rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Manuaali vs Automaatti  (Luettu 88798 kertaa)

• Vieras
  • Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #195 : 21.04.2013 kello on 04:47 »
    Mistäs sen vielä tiedät?

Tällä nykyisellä -05 Astralla ajoin viiden vuoden ajan ja syksyllä -10 laitettiin sitten Toyotan hybridi jolla ajettiin sitten tämän vuoden tammikuuhun asti ja niiden välinen kulutusero oli juuri tuo 3 l/100km ja nyt sitten olen taas tällä samaisella Astralla ajellut vuoden alusta lähtien, puhtaassa maantieajossa hybridillä pääsee n. 1.5 l/100km vähemmällä mutta kun katsoo kulutusta pitemmällä aikavälillä niin sinne kolmeen litraan se ero menee sataselle.

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
    • ei hölmö edes kysy
    Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #196 : 21.04.2013 kello on 10:05 »
    Minulla noita autoja on jokunen ollut toinen toistaan huonompia tai parempia.Ainoat kaupat joissa minä en autoa ole saanut vaihdettua ovat Veho ja Rinta Jouppi.Nyt jos menet hakemaan käytettyä premium autoa sieltä löytyy automaatteja.Mutta jos haluat tuollaisen Fordin c max kokoa olevan auton tai sitä pienemmän joudut hakemaan pitkään automaattia.Nuo ihmiset jotka ostavat Toyotan tai Opelin tietävät "ristuksen nuukaan"ettei automaatti vaihteistolla tee mitään eikä semmosella voi ajaa.Aamen ja meille semmosta ei tule. :P :P 90 luvulla meillä on ollut eka automaatti ja sen jälkeen 6 joista yhdellä ajelen nykyään. ;D

• Vieras
    « Vastaus #197 : 21.04.2013 kello on 10:22 »
    Nuo ihmiset jotka ostavat Toyotan tai Opelin tietävät "ristuksen nuukaan"ettei automaatti vaihteistolla tee mitään eikä semmosella voi ajaa.

Mielellään kuulen faktaa kun sehän se on sitä mitä me kaikki halutaan kuulla. Kerro ihmeessä mikä on vialla Toyotan ja Opelin automaattivaihdelaa tikoissa ?

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:49
    « Vastaus #198 : 21.04.2013 kello on 10:36 »
    Mielellään kuulen faktaa kun sehän se on sitä mitä me kaikki halutaan kuulla. Kerro ihmeessä mikä on vialla Toyotan ja Opelin automaattivaihdelaa tikoissa ?
    Eihän siinä ole kysymys automaattilaatikon paremmuudesta, tai huonoudesta.
    Homman ydin on siinä, kun työkaverini menee Toyota huoltoon Corollansa kanssa, niin aula on täynnä eläkeläisiä lippalakki päässä.
    Sterotypia on siinä, että nämä eläkeläiset eivät halua mitään automaattikotkotuks ia.

• Vieras
    « Vastaus #199 : 21.04.2013 kello on 10:54 »
    kun työkaverini menee Toyota huoltoon Corollansa kanssa, niin aula on täynnä eläkeläisiä lippalakki päässä.

Tuo on kyllä totta myös täällä savossa, mutta niin se oli myös aikanaan monimerkkiliikkeess ä mistä edellisen Opelin ostin ja toki voinee johtua myös siitä että eläkeläisillä on aikaa odotella huollon valmistumista toisin kuin nuoremmilla jotka vain jättävät autonsa huoltoon.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #200 : 21.04.2013 kello on 11:38 »
    Huomenta! Vieläkö ne jaksaa väitellä ;) :D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #201 : 21.04.2013 kello on 11:49 »
    Huomenta! Vieläkö ne jaksaa väitellä ;) :D
    Joo, mutta nyt me ollaan siirrytty jo vaihteistoista vaihteistojen käyttäjiin..  :D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #202 : 21.04.2013 kello on 12:05 »
    Joo, mutta nyt me ollaan siirrytty jo vaihteistoista vaihteistojen käyttäjiin..  :D
    No siitähän sit riittää juttua taas :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
    « Vastaus #203 : 21.04.2013 kello on 12:06 »

