Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sammuttimen tarkistus
Kare:
--- Lainaus käyttäjältä: olalaa - 15.03.2012 kello on 20:57 ---Joo noilla trefeillä noita tarkastuksia on mutta ajatus oli että tästä vois tehdä samanlaisen ketjun kun kaasun hinta.Minulla katsastus kohta ja en kerkiä mihinkään trefeille missä sais halvalla homman hoidettua ;)
--- Lainaus päättyy ---
Terve!
Onkos sulla menny leima jo vanhaksi, pitäshän se kelvata jos on päiviä vielä jäljellä.
Pekka:
Aika halpoja nuo uudet sammuttimet. Kun katsastus on vaunussa 2 vuoden välein niin olen ostanut aina uuden katsastukseen ja laittanut vanhan kiertoon. Saahan siitä vanhastakin tarkastamalla sammuttimen mutta uusi on aina uusi.
PSH Malmilla veloitti viime keväänä 10 euroa 6 kg sammuttimen tarkastuksesta.
sipu:
oiskos ollut parivuotta sitten
kun isäntä osti
6 kg sammutinpullo
sammutinhuollosta
niin oli jotain 20-30 e paikkeilla
ja koti oloissa voi tarkastaa ne pullot
kääntämällä nurinpäin ja kumivasaralla napakasti vain
napauttelee sitä pohjaa
näin ne niitä tarkastaa
ja laittaa leiman
ps. olen ihan omin silmin nähnyt :o
kimi:
Tuo halpuus ei mielestäni ole hyvä asia. Nykyään noita vanhoja täysiä sammuttimia lojuu kaikkialla.
Viime kesänä käytin 2 sammutinta autopalon sammutukseen ja niitten tilalle sain paloasemalta uudet, tai siis tarkastetut tilalle. Paikalle saapuneessa paloautossa oli muutamia, mutta annoin muitten sammuttamiseen osallistuneitten ottaa ne ja itse jatkoin palopaikalta aseman kautta.
Minulla oli toinen sammutin täysin uusi uudella leimalla ja toisessakin oli leimaa jäljellä. Tilalle saamissani vanheni leimat muutamassa kuukaudessa.
Vesseli:
--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 15.03.2012 kello on 21:47 ---..ja koti oloissa voi tarkastaa ne pullot
kääntämällä nurinpäin ja kumivasaralla napakasti vain
napauttelee sitä pohjaa
näin ne niitä tarkastaa
ja laittaa leiman
ps. olen ihan omin silmin nähnyt :o
--- Lainaus päättyy ---
Jos kotioloissa tarkastaa, pitäisi olla jonkun valtuutetun huoltofirman tarroja tai itsellä lupa tarkastaa, muuten voi käydä heikosti.
Meillä Lähivakuutus järjestää vuosittain loka-marraskuussa tarkastuksen, jota se mainostaa ilmaiseksi. Ilmainenhan se ei ole, vaan se maksetaan vakuutusmaksuissa. Viimeksi tarjosivat kahvit kakun kera. Kakkua en ottanut, mutta sain palovaroittimen.
EDIT: Ylläpito korjasi lainauksen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta