Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Auton vaihto Saksassa

(1/3) > >>

kimi:
Viikonloppuna vaimo katseli autoamme takaa ja totesi, että on naurettavan näköinen noilla takapyörillä syvällä auton alla.  Toki, autossa peräylitys luokkaa 2m ja pyöräkotelossa olisi tilaa paripyörille.

Olen katsellut paripyöräisiä alle 7m autoja (nyk 6,98) ja sopivalla sisäratkaisulla. Vaatimuksena parivuode pitkittäin, L- keittiö, penkki oven ja vänkärin etuistuimen välillä ja kunnon jääkaappipakastin. Käytännössä sama kun meillä nyt. Takaveto tietysti, mutta se kuuluu paripyöriin.

Ja Ivecon alusta ei käy, perheessä jo yksi Italialainen ja se kuulemma riittää.

Kävi mielessä jos tekisi syysreissun ja vaihtaisi autoa lennossa, oma on saksantuonti ja ilmeisen helppo rekisteröidä siellä uudestaan. Toki tuossa voi hiukan rahallisesti hävitä, mutta kun tuo oma on muuten mieluinen niin ei viitsisi ensin myydä ja sitten "pakko-ostaa" joku tilalle.

Kokemuksia paripyöräisistä yleensä ja onko ajatus vaihtamisesta Saksasa tuhoon tuomittu.   

Alan:
Ihan lonkalta heitettynä ihmettelen, miksi et myy (todennäköisesti) parempaan hintaan Suomessa? Hintataso on Saksassa hyvin varmasti alempi, sen verran olen sitä vuosien saatossa tutkiskellut.

LMC-99:
Veikkaan että vaihto ei onnistu vaikka kuinka on lähtömaa saksa saatan olla väärässäkin, parhaiten tuo uusiminen onnistuu kun myyt autosi täällä ja käyt sitten sieltä hakemassa toisen tai sitten tilaat sen.
Siis jonkun hyvämaineisen välittäjän kautta..itseäni en mainosta ;D

kimi:
Tuon totesin jo itse aloituksessani, jonkin verran siinä häviää, mutta vaihto liikkeessä saksassa verrattuna myyminen yksityiselle suomessa ja saksanmatka + mahdollisesti monekin auton katsomisreissu+  mahdollisuus, ettei mieluista löydy korvaa hyvinkin pienen rahallisen häviön. Ja helppous on tietty yksi ratkaiseva asia.

Haen kuitenkin autoa trkoilla kriteereillä ja mobilen sivuilla ei eilen löytynyt mieluista. Yksi mahdollisuus on ostaa uusi, vuokrata se itselleen ½ vuotta ja käyttää sitä jonkin verran ja sitten lunastaa ja tuoda suomeen. 

Alan:
Kannattaisi ainakin kokeilla myydä... paljon halvemmalla lennät Saksaan ja yövyt vaikka muutaman yön hotellissa etsiskellessäsi.

Sellaisen kuvan olen sinusta saanut, että auto todennäköisesti on hyvin pidetty ja varusteltu, ja siten hyvä myydä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View