Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Liian ohut sähköjohto
relluttelija:
Itse en laittaisi 16A:n sulakkeen pistorasiaan 1,5 mm2:n roikkaa, eihän rakennusten kiinteissäkään asennuksissa saa käyttää 1,5 mm2:n johtoa 16A:n sulakkeen takana. 16A.n sulake kestää enemmän kuormaa kuin 1,5 mm2:n piuha. Näin mulle kertoi sähkömies.
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: relluttelija - 22.05.2012 kello on 21:48 ---Itse en laittaisi 16A:n sulakkeen pistorasiaan 1,5 mm2:n roikkaa, eihän rakennusten kiinteissäkään asennuksissa saa käyttää 1,5 mm2:n johtoa 16A:n sulakkeen takana. 16A.n sulake kestää enemmän kuormaa kuin 1,5 mm2:n piuha. Näin mulle kertoi sähkömies.
--- Lainaus päättyy ---
Ja toisaalta oikosulkuvirta riippuu myös sähköyhtiön verkostakin kun muuntajan vieressä on useita kA ja kauempana saattaa olla liittymispisteessä 250A, siihen sitten kaikki johdot väliin tontinraja-pistorasiaa ja viellä pitkä roikka perään niin voipi olla ettei sulake reakoi oikein nopeesti.
Rölli:
Kertokaapa viisaat, missä tilanteessa sulakkeen hidas palaminen oikosulku tilanteessa esim yksi sekuntti on vaarallinen käyttäjälle, jos meillä on toimiva vikavirta suoja?
Ossi66:
Jos olet eristettynä maasta ja osana virtapiiriä. Kun ei ole maavuotoa, vikavirtasuoja ei katkaise.
Rölli:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 23.05.2012 kello on 10:43 --- Jos olet paljasjaloin nurmikolla,"pappi saa taas kahvia juodakseen"" !! ;D
--- Lainaus päättyy ---
eikös silloin vikavirta suoja tee tehtävänsä.. ja harvunainen semmonen oikosulku ett ett esim kahvin keittimestä sais sähköiskun oikosulku tilantees
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta