rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?  (Luettu 46215 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #15 : 4.05.2012 kello on 14:57 »
Olen viitisen vuotta puuhastellut noiden kaasupullon täyttöön liittyvissä asioissa.
Kaasupullon sisällön helppoon ja nopeaan tarkistamiseen, ilman punnitusta ja pullon irroittelua on tullut uutuustuote. Helppokäyttöinen elektroninen mittari, pikku paristolla, stidiaskin kokoinen, kolmenkympin kieppeillä.

Adaptereista ja täytettävistä metalli- ja alupulloista annan mielelläni tietoa. Kun tämä karavaanarina ja samalla jonkinverran tuotteita myyvänä on mahdollisimman hankalaa ( kademielen välttämiseksi ), niin mulle vaan mailia tai soittoa, jos nyt tämä täällä sallitaan. Neuvoja olen aina antanut ja tulen mieluusti antamaan.

captainkiddjukka@gmail.com
p. 0400 617919

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #16 : 4.05.2012 kello on 15:09 »
^


Tällä foorumilla ei ole ollut tapana apuaan muiden karavaanaritarpeisi in antavia ja siitä kohtuullisen korvauksen saavia kadehtia, päinvastoin. Uskoisin, että tästä on melkoinen yksimielisyys.

Asiaan liittymättömät krääsäkauppiaat sitten erikseen, mutta sellaisia ei orgin omassa väessä ole.

Mielenkiinnolla kuultaisiin kokemuksia ihan foorumillakin, itteänikin kiinnostaisi kovasti tuo mittari.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:02
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #17 : 4.05.2012 kello on 15:32 »
Jou Captainkidd, lisää hyödyllistä tietoa vaan framille!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • viva la France
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #18 : 4.05.2012 kello on 15:33 »
Itselläni on autossa tankkipullo ja senkin täyttö on ainakin Belgiassa laitonta jollei se ole kiinteästä autossa kiinni. Mikä taas tarkoittaa sitä ettei normi kaasupullon kiinnitys kelpaa vaan siteiden täytyy olla semmoiset ettei käsi avaaminen onnistu. Ja tankkaus aukon täyttyy sijaita auton ulkopuolella eli jos aukaiseen kaasupullo kaapin oven ja huomaavat, hanat menee kiinni.
Ja jos täytät normi kaasupulloa adapteri setillä ja huomaavat , menee hanat kiinni ja kutsuvat palokunnan sekä poliisin paikalle.
Ja sitten maksaa. Itseltä on kylän omalla shellillä kerran keskeytetty tankaus ja tultu sanomaan tuosta kaasupullo kaapin oven auki olosta.
Ja kerrottu ettei se ole laillista. Ja annettu osoite mistä saa tuon ulkoseinää asennettavan tankkaus aukon, mikä tuossa aikaisemmin ketjussa mainitun Timo Haapasen autossakin näkyy olevan.
Muiden maiden käytännöstä en mene sanomaan mitään varmaa, mutta saksalaiset lait ovat usein tähän maahan kopioituja, kuten myös ranskalaiset.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #19 : 4.05.2012 kello on 15:55 »
Nojoo, vaikeaksihan nuo kaasupulloja myyvät yhtiöt meidän elon tekevät, kun pitäisi joka maasta ostaa sen maan pullo.

Mulla on tuossa kuvassa pullokotelossa vaijerikiinnityksel lä alupullo, jonka tankkausadapterin kiinnitysteline on ruuvattu kiinteästi kotelon sisäpuolelle. Siitä puolen metrin paineenkestävä letku pulloon. Kyllä sellainen on kaikkialla täysin hyväksytty. Ei tarvitse ylimääräisiä reikiä eikä vetoja auton ulkopinnoista tai seinän läpi. Jos joku höyrypää vielä sitäkin vaatii, niin eikun toiselle asemalle, niitä riittää.
Mistään itsetäytön sanktioista ei minulle kukaan ole kertonut, urbaanilegendaa. Jos nyt mokailee Saksassa, niin tullaan vaan sanomaan, ettei tuo nyt ole sallittua noin ihan miten lustaa. Siihen se jää. Itse saksalaiset ja ranskalaiset täyttelevät pullonsa kortilla automaateista. -Ohuempaa moraaliahan se, mutta pullot täyttyvät ja halvalla

Ainakin Portugalissa ovat GPL  ( LPG - autokaasu , propaanin ja butaanin seos) asemat alkaneet toivotella tervetulleeksi myös omia pulloja omilla täyttöadaptereilla täyttävät. Siitä vaan ovat kiinnostuneita, että kaasupulloa ei oteta ulos kotelosta.

