Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Kulkimen lämmitys
Vesseli:
Koko talven lämpö päällä peruslämpönä 1 kW ja kovilla pakkasilla 2 tai 3 kW riipuen tarpeesta. Yöksi lämmönvaihtimen kierto päälle, että auton saa aamulla käyntiin ilman C-kuvioita, kun ei ole lohkolämmitintä tai Webstoa.
Turhan Höpöttäjä:
Jatkuvasti pihassa 3000W ja kaasu päällä. Termostaatti asetettu +7 asteeseen. Jos sähkö puolella tulee häikkää ja lämpötila laskee, Primus napsahtaa päälle, eikä jäädy vedet. :D
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 4.03.2012 kello on 19:06 ---Tuo sentti tuli tuohon kerääjään tammi-helmikuun aikana jota minä kutsun täällä savossa keskitalveksi, sitä pakkasta oli tuona aikana -10 - -35 eli ei mitään nollakelejä joten tulee sitä kosteutta myös pakkasilla.
--- Lainaus päättyy ---
Syyskuun lopussa laitoin auton katokseen ja 2 pussia keräämään vettä. Melkein kokonaan on molemmat "sulaneet" tähän mennessä. Missähän olisi sekin vesi ellei kupissa: ???
-------:
--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 5.03.2012 kello on 09:44 ---Syyskuun lopussa laitoin auton katokseen ja 2 pussia keräämään vettä. Melkein kokonaan on molemmat "sulaneet" tähän mennessä. Missähän olisi sekin vesi ellei kupissa: ???
--- Lainaus päättyy ---
No ilmassa se mun järjen mukaan on, mistä se kosteus sinne tulee. Jos sulla ilman vaihto oikein toimii, niin en usko olevan ongelmia tän asian suhteen. En ole omassa vaunussa havainnutkosteutta. Yhden kerran olisin kuivempaa ilmaa kaivanut, mut kun ulkona oli todella kosteaa. Ei ole ainakaan minun vaunun lattialla vesilainehtinut, jos ei oo sattunut juomamuki kaatumaan. 8)
kaitsute:
Kylmillään muuten, paitsi silloin kun sielä majaillaan.
On mukavampi olla vaunussa, kun on lämmöt päällä. ;D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta