Tekniikkakeskustelut > Truma

Truman piirikortti

(1/2) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Aulis - 10.02.2012     kello on 09:09 ---Ostetaan Truman C6002  lämppäri kunnossa oleva.. on käytössä C3402 joka on vähän pieni tehoinen ..

--- Lainaus päättyy ---

Sorry hiukan aiheen vierestä ja ostoilmoitukseen keskustelua.

Tietääkseni piirikorttia vaihtamalla tuon 3402 voi muttaa 6000.

Aulis:
Tuntuisipa helpolta ratkaisulta onhan laitteet toistensa kaltaiset mm paloilma puhallin,kiertoilma puhallin ,vesisäiliö, kuoret,antureita ym samaa tuotetta molemmissa malleissa piirikortti on erilainen oletin myös palo suuttin systeemin poikkeavan pienessä kun on vain 2 teho aluetta ja isommassa 3 teho aluetta ?

mjo33400:
Kimi tarkoitti varmaan sitä, että c3400:n tilalle kun laittaa c6000:n kortin niin saa kolme tehoaluetta. C3402:nen ja C6002:nen on erilämmitin kuin 3400 ja 6000. Olen kokeillut 6002:ssa myös 3402:sen korttia ja toimii moitteettomasti. Kakkostehon lämmittimessä kaasuventtiilin käämejä ohjataan vuorotellen ja kolmostehon lämmittimessä myös yhtä aikaa, siitä se ero tulee.

Aulis:
Ok hyvää tietoa .joo olen myös ymmärtänyt niin että C3402 jaC6002 ovat hyvin pitkälti saman laisia vain tehoissa on eroa ainakin paperien mukaan pienessä on 2000/ 3400W tehot isommassa
2000/4000/6000 W elikkä kun olen viime vuonna uusinut palopuhaltimen ja tänä talvena ilman kierron puhaltimen, niin olisiko järkevintä vain vaihtaa piirikortti,aiemmassa autossamme oli juuri tuo isompi malli,siinä toki ilma puhalli otti isommat kierrokset kuin tässä pienessä,mutta johtuuko se sitten isommasta lämmön tuotosta..seköhän sitä puhallinta ohjaa.tuo ilman C kirjainta oleva mallihan on kaiketi vanhempi ja varaosien saantikin on jo vaikeampaa.kiitos vastauksista jo etukäteen.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 10.02.2012     kello on 09:34 ---Kimi tarkoitti varmaan sitä, että c3400:n tilalle kun laittaa c6000:n kortin niin saa kolme tehoaluetta. C3402:nen ja C6002:nen on erilämmitin kuin 3400 ja 6000. Olen kokeillut 6002:ssa myös 3402:sen korttia ja toimii moitteettomasti. Kakkostehon lämmittimessä kaasuventtiilin käämejä ohjataan vuorotellen ja kolmostehon lämmittimessä myös yhtä aikaa, siitä se ero tulee.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä tarkoitin ja sinulta tuon olen aikoinaan kuullut. Minulla on tuo C3402 ja toistaiseksi se on riittänyt. Mielessä on kyllä käynyt kortin vaihtaminen ja nopeuttaisihan se auton lämmittämistä kylmästä käyttölämpöiseksi.  Toisaalta lämmitän autoa sisältä sähköllä vuorokauden verran ennen käyttöä ja asuintiloissa on moottoriin kytketty vesikiertoinen lisälämmitin joka ajossa pitää asuintilat lämpiminä.  Ylläpitoon tuo C3402 on toistaiseksi riittänyt kun ohjaamo on eristetty asuintilasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View