Juu. Siitä saisikin sopivan sivujuonteen...  Minusta liian moni automaatilla ajava 'unohtaa', miten manuaalia ajetaan. Ja älköön kukaan ruvetko änkyttämään, että en minä ainakaan, niitä vaan on. Paljon.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #204 : 21.04.2013 kello on 12:27 »
    En tiedä kumpi ompi parempi, mutta tuossa hiljakkoin noita kauppoja tehneenä huomasin vaihdokkiani tarjoten eri liikkeisiin, niin ensimmäisenä kysymyksenä oli, etteihän ole automaatti. Siitä sitten repimään, että mitä lie tarkoittanee. ;D
    Siinä se onkin se maakunta, pohjanmaa on pohjanmaa vaikka voissa paistas. Ne luulee että kaikki on samanlaisia ja ostelee samalla tavalla.
    Helsingin seudulla on automaateista parempi kysyntä , tunnen henkilökohtaisesti ison liudan autokauppiaita ja isojen liikkeitten myyjiä. Heillä ainakin on se mielipide. "Polku-singerit" voi merkistä riippumatta myydä Tissijuopon osto-ukolle ja rekka vie ne halukkaille ottajille, sinne pohjanmaalle. :D

Ihan loppuhuipennus , olen itsekin syntyäni pohjanmaalta, ehkä asunut liiankauan poissa ettei kaikki pahat tavat ole enää tallessa. Muutamia kuitenkin  ::) :o

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #205 : 21.04.2013 kello on 12:41 »
    Juu. Siitä saisikin sopivan sivujuonteen...  Minusta liian moni automaatilla ajava 'unohtaa', miten manuaalia ajetaan. Ja älköön kukaan ruvetko änkyttämään, että en minä ainakaan, niitä vaan on. Paljon.
    Mutta ei täällä molemmilla pelillä ajaminen sujuu yhtä hyvin ;) :D

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #206 : 21.04.2013 kello on 13:33 »
    Mutta ei täällä molemmilla pelillä ajaminen sujuu yhtä hyvin ;) :D
    Kyllä se vain niin on, että automaatilla pitkään ajellessa tuo kytkin vain tuppaa hetkeksi unohtua, kun siirtyy manuaaliin.
    Sama tietty toisinpäin. Joskus sitä vain hakee kytkintä ja ehkä välillä vaihdekeppiäkin, kun siirtyy manuaalista automaattiin.

Kokemusta kaiketi mulla hitusen on, kun olen jonkinsortin ajamisen ammattilainen. Kotosallakin on käyttöautoina tasapuolisesti pari manuaalia ja pari automaattia.
    (On mulla -50 luvun Rättärikin, jossa on sen ajan automaatti..  ;D Vastapainona -50 luvun Willys Jeeppi, jossa on kolme vaihdekeppiä ja muutenkin kaukana automaatista.)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
    « Vastaus #207 : 21.04.2013 kello on 13:58 »
    (On mulla -50 luvun Rättärikin, jossa on sen ajan automaatti..

:laugh:  Sehän oli vaan ½automaatti. Niinkun Saapissakin myöhemmin.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:45
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #208 : 21.04.2013 kello on 14:03 »
    Nii... vapaakykin. Sellainen oli mun susikutosessa. Oli 2 litrainen V4 ja siinä tuplawebrut. Kulkikin mokoma porkkanasorvi

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.10.2025 kello on 16:34
    Re: Vs: Manuaali vs Automaatti
    « Vastaus #209 : 21.04.2013 kello on 14:19 »
    Nii... vapaakykin. Sellainen oli mun susikutosessa. Oli 2 litrainen V4 ja siinä tuplawebrut. Kulkikin mokoma porkkanasorvi

1,7 litrainen tais olla suurin moottori noissa. 96 laatikko on ollut kyllä todella hyvä millä olen itsekkin ajellut. Paras on kyllä tässä Volvossa :-)