Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Käteinen vai kortti
Kare:
Terve!
Kyllä vaan kassalla välillä jurppii, kun "joku" laskee senttejä ja kun ei riitä niin pannaan "tarjous kaffepaketti" pois ja kun ei vieläkään riitä, pannaan "tarjous makkarakin" syrjään, ja sitten käydään vielä vaihtamassa se "margariini paketti" oikeaksi, mikä on tarjouksessa! >:( >:( >:( Opettelisivat käymään kaupassa, ja käyttämään korttia, ettei lopu kassalla sentit kesken. >:(
Ei muuten ole kaukana enää se aika, kun ei käteinen raha kelpaa normi kaupassa, :( mitäs sitten tehään?
0yxxy0:
Rahankuljetus yritykset rikastuu kun roudaa setelit ja kolikot takasi pankkiin, ja on siinä yrittäjälläkin riskinsä kun kassassa rahaa. Ite käytän yleensä korttia, polttoaineet omalla luottokortilla. Laskut netin kautta, pitää vaan virus ym ohjelmat kunnossa niin riskit minimaaliset (tai pieni palkka suojaa kun tili aina lähes tyhjä). Avainlukulistan jumiuduttua jouduin uusimaan myös ajokortin kun oli vanha pahvinen eikä kelvannut pankille (kyllä tympäs), eikä muita henkkareita.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Kare - 24.01.2012 kello on 00:02 ---Terve!
Opettelisivat käymään kaupassa, ja käyttämään korttia, ettei lopu kassalla sentit kesken. >:(
--- Lainaus päättyy ---
Ei sillä kortilla tee mitään mikäli siellä tilillä ei ole katetta, kaikilla ei mene niin hyvin kuin toisilla.
Ne ostokset mitä itse teen hoidan kortilla, lompakossa on harvoin edes kolikoita, Iisalmessa kun ei tarvitse pysäköidessäänkään muuta kuin parkkikiekko. ;D
0yxxy0:
--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 24.01.2012 kello on 06:16 ---Ei sillä kortilla tee mitään mikäli siellä tilillä ei ole katetta, kaikilla ei mene niin hyvin kuin toisilla.
Ne ostokset mitä itse teen hoidan kortilla, lompakossa on harvoin edes kolikoita, Iisalmessa kun ei tarvitse pysäköidessäänkään muuta kuin parkkikiekko. ;D
--- Lainaus päättyy ---
Ja Oulussa kävelee 200m niin pärjää kiekolla saa samalla happihypyn (Oulussako no jos pystyy hengittämään ;D ;D ;D ;D)
iso-juuso:
En ole käyttänyt käteistä juuri lainkaan sitten opiskelupäivien. Mulla ei ole kolikoita lompakossa. Harvakseltaan tuosta on ollut ongelmaa, sillä vielä nykyäänkin silloin tällöin törmää paikkoihin joissa ei käy kuin käteinen.
Kaupolla maksan sirukortilla, ja pankkiasiat hoidan nettipankitse. En näe kovin suurta riskiä nettipankissa, etenkin kun olen pienehkön pankin asiakas joka ei varmaankaan kiinnosta rikollisia yhtä paljon kun isommat pankit ja toisaalta kaikki näkemäni nettipankkihuijauks et toistaiseksi ovat olleen niin tökeröitä että niihin lankeaminen olisi lähes mahdotonta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta