Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Asiaa Jatkojohdosta

<< < (16/21) > >>

Aakku:
Ainakin kerran oli nollalla ja vaiheella merkitystä.
Käytössä oli kaasukäyttöinen hallilämmitin, jonka puhallin edellytti sähköä. Tässä laitteessa sähköpuhallin ei lähtenyt käyntiin, jos pistoke oli "väärin päin"(Schuko).

Sitähän mää kysyin..

mjo33400:
Olisiko kyseinen lämmitin tarkoitettu kiinteään asennukseen ja joku laittanut töpselin johdon päähän?

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 11.03.2012     kello on 22:06 ---Sitä en edes hoksannut, mutta harvassa on Suomen ulkopuolella alueet, joilla on kulutuksen mukaan veloitus. Tarkoitus olisi saada helposti ja siististi sähköä pihalle, akun latauksiin sun muihin pikkutarpeisiin... saisihan siihen toki Ecomaticinkin kiinni, jos viluttaa varpaita.

Mulla oli tuollainen johto, mutta se meni vaunun mukana.

--- Lainaus päättyy ---
Jaa, on mulla mittarinkautta tuleva töpseli siinä vaunun seinässä. Samassa lokerossa kun se sisään menevä  ;D

Turhan Höpöttäjä:
Jos kuljin hommissa sähköt käryää, kun käytetään reipasta 3000W, monesti syynä on kelalle jätetty kaapeli kuumetessaan, tai pölyinen ja kostea "sininen" pistoke kulkimen seinässä kuumuu. Itse käytän useasti 3000W-3500W, siksi lämmityskaapeli haarautuu kahdeksi ja kulkimessa seinässä on kaksi sinistä pistorasiaa ja sisällä kaksi erillistä pistorasia piiriä. Eikä lämmityskaapeli ole koskaan kelattuna.  :D
      Niin, ja autolämmityspistora siat on harvoin 170cm maasta, ja ne ei tarvitse olla lukittavia, salpautuvat riittää.  :)

ose:
Pistorasia ulkona pitää olla yli 170 cm korkeudessa jos ei ole ns "lapsisuojattu" tai "luukun" pitää olla salpautuva.
Vaunussa olen opetellut tavan napsauttaa osan lämpötehosta pois jos käytän mikroa, imuria tai tukankuivainta (omat hiukset ei sitä enää paljon tavii mutta vaimoni ;)
Alueella käytössä 10 m sinipäinen ja muualla tarvittaessa 25 m sinipäinen, tarvittaessa adapterilla. Tuosta 25 m johdosta saa kätevän roikan laittamalla toiseenkin päähän adapterin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View