Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset
Sammuttimen tarkistus
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 4.04.2017 kello on 21:45 ---No mikä jottei jos saat sammuttimen liitettyä hitsikoneeseen. Köyhyyshän ei ole ilo kellekään. Thumb
--- Lainaus päättyy ---
...vaikka joskus naurattaakin.
Mulla on kaksikin, oisko 9l. pulloa. CO2 toimii hyvin mustan raudan kanssa, mitä nyt vähän jäähdyttää.
Koeponnistus aina 10v välein.
Argonia sitten siistimpiin töihin.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 4.04.2017 kello on 21:52 ---...vaikka joskus naurattaakin.
Mulla on kaksikin, oisko 9l. pulloa. CO2 toimii hyvin mustan raudan kanssa, mitä nyt vähän jäähdyttää.
Koeponnistus aina 10v välein.
Argonia sitten siistimpiin töihin.
--- Lainaus päättyy ---
Siis sammuttimista peräisin oleva CO2? Pikkuhommiin sodastream :laugh:
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 4.04.2017 kello on 16:30 ---Kun mainistin koeponnistuksen, ehkä kävi selville mitä tarkoitin. :-*
Ja kun (satunnaisesti valittu) sammutinhuoltohinna sto kertoo että 2 kg koeponnistus ja täyttö maksaa 25€ ja uuden saa hintaan 19,90€, on taloudellinen kannattamattomuuski n todettu.
--- Lainaus päättyy ---
Ei mulle ollut missään vaiheessa epäselvää, toisin kuin jollekulle. Tarkastus ja huolto on kato eri asia ;)
Kirjoitin:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 4.04.2017 kello on 15:01 ---Kyllä siihen vanhaankin saa tarran, mutta pitää huoltaa kun 10v tulee täyteen. Huolto maksaa 2kg pullolle muutaman kympin. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Johon väitit:
--- Lainaus käyttäjältä: Mautoilija - 4.04.2017 kello on 15:08 ---Ei onnistu jos paineastialain mukaan toimitaan. Yli 10 vuotiaisiin tarvitaan koeponnistus. Pelkkä sammutinhuolto ei riitä....
--- Lainaus päättyy ---
Palaa se soppa pohjaan huonommaltakin kokilta ;D
Ossi66:
Mikäs se on nyt raadin päättely siihen jatkokysymyiseen. Jos ostaa uuden viimevuonna valmistetun sammuttaminen, pitääkö siihen hakea tuoreeltaan tarkastustarra?
Mautoilijan ei tarvii arvata ;D
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 4.04.2017 kello on 22:37 ---Mikäs se on nyt raadin päättely siihen jatkokysymyiseen. Jos ostaa uuden viimevuonna valmistetun sammuttaminen, pitääkö siihen hakea tuoreeltaan tarkastustarra?
Mautoilijan ei tarvii arvata ;D
--- Lainaus päättyy ---
Mulla vähän sama tilanne;
- ostin "tarjouksesta" (motonet) Osec 2kg jauhepullon, 6.1.17 kuitin mukaan 16,90€
- narisin kassalle, että eihän tämä halpa ole kun 2kk päästä menee vanhaksi ajoneuvokäytössä..
- pullossa stanssi; 16/02
- etiketissä merkitty 2016, III (maaliskuu)
- kassatyttö pyöritteli kauniisti silmiään: "tällä viikolla tulivat myyntiin.." kun kerroin, että 2kk päästä 'happanevat' :-X
Ajattelin veneen (bensa sisäperä) konehuoneeseen putkiston ja käsivaijerilaukasun kera laittaa. Tai sitten laitan ylijäämä 2 kg halonin, jossa pullostanssi yli 10v.. Kabiinissa on leimattu pullo erikseen 8)
Tosin mulla on mielikuva kun vuosi sitten kasan lestejä Prestoon tarkastukseen vein, että tarkastusleima on voimassa nykyään koko kalenterivuoden, eikä kk-merkintää - pitänee tarkistaa..
E: ennenhän katsastusukolle ostokuitilla näitä vanhentuneita väitettiin uudeksi. Toisaalta järjetön tilanne - jos kaupan varastossa ei vanhena, ei varmaan munkaan. Toukokuussa vielä 'uusi' - kuittitulkinnalla, kun tuo mulla sisällä lämpöisässä makaa.. :P Mutta ihan totta - kuminuijalla resetoidaan kausi ja kunnellaan että jauhe valuu. Tämän ja vähän muuta opetti vpk:n tarkastaja..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta