Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunujen alati kasvavat painot

<< < (4/12) > >>

Ossi66:
Jos omistamansa vaunun kokonaispaino on alimitoitettu, ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin tulla asian kanssa toimeen.
Mulla on punnittu painolista kaikesta "vakiovarustuksesta" jota vaunussa on mukana. Ruoalle (15kg) ja oluelle/siiderille (10kg) on myös laskettu oma arviopaino. Listan mukaan vaunu ei ole ylipainoinen, kun "paino vetokunnossa" -määrästä on vähennetty toisen kaasupullon paino.
Tosiasiassa vaunu on 100kg ylipainoinen puntarilla, mutta enhän minä sitä voi tietää kun turvaan tuohon laskelmaan :o

ose:

--- Lainaus käyttäjältä: winemaker - 21.01.2012     kello on 10:43 ---Se on muuten jännä juttu tuo autojen erilainen vetokyky tai - lupa!
Avensiksen suurin sallittu tässä minun mallissani on 1400 kg.  Kysyin asiaa autokauppiaaltani ja vastaus oli, että tehdas haluaa suojata autoa turhilta voimilta.  Tehtaan mukaan heillä on vetoon tehtyjä maastureita.

Avensis diesel 126 hv vääntö 300 Nm/1800 > rpm.

--- Lainaus päättyy ---
Niin onkin, Bravo Mjet (turbodiesel) 120 hv vääntö 280 Nm 1300 kg vetopaino, samoin Marea Weekend 1,8 bensa 113 hv 1300 kg.
Uudessa Fiat Freemontissa (ex Dodge Journey) joka on kunnollisen kokoinen kaupunkimaasturi ja 163 hv tehoinen vain 1100 kg. Vanhalla Ducatollakin sai vetää 1600 kg..ja siinä oli vain 72 heppaa.

pamaus:
En tiedä millä perusteella noita autojen vetokykyjä arvotaan.

Oikein hyvä esimerkki VW Tiguan 2.0 tdi 140 hv man Track & Field vetokyky 2500 kg. 10 cm pitempin kuin golf ja 150  kg painavampi.

Tiguanin omamassa 1600 kg. Neliveto 2.0 tdi Golffilla saa vetää 1600 kg.

Ja kaikista paras audi A6 3.0 tdi quattro (204 hv) omamassa 1800 kg, ja vetokyky 1800 kg.

Ja saman konsernin sisällä

ihaa:
kuten Winemaker totesi, Toyotalla on vetoautot erikseen ja sama näyttää koskevan niin Volkswagenia kuin Audiakin, VW:lla on Golf-luokassa Tiguan ja Audilla A6:lle Q5.

Täytyyhän noille katumaastureillekin olla jokin syy olemassaoloon. ;D

Alan:
^

Tuo aikanaan poisti Avensiksen vaihtoehdoista, Touranissa on se ratkaiseva 100 kg enemmän.

177 hv mallissa lienee sama?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View