Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet

Miniuuni

<< < (2/13) > >>

Vaeltaja:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu - 25.01.2011     kello on 16:52 ---tavasin kans noit tietoja ja tosiaan ei siinä ainakaan lukenut niist eri lämmitys vaihtoehdoista ,
mut voiko tuollaista pikku-uunia ( siis sitä lidlin mallia)... käyttää treffeillä , ajattelin vain, kun siellä sanotaan , et vain valosähköä saa käyttää silloin kun on isommat treffit kysees ... ?


--- Lainaus päättyy ---

Monilla treffeillä on alettu ilmoittamaan valosähkö myös watteina. Vähän alueesta riippuen on valosähkö ollut 350-500 W. Lidlin uunin teho on 1380W ja Vapaa-aika.com:in uunin teho 650W. Molempien uunien teho ylittää reilusti valosähkön käytön määritelmän.

sipu:
joo sakkoo tulis , et paukkuis , jos laittais herkkui uunis , kyl sit vaan pitää  tyytyy noihin entisiin konsteihin eli salkkugrilliin tai kaasuhellaan ... :)

Turhan Höpöttäjä:
Viimme kesänä olin treffeillä, käytössä valosähkö. Näkyi monen kulkimen ulkopöydällä lämpiävän miniuuni. Itsellä oli samanlainen mukana, nostin ulos pöydälle ja ei muuta kun nisun paistoon. Talvi aikaan täytyy totella sitten kuuliaammin.  :D

seppoko:
Ei pitäisi yllyttää "rikollisuuteen". Se voi osua omaankin nilkkaan. Se yllytetty ja päälle pantu uuni saattaa polttaa sulakkeet. Ja sitten kaikki ovat ilman sähköä.

Turhan Höpöttäjä:
Joo, olin sitten Lahden messujen treffeillä. Osoittivat minut lähelle messu paikkaa, johonkin rinteeseen, tien mutkaan. Sinne oli vedetty sikin sokin kaapeleita valosähkö käyttöön. Ukkoja juoksenteli sinne tänne, kun sähköt katkeili kulkimilta. Löysivät sitten muutaman sähkön käyttäjän, joilla oli 3000W käytössä. En itse viittinut kaapeliani vetää, kun olisi pitänyt laittaa yli tien, jossa vaunuiliat ajeli vetoautoillaan läpi yön. Olin sitten oma varainen, kävin aamulla messuilla ja ajelin kotiin.  :'(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View