Siellä kelpaa se n. 75 centtiä per kaasulitra. Varsinkin kun nuo minun kehittelemäni täyttöadapterit yleistyvät ja kun niitä Algarvessa suomipulloja täyttäviä on enää pari toiminnassa.

Kuvassani kaasupulloista se mittarikin näkyy, punavalkoinen pikkuhärpäke. Se pysyy magneetilla pullon kyljessä (alupullossa toisella kädellä pidellen) ja nappia painettaessa ilmoittaa punaisella valolla kun ollaan tyhjässä osassa pulloa. Sitä mittaria sitten vaan liikutetaan alaspäin kunnes valo vaihtuu vihreäksi - kahoppa, siinä just on kaasun pinta !
Voin minä siitä yleisfoorumillakin mainita, ja kun niitä ei vielä oikein ole tarjolla, niin palvelen kyllä toimitusasioissakin .
Vapaa-aika comista niitä saa 29,95/kpl mutta aika runsaasti lisäeuroja pyytävät toimituksesta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #20 : 4.05.2012 kello on 16:36 »
Itse noin kesäaikaan kulkijana olen todennut että 2x11 kiloa on riittävä. Taas talvikiertäjät varmaan kaipaavat noita. Varsinkin mikäli ovat pois sähköverkon ulottuvilta  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:11
  • Kulkija
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #21 : 4.05.2012 kello on 16:40 »
Sama havainto. Ajattelin nyt lähteä kahden sakupullon kanssa reissuun, ja tuottaa ne täysinä takaisin.

On hiukkasen halvempaa ja onpahan sitten kotona tai mökillä yksi varapullo olemassa, kun mulla niitä kuitenkin on pari ylimääräistä kertynyt.

Ja jos sattuu, että reilun 7 viikon reissussa, minkä auto tekee, molemmat pullot loppuu, niin saapahan Saksasta lisää, kun viimeinen viikko autolla menee siellä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • viva la France
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #22 : 4.05.2012 kello on 18:20 »
Tuo on kanssa edullinen ostospaikka kaikille kaasu asioille.
Toimittaa myös suomeen. Muunmuuassa aikaisemmin mainittu Timo näkyy ostaneen vehkeensä tuolta.

http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/lpg-camper-motorhomes/index.htm

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #23 : 17.05.2012 kello on 18:00 »





Tässä pari kuvaa erilaisista adaptereista, joilla voi täyttää sekä suomalaisen, että saksalaisen sivuventtiilipullon sa LPG -GPL nestekaasua ( propaani/butaani) , samaa kuin tavallisissa karavaanareiden käyttämissä kaasupulloissa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:51
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #24 : 19.05.2012 kello on 21:08 »
2008 tilasin adapterin sinulta ja hyvin toimi. Siis tiivisteet paikallaan. Ensi talvena taitaa olla seuravien "testien" aika.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:27
  • viva la France
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #25 : 6.06.2012 kello on 17:36 »
Ja tuossa linkki sivulle josta löytyy saksastakin paikat joissa on laillista täytättää oma kaasupullo.
Ja löytyy siitä muutkin maat.

http://www.camper-freaks.nl/gas%20vul%20stations%20Europa.htm

Tosin se on hollanniksi, mutta paikkakunnat ja soitteet löytyy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #26 : 6.06.2012 kello on 18:27 »
Ja tuossa linkki sivulle josta löytyy saksastakin paikat joissa on laillista täytättää oma kaasupullo.
Ja löytyy siitä muutkin maat.

http://www.camper-freaks.nl/gas%20vul%20stations%20Europa.htm

Tosin se on hollanniksi, mutta paikkakunnat ja soitteet löytyy.

Hyvä  linkki.  Thumb  Thumb  Thumb Pitää saada maittain paperille nuo.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:30.10.2022 kello on 20:01
  • Gnothi seauton - Monaco Rambler Vacatione
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #27 : 10.06.2012 kello on 09:46 »
Bavarialle suurkiitokset tuosta linkistä ! Siitä tulee olemaan hyvinkin iso ilo kaasuadapterin jo omistaville ja sellaisen hankkijalle. Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:42
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #28 : 31.12.2012 kello on 16:38 »
Olen antanut itseni ymmärtää, että saksalainen 11 kg:n kierresivuliitäntäp ullo sopii yksiin suomalaisen liittimen kanssa. Lieneekö tämä käsitys jonkun kautta vahvistettavissa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:10
Vs: Kaasupulloadapterit Euroopan matkalle?
« Vastaus #29 : 31.12.2012 kello on 17:24 »
Soommoro!

Samanlaisia ovat.