari vuotta) en tiedä onko pieni ääntely sallittua mutta kun petaa sängyn siihen aterion osaan niin kyllä se selvästi kiusaa nukkujaa.Siis onko noissa sähkölämmäreiden pumpuissa ollut laakerivikoja pumppu on varmaankin alkuperäinen -99 Vm.

Sekamelskaahan siitä syntyy kun jatketaan jonkun aloittamaan aiheeseen toinen aihe. Tätä vielä jotkut suosii? Outoa.