Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Vaunun kanssa pohjois Norjaan
Alan:
Kyllä Norjan teille sopii, ja hyvähän se on vaunun kanssa reissata, vaunu vaan alueelle ja autolla kaupunkiin tai muihin kohteisiin, mikä jää isolla ja kömpelöllä, parkkiruutuun sopimattomalla matkailuautolla tekemättä.
Olen varmaan sanonut tämän ennenkin, mutta Narvikin sotamuseossa kannattaa käydä, ja Altan museossa tottakai. Jälkimmäisessä mahtoi olla hyvät parkkialueet, jos oikein muistan.
88k5:
Joo, on noita ahtaita teitä, joissa muutaman sadan metrin välein kohtauspaikkoja, myös Norjassa kun isolta tieltä syrjäisemälle poikkeaa :D
Siinä tod. näk. turisti saa peruuttaa pöksänsä ennekuin paikallisbussi :P Piennarta/penkkaa ei ole varaa käyttää kun sitä ei välttämättä ole. Matkailuautolla saa olla tuolloin enempi kielikeskellä kuin vaunun kanssa - tod. näk. vaunu jää l-alueelle, toisin kuin "kotilon" kanssa liikuttaessa.. :-\
Näitä on enempi keskemmällä Norjaa, esim Lofooteilla.
ose:
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 8.03.2012 kello on 08:34 ---Mun mielestä vaunu toimii jokapaikassa. Puskassa haastavampi kun maanomistaja tulee haalikon kanssa. Ei ehri niin nopee karkuun. ???
Mä oon siirtänyt reilun 200.000km ympäri Suomea, Eurooppaa , myös Norjassa. Noita jyrkkiä ja kapeita löytyy muualtakin. Parikesää sitten ajettiin Solkkuperässä 20% mäkeä ylös Englannin järviseudulla, tie oli niin kapea että oli ohituspaikat. Samoin Irlannin kapeat tiet. Siellä on sentään hyvä puoli kun ajat vasentareunaa. Näet omalla puolellasi olevan kiviaidan . Voit ajaa likiaitaa kun rekka tulee vastaan. Enkä yli 2,5 metriä leveitä rekkoja ilman erikoiskuljetuskylt tiä ole vielä tavannut. Ei niitä oo Norjassakaan.
--- Lainaus päättyy ---
Talopakettaja kuskataan jatkuvasti ilma erilupia ylileveänä. Monessa talopakettitoimitta jan kuljetuksessa oikea kylki pullottaa 30 cm kuormatilan ulkopuolella.
Komissarov:
^ Erikoiskuljetuslupa ja erikoiskuljetuksen merkitseminen eivät välttämättä kulje käsi kädessä, kaikkiin "erikoiskuljetuksiin" ei tarvita erillistä erikoiskuljetuslupa a. Toisaalta lupa voi olla myös jatkuva. Samaten esim. ylileveä pitää merkitä aina, mutta leveydestä sitten riippuu valaisimien määrä, kilvet, eteauto(je)n käyttö ym.
Jeppe:
--- Lainaus käyttäjältä: Komissarov - 8.03.2012 kello on 12:26 ---^ Erikoiskuljetuslupa ja erikoiskuljetuksen merkitseminen eivät välttämättä kulje käsi kädessä, kaikkiin "erikoiskuljetuksiin" ei tarvita erillistä erikoiskuljetuslupa a. Toisaalta lupa voi olla myös jatkuva. Samaten esim. ylileveä pitää merkitä aina, mutta leveydestä sitten riippuu valaisimien määrä, kilvet, eteauto(je)n käyttö ym.
--- Lainaus päättyy ---
Näin se menee, merkinnät vaan vetoautossa ja kärryn takana. Vuosilupia on paljon käytössä sen takia ettei joka kuormalle tarvi niitä erikseen hakea, siinä sallitaan tietyt leveydet ja korkeudet eri reiteille. Yli 3,1m leveässä on Norjassakin mukana jo varoitusauto.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta