rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?  (Luettu 46208 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #60 : 3.07.2015 kello on 17:42 »
Muutaman kerran olen antanut täyttää pullon, itselläni ei adaptereita ole ja homma on toiminut aseman laitteilla tai sitten kierre on ollut oikea.

Viime keväänä toukokuun alussa Baltiassa oli pirun kylmä ja ensimmäinen pullo loppui jo ennen Serbiaa. Olin kyllä varma että, pullo olisi ollut täynnä lähtiessä mutta, itseni tuntien se on hyvinkin voinut olla vajaa. Kroatiassa sen täyttö onnistui ekalla yrittämällä.
Normi kesäreissulla 2 pulloa on riittänyt hyvin 6 viikkoa, mutta olosuhteet muuttuu ja niitten mukaan kulutus.

Sulla on käynyt mahdottoman hyvä tuuri, varsinkin tuo Kroatian tapaus.

Autokaasua myyvillä huoltsikoilla on omasta takaa lainata autoon sopiva adapteri, vaan lottovoitto on löytää Euroopassa paikka, missä saa täytettyä suomalaisen kaasupullon.

Esim Algarvessa muutamalle tuhannelle autolle/vaunulle löytyy nykyään tasan kolme paikkaa, missä saa suomipullon täytetyksi. Nekin ovat sellaisia paikkoja, jossa ei itse pääse näkemään sitä täyttöä. Niinpä sitten mielellään pukkaavat sen täpötäyteen ja veloittavat ronttihinnan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.12.2016 kello on 21:53
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #61 : 12.07.2015 kello on 15:27 »
..
Esim Algarvessa muutamalle tuhannelle autolle/vaunulle löytyy nykyään tasan kolme paikkaa, missä saa suomipullon täytetyksi. Nekin ovat sellaisia paikkoja, jossa ei itse pääse näkemään sitä täyttöä. Niinpä sitten mielellään pukkaavat sen täpötäyteen ja veloittavat ronttihinnan.

Ainakin Algarven Boliquemessa näki pullon täytön ja adapterinkin pullon täyttöä varten ostin sieltä mukaan pari vuotta sitten, jolle on suuresti ollut käyttöä. Täällä Kreikassa täyttävät aina vieressä ja koskaan en laita yli 22 litraa, kun pullo on tyhjä. Joissakin paikoissa on täälläkin adaptereita, mutta oma adapteri pelastaa..(22 litraa = 20 euroa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #62 : 21.09.2015 kello on 15:21 »
Ensimmäinen Repsolasema Kataloniassa ei suostunut tankkaamaan kotelossa olevaa pulloa .
Sanoi sen olevan laitonta .
Tässä karavaanariliikkeen pihassa odottelen siestan loppumista jotta pääsee säädin ja letkukaupoille.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015 kello on 09:56 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #63 : 22.09.2015 kello on 10:17 »
Eli helppo tapa ottaa painettava säädin ja sovittaa se autoon ja Epsanjalaisilla pulloilla pelata joka huoltoasemalta helposti lisää gaasua.
Putken pätkä ja säädin täältä ,helevatan isosa karavaanikaupasta alle 25€
Kyllä oli poijilla muuten tavaraa varastossa vaikka mitä ja hintataso kohtuullinen.
Taidan vierailla paikallisissa uudestaankin hankinnoilla .
« Viimeksi muokattu: 22.09.2015 kello on 10:36 »

  • Vieras
  • Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
    « Vastaus #64 : 8.06.2016 kello on 23:20 »
    Hei,
    Olen lähdössä parin kuukauden reissulle kiertäen eurooppaa ja nyt tarvitsisin vielä hieman selvennystä tähän kaasupullon täyttöön matkalla. Autossa ei ole tilaa useammalle pullolle. Voisiko joku siis selkeästi kertoa naiselle, mitä kaikkia adaptereita/säätimiä mukaan tarvitsee jotta ihan tavallinen suomipullo (sellainen joka grilliin käy) toimisi eri puolilla eurooppaa? Mistä kannattaa hankkia? Kiitos kovasti avusta  Thumb

    *****
    • Päivämatkailija
    • Viimeksi paikalla:10.06.2016 kello on 13:11
    Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
    « Vastaus #65 : 9.06.2016 kello on 10:20 »
    Hei! Nyt tarvitsisin hiukan apua! Eurooppaan olen suuntaamassa vanhalla Fiat Ducatolla pariksi kuukaudeksi kesällä. Siellä olisi tarkoitus kierrellä ympäri, eli kohdemaat eivät ole vielä selvillä. Mukaan mahtuu vain yksi kaasupullo. Minulla on ihan tavallinen suomipullo autossa (sellainen joka käy grilliin). Voiko joku selkeästi selittää naiselle, mikä on paras tapa saada suomipullo täytettyä reissun aikana.  Mitä adaptereita/ liittimiä tarvitaan? Mistä saa ostaa? Vai löytyykö kenties jokin toinen järkevämpi ratkaisu? Kiitos avusta!  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
    • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
    Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
    « Vastaus #66 : 14.06.2016 kello on 13:27 »
    Hei! Nyt tarvitsisin hiukan apua! Eurooppaan olen suuntaamassa vanhalla Fiat Ducatolla pariksi kuukaudeksi kesällä. Siellä olisi tarkoitus kierrellä ympäri, eli kohdemaat eivät ole vielä selvillä. Mukaan mahtuu vain yksi kaasupullo. Minulla on ihan tavallinen suomipullo autossa (sellainen joka käy grilliin). Voiko joku selkeästi selittää naiselle, mikä on paras tapa saada suomipullo täytettyä reissun aikana.  Mitä adaptereita/ liittimiä tarvitaan? Mistä saa ostaa? Vai löytyykö kenties jokin toinen järkevämpi ratkaisu? Kiitos avusta!  Thumb

    Lähetäpä yv, niin saat lisätietoa, ja halutessasi myös tarvitsemasi täyttöadapterin(t) . Käyttöohjeen avulla on kaasupullon itsetankkaus yhtä helppoa kuin bensan tai naftan.
    Eurooppalaiset täyttävät pullonsa automaateista luottokortilla. Oman pullon täyttö ,  jollei se ole ns tankkipullo, on kielletty, varsinkin jos pullon nosta ulos kaapista.
    Käyttöohjeesta ja youtube-linkeistä selviää kaikki tarpeellinen.