Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut Yrjö 10 Feb 2011
  •  Uutta on käytetty, kulutus vaihtelee minulla aina paljon, joten siitä on vaikea sanoa mitään.Moottorissa ei ongelmia, ;D  mutta sen on vaikuttanut että takajarru on jäätynyt pari kertaa kiinni. ???
  • #17 kirjoittanut Weicco 10 Feb 2011
  •   ;D  mutta sen on vaikuttanut että takajarru on jäätynyt pari kertaa kiinni. ???

    Kyllä se tuo uus bensa nyt Yrjön menoo vaikeuttaa :D
  • #18 kirjoittanut ose 10 Feb 2011
  • Meilläkin teki diisseliin takavantteseen jäätä, perkuleen 95 E 10 ;)
  • #19 kirjoittanut Dorotea 16 Feb 2011
  • Mielenkiintoista tietoa uudesta bensasta. Ei suoraan autoilua koskevaa, mutta kuitenkin.

    http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Uutiset/Bensiiniin_lisatyn_etanolin_vaikutukset_ilmailukaytossa.pdf
  • #20 kirjoittanut Alan 16 Feb 2011
  • ^

    Kieltämättä, ala kun on jonkin verran tuttua. ;D

    Pienkonekantahan on osittain erittäin ikääntynyttä eli moottoriteknologia vanhaa, ei lainkaan näille alkoholibensoille suunniteltua. Vanhan mallin lentobensiini eli 100 LL oli erittäin lyijypitoista, haihduttuaan jätti valkean läntin siihen, mihin oli sattunut roiskumaan.
  • #21 kirjoittanut Pekka 04 Mar 2011
  • Lehtitietojen mukaan ei kiinnosta E10 bensiini saksalaista autoilijaa.
    Itse jatkan edelleen 98:lla menoa.
  • #22 kirjoittanut sipu 04 Mar 2011
  • isäntä laitto suobin tankkiin tuot 10 vuoden vaihtees yhden kerran sit on ollut 98 tankis , mut itse en huomannu mitään eroa ajamises...ei olluna ainakaan kenkurubensaa ...kun niin sulavasti lähti risteyksist ..munkin ajamana  ;D
  • #23 kirjoittanut Janos 04 Mar 2011
  • En ole havainnut mitään eroa. Muutenkin luulen, että suurin vaikutus on "pään sisällä". Joidenkin on vaan vaikea hyväksyä viinan "väärinkäyttöä"  ;D
  • #24 kirjoittanut aaoulusta 13 Mar 2011
  • 95e10  hyvin sopii toyotaan. ei mitään havainnointia onko lisääntynyt kulutus...eikä sitä kotikonsteilla oikein pystykkään mittaamaan.. ei se keskikulutus mittari anna niin tarkkaa mittaustulosta että näkiskö sillä sen eron...saahan täällä pelätä milloin mitäkin ::)
  • #25 kirjoittanut RR 13 Mar 2011
  • Useat tuoreet bensa-autot antavat enemmän tehoa 98 kuin 95-bensalla. Eli kulutuskin on pienempi ysikasilla, jos lisätehoa ei käytetä. Liittyy sytytyksen säätämiseen ja nakutuksenestoon.

    Audissa ajotietokone näyttää liki kahta litraa suurempaa keskikulutusta, nyt on päälle 14 satasella. Muuta eroa ei ole huomattu.

    Lentokentältä lähdettiin ajelemaan joku aika sitten, auto seisoi ne pahimmat pakkaset siellä, viikon verran. Ei päästy kehäkolmoselle asti, kun edc-valo syttyi ja moottorin tehot katosi. Uudelleenkäynnistys poisti ongelman eikä ole ainakaan vielä uusiutunut. Sitä on paha sanoa, että vaikuttiko 95e10 asiaan.
  • #26 kirjoittanut Dorotea 13 Mar 2011
  • 95e10  hyvin sopii toyotaan. ei mitään havainnointia onko lisääntynyt kulutus...eikä sitä kotikonsteilla oikein pystykkään mittaamaan.. ei se keskikulutus mittari anna niin tarkkaa mittaustulosta että näkiskö sillä sen eron...saahan täällä pelätä milloin mitäkin ::)

    Kyllä sen kotikonsteinkin pystyy mittaamaan, kunhan pitää kirjaa ajokilometreistä ja tankatuista litroista. Vaatii kylläkin pidemmän ajanjakson oikean tuloksen saamiseksi.
  • #27 kirjoittanut ihaa 13 Mar 2011
  • AutoBildissä oli testattu VW Golfissa miten tuo kulutus muuttuu kun tankissa oli 95E10:tä, kulutuslisä oli 0.3 l/100km verrattuna 98E5:seen joten kaippa se vie sitten enemmän mutta Toyotassa kulutuksessa ei ole mitään muutosta suuntaan tai toiseen vajaan 180:n ostetun 95E10 litran jälkeen.

  • #28 kirjoittanut ose 13 Mar 2011
  • AutoBildissä oli testattu VW Golfissa miten tuo kulutus muuttuu kun tankissa oli 95E10:tä, kulutuslisä oli 0.3 l/100km verrattuna 98E5:seen joten kaippa se vie sitten enemmän mutta Toyotassa kulutuksessa ei ole mitään muutosta suuntaan tai toiseen vajaan 180:n ostetun 95E10 litran jälkeen.


    Vertailu on tehty vanhaan 95 E 5 bensaan, ei 98 E 5:een ;)
  • #29 kirjoittanut Aakku 13 Mar 2011
  • Minulla ei kyllä ole mitään negatiivista kokemusta 95 E 10 bensasta.
    Ei minulla kyllä ole bensa-autoakaan.
  • #30 kirjoittanut Alan 13 Mar 2011
  • ^

    Kuten myös. Mutta molemmista dieseleistä loppui kaukosäätimen patterit. Epäilen tuota etanolibensaa.

    Veneeseen taidan laittaa Shellin V-poweria. Jos niitä 25 litran säiliöllisiä menee kymmenen kesässä niin hintaero on mitätön ja kone saattaa jopa toimia paremmin. Sama mopon kohdalla, jossa tuskin menee noinkaan paljoa. Ruohonleikkurilla ei väliä, kunhan viimeinen pytyllinen on tuota shelliläistä. Sahassa ja trimmerissä taas käytän pienkonebensaa.
Sivuja:
Toiminto