rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kosteusvaurioita seisotuksessa  (Luettu 13131 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
Kosteusvaurioita seisotuksessa
« : 23.01.2012 kello on 20:57 »
Tarkastelin sisätiloja seisonnan aikana.

Pientä homehaittaa oli havaittavissa istuimissa ja oviverhoilussa. Lieneekö poikkeuksellisen pitkä leuto syksy. Ei ainakaan aikaisemmin moista ole ilmennyt vastaavassa seisotuksessa.

Ensiapuna lämmitin auton 20 asteeseen pariksi päiväksi ja sisälle sähkötoiminen kuivain. Tuskin tästä mitään hyötyä oli, koska nyt pakkasella kosteusprosentti on alhainen. Kuivain ilmoitti alle 35% kosteutta. Tilanne pahenee varmasti kevään kynnyksellä.

Nyt lämpö pois päältä ja kemiallinen kosteudenkerääjä odottamaan lämpöasteita. Kaikki irrotettavat patjat ja tyynyt pois.

Onko olemassa jotain desinfiointiainetta, jota voisi ensiapuna käyttää verhoiluun, ilman että kangas kärsisi?

  • Vieras
  • Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #1 : 23.01.2012 kello on 21:09 »
    Kokeileppa josko pelkkä pieni puhallin sisällä( ei lämpöpuhallin) vaihtaisi iliman paremmin, minä en lähtisi lämmittelemään kopperoa silloin tällöin , vaan se iliman vaihto on kovinki tärkiä saaha pelaamaan..omassa kulettimessa on aikas hyvä iliman vaihto ja ihan varalta suolapussi roikkuu keskellä autua..on myös kaapit auki ja patjasto nostettu pystyyn vastakkain

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #2 : 23.01.2012 kello on 21:17 »
    Minä en oikein ymmärrä tuota suola pussi juttua.. Jos oikein toimii ilmanvaihto, niin mihin niitä pusseja oikein tarvitaan? ??? Minä en oo vielä havainnut mitään ongelmaa. Ainakun on mennyt koppiin, niin raikas ja kuiva ilma ollut, paitsi silloin kun ulkona ollut oikein todella kosteaa. Mistä se se suola kosteuden kerää? Näin olen ymmärtänyt, että ulkoilmasta ja sieltä sitä riittää, joten saa olla kova pussi imemään, jotta imis koko maailman kuiviin.   En tiiä oonko oikeassa?  ???

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #3 : 23.01.2012 kello on 21:25 »
     Kyllä se home iskee,tekstiilit imee kosteutta,ja kun lämmitetään,kosteus vapautuu,jolloin itiöt pääsee töihin,jos a-auto tai vaunu on koko ajan lämpö päällä,ongelmaa ei synny,(kokemusta on ), !!!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #4 : 23.01.2012 kello on 21:26 »
    Minusta tuohon homeen ilmestymiseen tarvitaan olosuhteiden lisäksi ruoka eli jotain orgaanista; ihmisen jälki (hiki/käden jälkiä, ruuan/rasvan höyryjä mm.). Desifioivalla pesu auttaa, jotta ei uudelleen homehdu.

    Homeitiöitä tietty oltava tarjolla - joita luonnossa on ..

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #5 : 23.01.2012 kello on 21:28 »
    Homepilkkujen poisto kankaasta ? Hmm... Vanhankansan konsti on laittaa siihen piimää ja pestä sitten vedellä ja kuivata. Toimii !

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
    • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #6 : 23.01.2012 kello on 21:30 »
    Homepilkkujen poisto kankaasta ? Hmm... Vanhankansan konsti on laittaa siihen piimää ja pestä sitten vedellä ja kuivata. Toimii !
      Mutta..mutta,siihen jää orgaanista ainetta !!!!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #7 : 23.01.2012 kello on 21:30 »
    Minusta tuohon homeen ilmestymiseen tarvitaan olosuhteiden lisäksi ruoka eli jotain orgaanista; ihmisen jälki (hiki/käden jälkiä, ruuan/rasvan höyryjä mm.). Desifioivalla pesu auttaa, jotta ei uudelleen homehdu.

    Homeitiöitä tietty oltava tarjolla - joita luonnossa on ..
    Näin varmasti on.
    Uskaltaisko siihen kankaaseen jotain sumuttaa näin talvella. Lähinnä aattelin, ettei tulis laikkuja, niinku jostain kloorista.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #8 : 23.01.2012 kello on 21:32 »
    Kokeile nyt vaan sitä piimää ! Et pety!

  • Vieras
  • Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #9 : 23.01.2012 kello on 21:33 »
    Mistä se se suola kosteuden kerää? Näin olen ymmärtänyt, että ulkoilmasta ja sieltä sitä riittää, joten saa olla kova pussi imemään, jotta imis koko maailman kuiviin.   En tiiä oonko oikeassa?  ???
         kovemmalla pakkasella ilima kuivuu ja lauhalla kostuu..... ::)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 7.04.2017 kello on 21:22
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #10 : 23.01.2012 kello on 21:37 »
    Minusta tuohon homeen ilmestymiseen tarvitaan olosuhteiden lisäksi ruoka eli jotain orgaanista; ihmisen jälki (hiki/käden jälkiä, ruuan/rasvan höyryjä mm.). Desifioivalla pesu auttaa, jotta ei uudelleen homehdu.

    Homeitiöitä tietty oltava tarjolla - joita luonnossa on ..

    Tämä on niin totta,eli kompaan tätä.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #11 : 23.01.2012 kello on 21:53 »
    Tämä on niin totta,eli kompaan tätä.

    Sama täällä ruoka  aika suurella todennäköisyydellä, kuten jääkaapilleni meinasi käydä köpelösti.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #12 : 23.01.2012 kello on 22:00 »
         kovemmalla pakkasella ilima kuivuu ja lauhalla kostuu..... ::)

    Mutta sama kosteus ulkona ja sisällä, joten saa olla jälleen kova pussi keräämään, vai? mine en ymmärtää ja mun vaunun ohjekirjassakin sanotaan, että ei tartte mitään palloja.. ??? :(  Eikö suola aiheita korrosiota/hapettumista?. Mutta eihän se oo pakko aina ymmärtää kaikkia ja oon valmis antaamaan periksi.  :) ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #13 : 23.01.2012 kello on 22:02 »
    Tämä on niin totta,eli kompaan tätä.
    Jääkaapin tienoo ja kaasulieden ympäristö on herkkää homepilkkujen synnylle.Katot ja seinät olen pyhkäissyt silikooni spry pitoisella rätillä,ja pehmeät materiaalit etikkahappo rätillä.

  • Vieras
  • Vs: Kosteusvaurioita seisotuksessa
    « Vastaus #14 : 23.01.2012 kello on 22:10 »
    Mutta sama kosteus ulkona ja sisällä, joten saa olla jälleen kova pussi keräämään, vai? mine en ymmärtää ja mun vaunun ohjekirjassakin sanotaan, että ei tartte mitään palloja.. ??? :(  Eikö suola aiheita korrosiota/hapettumista?. Mutta eihän se oo pakko aina ymmärtää kaikkia ja oon valmis antaamaan periksi.  :) ;D
        oikiastaan ne on niitä silecta rakeita (ei siis suolaa) kissan-pissa pussista... ::) ;)