Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Terveydenhuolto nykyään

<< < (2/9) > >>

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 13.03.2012     kello on 15:08 ---täällä meitin pitäjässä
on kyllä minusta
ollut todella hyvää palvelua
aina tutkitaan perusteelisesti
ennen ,kuin annetaan mitään diaknoosia
tai en nyt tiedä muusta puhua
ku ittestäni
mutta välillä tuntuu
et pienempikin ravaaminen
labrois , rönkkeneis ym erikoislääkäreillä rittäis ???
no toisaaltaan
tunnen , et minusta välitetään 
ei jää tunetta
et jätettäis oman onnen nojaan
siellä ainakaan :)

--- Lainaus päättyy ---
Kolme vuotta sitten,aivastuksessa katkesi kylkiluu,totesivat sen Suonenjoen terveyskeskuksessa,lähete tuli röntkeniin,mutta kun menin sinne,vähättelivät asiaa,eivätkä suostuneet kuvaamaan ! Siitä lähtien en voi vetää keuhkoja täyteen,kipu vasemmalla puolella rintaa,ilmeisesti katkennut kylkiluu vahingoitti rintalihasta,että tällainen on terveyden huolto !! >:(

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 13.03.2012     kello on 15:08 ---täällä meitin pitäjässä
on kyllä minusta
ollut todella hyvää palvelua
aina tutkitaan perusteelisesti
ennen ,kuin annetaan mitään diaknoosia
tai en nyt tiedä muusta puhua
ku ittestäni
mutta välillä tuntuu
et pienempikin ravaaminen
labrois , rönkkeneis ym erikoislääkäreillä rittäis ???
no toisaaltaan
tunnen , et minusta välitetään 
ei jää tunetta
et jätettäis oman onnen nojaan
siellä ainakaan :)

--- Lainaus päättyy ---

Minun vanhemmat asuivat aikoinaan taloyhtiössä jossa kulki kahden terveysaseman raja, puolet asunnoista kuului yhteen loput toiseen. Heillä oli mahtava omalääkäri ja kaikki toimi.

Eräänä päivänä ilmoitettiin, että lääkäri oli siirretty naapuriterveyskesku kseen, kysyin mahdollisuutta siirtää vanhempani hänen potilaikseen sinne, ei onnistunut.
Perustelu oli, että hänen tuottonsa oli liian matala ja keskimääräiset käynnit hänen luona liian pitkät. Uudessa paikassa hänelle oltiin annettu tiukat ohjeet ja vaadittu isoja potilasmääriä. Tyyppiesimerkki julkisesta terveydenhuollosta.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.03.2012     kello on 15:21 ---Minun vanhemmat asuivat aikoinaan taloyhtiössä jossa kulki kahden terveysaseman raja, puolet asunnoista kuului yhteen loput toiseen. Heillä oli mahtava omalääkäri ja kaikki toimi.

Eräänä päivänä ilmoitettiin, että lääkäri oli siirretty naapuriterveyskesku kseen, kysyin mahdollisuutta siirtää vanhempani hänen potilaikseen sinne, ei onnistunut.
Perustelu oli, että hänen tuottonsa oli liian matala ja keskimääräiset käynnit hänen luona liian pitkät. Uudessa paikassa hänelle oltiin annettu tiukat ohjeet ja vaadittu isoja potilasmääriä. Tyyppiesimerkki julkisesta terveydenhuollosta.

--- Lainaus päättyy ---
Joo.. ja tilanne pahenee kuntaliitosten myötä,kohta ei (ainakaan maaseudulla) tiedä mihin lääkäriin pääsee!! Annetaan vaan sorpakson tanssijoille hynaa !! ;D ;D ;D

Duster:
Ja ny ehotetaan että kelakorvaus poistetaan yksityislääkäripalv eluilta jos saman saat kunnalliselta puolelta, ei  mee läpi mulle. Rikkaisiin toi ei vaikuta mitään ja köyhät jonottaa kunnalliseen niitä aikoja jokka ovat joskus 1-3kk päästä vaik oisit kuin kippee (no halvemmaksihan se kunnalle/valtiolle tuloo ko köyhä kuoloo pois, ei tarvihe maksaa eläkkeitä/korvauksia)

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 13.03.2012     kello on 15:21 ---Minun vanhemmat asuivat aikoinaan taloyhtiössä jossa kulki kahden terveysaseman raja, puolet asunnoista kuului yhteen loput toiseen. Heillä oli mahtava omalääkäri ja kaikki toimi.

--- Lainaus päättyy ---

törkeetä toimintaa kerrasaan
onneksi täällä ei ainakaan vielä
olla niin tarkkoja
kuinka kauan menee lekurilla
yks kerta olin tunnin
itsekin ihmettelin miten se aika niin nopiaa meni  :o

mutta just tuossa Perho-ukon kans olen samaa mielt
saa sit kattoo
kun näinkin pieni kylä tai kaupunki runsaan 10.000 asukkaan
niin miten käy jos esm .turkkusseen liitettäs
olen sata varma
et koko terveyskeskus saa lopputilin  :o
ja meittii juoksutetaan turussa (jos saa edes ajan lekurille )
jossa ei ainakaan saa parkkipaikkoja
ja jos saakin on 15 min. ja juokset sit kesken kaiken
parkkimaksuja maksamaan
tai toinen vaihtoehto
mennä bussilla
ja tännekkään ne eivät kulje turhan tiheään
viimeksi odottelin pysäkillä 1 t.. aikas tarkkaan
siinä hiton räntäsateessa ja jäätäväs tuules :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu