rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu  (Luettu 2738 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
  • Savo
Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« : 29.01.2012 kello on 18:44 »
Terve,

Kyselisin on jollain muulla ollut vastavaa. Mulla niin kuin otsikossa kirjoitin 3 kw:la alkaa poksumaan, kiehumaan. 1 tai 2kw:lä tai kaasulla ei kuulu mitään poksuntaa. Lämpöä kyllä riittää. Nytkin Vuokatissa oli 31,5 astetta pakkasta aamulla ja vaunussa oli 19 astetta, pyynti oli noin 22 astetta. Oli 3kw ja kaasu päällä. Aamulla ei edes käyttänyt kaasua enää. Maurin kanssa ollaan mietitty eri vastauksia....

Kiitos jo vastauksista. :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #1 : 29.01.2012 kello on 19:12 »
Nyt taitaa olla niin päin, että jos Maurin kanssa on tätä ilmiötä selvitelty niin voisitko kertoa muillekkin esille tulevia vastauksia. Voihan toki jollakin olla kokemuksia ihan samasta ongelmasta ja sen korjaamisesta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
  • Savo
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #2 : 29.01.2012 kello on 20:04 »
Nyt taitaa olla niin päin, että jos Maurin kanssa on tätä ilmiötä selvitelty niin voisitko kertoa muillekkin esille tulevia vastauksia. Voihan toki jollakin olla kokemuksia ihan samasta ongelmasta ja sen korjaamisesta.

Meillä on Maurin kanssa epäillys mikä se voisi olla mutta haluttais kuulla onko jollain muulla ollut samanlaista tilannetta. Epäillys on että pannussa ilmaa, mutta kun se ei pauku 1 tai 2kw ja kaasulla.. ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #3 : 29.01.2012 kello on 20:25 »
Minäkin olen tätä ongelmaa Arskan kanssa välillä miettiny, kun meidä vaunu on identtinen ongelmavaunun kanssa.
Maurin arvaus taisi olla ettei kierto riitä tai järjestelmässä olisi ilmaa kiertoa haittaamassa. Minä en siihen oikein usko, koska kaasun teho on noin 5kW ja sillä ei ole mitään ongelmaa.

Meillä pystyy käyttämään 3.15kW sähkötehoa ilman mitään ongelmaa.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:34
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #4 : 29.01.2012 kello on 20:49 »
Minäkin olen tätä ongelmaa Arskan kanssa välillä miettiny, kun meidä vaunu on identtinen ongelmavaunun kanssa.
Maurin arvaus taisi olla ettei kierto riitä tai järjestelmässä olisi ilmaa kiertoa haittaamassa. Minä en siihen oikein usko, koska kaasun teho on noin 5kW ja sillä ei ole mitään ongelmaa.

Meillä pystyy käyttämään 3.15kW sähkötehoa ilman mitään ongelmaa.

Tähän pieni korjaus, pannussa olisi ilmaa. ;) Arvauksiahan nämä on kun ei itse ole paikalla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:56
  • Savo
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #5 : 29.01.2012 kello on 20:55 »
Tähän pieni korjaus, pannussa olisi ilmaa. ;) Arvauksiahan nämä on kun ei itse ole paikalla.

Niin siitä puhuttiin puhelimessa. Oli vaan niin kylmä ilma ettei viitsinyt kauaa pitää lämpöjä pois päältä joten tutkiminen jäi kesken. Haluaisin vain tietää onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja miten korjaantu. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #6 : 29.01.2012 kello on 21:20 »
Tähän pieni korjaus, pannussa olisi ilmaa. ;) Arvauksiahan nämä on kun ei itse ole paikalla.

joo, sorry. Näinhän se Arska asian mainitsi.
En nyt muista miten ne pumput pannulta kierrättää, mutta paisuntasäiliö on suoraan pannun yläpuolella ja pannussa automaattinen ilmausventtiili... Voisko se ilmausventtiili olla jumissa ja pumput kierrättäs nestettä paisuntasäiliöstä pannuun päin ???
Miksi kaasulla ei sitten poksu? Onko vastukset kaasupolttimen yläpuolella? Ja vastuksista 3kW vvastus ylimpänä ???

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:34
Vs: Alde 3000 compact, 3kw:la poksuu
« Vastaus #7 : 29.01.2012 kello on 21:24 »

Onko vastukset kaasupolttimen yläpuolella? Ja vastuksista 3kW vvastus ylimpänä ???

Vastukset on ylälaidassa ja jos pannussa on ilmapussi niin aiheuttaa juurikin kyseisen oireen. Täytyy huomenna tarkistaa lähtöputken kohta kun mielestäni se ei ole aivan yläkohdassa, en tosin ole aivan varma asiasta.