Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Sisäportaan eristäminen (Rimor)

<< < (2/4) > >>

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 29.03.2012     kello on 18:37 ---Niin, eikö äänieristys pitäisi olla massiivista, eikä huokoista.  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Tarkoitatko, että pitumimatto on huokoista?

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: 99672 - 29.03.2012     kello on 18:41 ---Riippuu äänestä.
Matalat äänet => massiivista
Korkeat äänet => huokoista
Kaikki äänet => noise killer  ;D

--- Lainaus päättyy ---
     Onko kokemusta Noise Killeristä kellään? tuota bitumimattoa olen myös ajatellut  vaihtoehtona!   88k5 onko tuo porras miten lujassa kiinni? ja otitko ite sen irti kun operoit tuon eristeen siihen..

mjo33400:

--- Lainaus käyttäjältä: aaoulusta - 29.03.2012     kello on 20:21 ---     Onko kokemusta Noise Killeristä kellään? tuota bitumimattoa olen myös ajatellut  vaihtoehtona!   88k5 onko tuo porras miten lujassa kiinni? ja otitko ite sen irti kun operoit tuon eristeen siihen..

--- Lainaus päättyy ---

Eihän 88k5 sitä irti ottanut vaan teki oivan ratkaisun. ;)

aaoulusta:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 29.03.2012     kello on 20:25 ---Eihän 88k5 sitä irti ottanut vaan teki oivan ratkaisun. ;)

--- Lainaus päättyy ---
     niin teki!  olen miettinyt josko ruiskumassa olisi hyvä äänieriste!!

88k5:
Jep, riippuu mitä halutaan eristää..

Korkeampia ääniä ja lämpöä, niin tarvitaan paksumpaa huokoista materiaalia.

Jos materiaali tiheää (painavaa), niin lämpöeritävyys huono, mutta matalien taajuuksien äänieristys hyvä. Ohuena kerroksena (2-3mm), esim. bitumi toimii vaimentavana peltiin liimattuna lähinnä kotelovärähtelyä ja tärinän tuomaa ääntä pellin resonssitaajuudella .

Itse tähtäsin tuohon korkeisiintaajuuksi in ja lämpöeristämiseen siten, että tein tuon lasikuituportaan ulkpuolelle (auto alle) pellistä "kuoren". Eli väliin jäi n. 30 mm tyhjää, jonka sitten täytin ruistuttamalla väliin uretaanivaahtoa eristeeksi.  8) Itse porrasta en irroittanut..

E: niinkuin tuosta 3D-mallista voi nähdä, porras vähän joka suuntaan vino, ei "mittojen ottaminen" suoraan auton alta ole peltikanttaukselle ihan 'bea-nuts'. Mallinsin siis ensiksi portaan, ja kasvatin (extrude) kappaletta (solid) 30mm 'ulospäin' - ja irrotin uudesta kappaleesta pinnat (faces) suoristaen ne. Pellin mitoitus oli siinä  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View