Tekniikkakeskustelut > Jääkaapit

Upo jääkaapin tuunaus.

<< < (7/16) > >>

remppa:
Yhden kerran oon kuparin tilalle laittanut.. kuumenee helkkaristi:) joten poistin sen. Jos jostain vaikka ruostumaton tilalle,,,

Ventti:
En aloita uutta ketjua vaikka minun jääkaappini onkin Asko Mobilife, lienee kuitenkin
kyse samasta tavarasta eri nimellä? Ongelma on kaapin toiminta/toimimattomuus kaasulla,
ei mene kaappi päälle kuin aivan satunnaisesti. Peukalo alkaa tykätä kyttyrää pietzon painelusta
hermoista puhumattakaan. Sähköllä toimii.

Mikähän avuksi, mitenhän vikaa voisi jäljittää ja kaappia huoltaa kotikonstein? Sytytysmuuntajan laittaminen on ollut mielessä, jos jollain olisi sellaisia niin voisin ostaa.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Ventti - 22.04.2013     kello on 23:23 ---Mikähän avuksi, mitenhän vikaa voisi jäljittää ja kaappia huoltaa kotikonstein? Sytytysmuuntajan laittaminen on ollut mielessä,

--- Lainaus päättyy ---

Villi arvaus: ei tule kaasua, tai ei tule kipinää...  Kun alaritilän poistaa ja menee kuulovartioon, kun toinen painaa liekinvarmistimen nappia, pitäisi kyllä kuulua hentoinen suhina, jos kaasu liikkuu. Siinä suuttimessa on hyttysen p.... pienempi reikä joka saattaa tukkeentua.  Joku vuosi sitten oli liikkeellä likaista kaasuakin. Myös teräsputkistosta saattaa irrota töhnää.  Suuttimen jällkeen on itse poltin, johon taas voi tippua pakoputkesta ruostetta, jolloin kaasu purkautuukin taaksepäin, sinne, mistä polttimen pitäisi ottaa ilmaa. Jos kaasu kulkee kunnolla, on vielä pietzo. Kärki on saattanut liikahtaa, jolloin kipinä iskee väärään kohtaan, tai johto on murtunut, jolloin kipinä jää jonnekin matkalle. Polttimen ja kipunakärjen yleensä näkee, kun ruuvaa siitä polttimen ympäriltä peltiä irti.
Polttimen putsailua voi aluksi yrittää paineilmalla ja kun pakoputkea nuohoa, ei ruostetta hetkeen tipu.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Ventti - 22.04.2013     kello on 23:23 ---En aloita uutta ketjua vaikka minun jääkaappini onkin Asko Mobilife, lienee kuitenkin
kyse samasta tavarasta eri nimellä? Ongelma on kaapin toiminta/toimimattomuus kaasulla,
ei mene kaappi päälle kuin aivan satunnaisesti. Peukalo alkaa tykätä kyttyrää pietzon painelusta
hermoista puhumattakaan. Sähköllä toimii.

Mikähän avuksi, mitenhän vikaa voisi jäljittää ja kaappia huoltaa kotikonstein? Sytytysmuuntajan laittaminen on ollut mielessä, jos jollain olisi sellaisia niin voisin ostaa.

--- Lainaus päättyy ---

Irroita polttimen kiinnitysruuvi paloputken  alapäästä. Laske poltinta hieman alaspäin ja sivulle. Putsaa paloputki pulloharjalla. Puhaltele poltin puhtaaksi ruostehilseestä. Huutele naapurin emäntää avuksi, siideritölkkiä heiluttelemalla. Pyydä häntä painelemaan pietzoa, samalla tarkista sytytyskärjen asento. Huomaa että naapurin emännän ahteri on pois sinusta päin, ettei testi syyttä tai syystä keskeydy. Jos kipinä on hyvä, kokoa systeemi takaisin. Kiittele avustajaa, ilman mitään taka ajatuksia.  ;D

Arska:
Pitääkin kokeilla tuota korjauskeinoa,vaikkei mun kaapissa olekkaan piezoa,kyllä sitä jotain sen tilalle keksii..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View