rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mukanakulkevat polkupyörät  (Luettu 68161 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:45
Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
« Vastaus #105 : 18.01.2017 kello on 22:15 »
Taisi tässä sivulauseissa tulla, että sähköläski tai -enska tarttee täysjouston massansa takia..

https://youtu.be/LsAdxT6BLIY

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:44
Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
« Vastaus #106 : 18.01.2017 kello on 22:29 »
Minä kyllä ymmärtäisin jotta täysjousto tekee itse pyöräilystä tasaisempaa maastossa. Itsellä vain etujousitettu 29" maasturi, mutta kyllä jo tuo etujousitus tekee maastoajon mukavammaksi kuin kiinteäkeula joka sopii hyvin maantielle ja kadulle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
« Vastaus #107 : 19.01.2017 kello on 00:43 »
Läskillä nyt ajellut pari vuotta niin mun mielestä se ei vaadi mitään joustoja,renkaat hoitaa homman,jos oikeet rengaspaineet ja kunnon renkaat,tietty jotkut hifistelijät laittaa näihinkin joustokeuloja.
Mutta aivan mahtava pyörä talvikeleille.Ja kulkee mukana joka paikkaan auton perälootassa  ^-^

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
« Vastaus #108 : 19.01.2017 kello on 07:23 »
Tavan ajajalle ei läski kaipaa mitään jousituksia. Ilmanpaineilla tehdään se jousto itselle mieluisaksi, kuten tuossa ylempänä jo mainittiinkin.
Tuohan se mukavuutta jos on täysjousitettu mutta mitä enemmän on liikkuvia osia sen enemmän on särkyviä osia.
Kohta joku sanoo että, se pitää olla oikea pyörä että pitää polkea hikipäissään. Tuokin on hyvä vaihtoehto. Kyllä sillä poljinavusteisella sähköläskillä saa hien pintaan, pulssin nousemaan ja kuntokin kasvaa siinä samalla kun nauttii maisemista.

Tavallisella läskillä pääsee kans hyvin liikkumaan. Halpakauppojen Solifereita ym: ei kannata laittaa. Voi loppua innostus aika lyhyeen.
En ole mikään S-ryhmän kannattaja mutta Prismassa näytti olevan ihan pätevän oloinen perusläski. Hinta oli siinä 1000€ kieppeillä. Senhän voi sähköistää keskimoottorilla jälkeenpäin, itse tai vie jollekin joka niitä muutoksia tekee.


https://m.youtube.com/watch?v=M3t58xJ34Jc

  • Vieras
  • Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #109 : 19.01.2017 kello on 07:53 »
    On tuollaisella läski pyörällä talviajo vähän samanlaista kuin etuveto/neliveto autolla talvella, niin helpon tuntuista sillä ajo on. Jos ei pysty ostamaan Suomessa valmistettua henkilöautoa, sentään polkupyörän voi.  ;D jos en pahasti väärin muista niin hinta viime vuonna oli 799 euroa




    http://www.helkamavelox.fi/tuote/fat-jopo/

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #110 : 19.01.2017 kello on 08:09 »
    Taitaa tuo jopo olla enemmän tiellä gruisailuun  :D
    Ensinnäkin tuo ohjaustanko. Fiilistelyyn ihan hyvä ei maastoon. Etuvaihtajasta ei haittaakaan olisi jos meinaa ajella teiden ulkopuolella.

  • Vieras
  • Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #111 : 19.01.2017 kello on 08:12 »
    No joo, hiekkatielle ja pururadalle ja hiekkamontuille.... en sen kauemmaksi asfaltilta oo tuolla vielä mennyt.  :D

    Ja tuskinpa jaksaisinkaan.  ;D ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #112 : 19.01.2017 kello on 09:25 »
    Läskillä nyt ajellut pari vuotta niin mun mielestä se ei vaadi mitään joustoja,renkaat hoitaa homman,jos oikeet rengaspaineet ja kunnon renkaat,

    Sammoo mieltä. Jos läskirenkaat painaa hieman enemmän, sitten kun ei laiteta jousitusta, painotkin pysyy vertailu kelpoisina.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #113 : 19.01.2017 kello on 10:05 »
    Tuo 88:n linkkaama video kertoo paljon. Toki testaajat on ammattilaisia tai lähes sellaisia, ja pitäisi kattoa asiaa siinä valossa. Neljä tonnia on vaan aika paljon pyörään ja minulle liikaa.

    Sähköavustus kiinnostaa siksi, että oma kunto on tasoa tyydyttävä ja tekisi mieli heittää hiukan pidempääkin reissua, kun sattumalta alueet, missä liikun, soveltuu hyvin tähän touhuun. Ihmetyttää vaan itseni, kun en ole aiemmin asiaa tajunnut. Reilu nelikymppinenkin vanhenee ja kunnon kohottamiseen joutuu tekemään työtä enemmän, jos nyt tämän tarkoitus on mulle enemmän lisätä ulkonaoloa ja luonnossa viihtymistä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:32
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #114 : 19.01.2017 kello on 16:06 »
    Tuo 88:n linkkaama video kertoo paljon. Toki testaajat on ammattilaisia tai lähes sellaisia, ja pitäisi kattoa asiaa siinä valossa. Neljä tonnia on vaan aika paljon pyörään ja minulle liikaa.

    Sähköavustus kiinnostaa siksi, että oma kunto on tasoa tyydyttävä ja tekisi mieli heittää hiukan pidempääkin reissua, kun sattumalta alueet, missä liikun, soveltuu hyvin tähän touhuun. Ihmetyttää vaan itseni, kun en ole aiemmin asiaa tajunnut. Reilu nelikymppinenkin vanhenee ja kunnon kohottamiseen joutuu tekemään työtä enemmän, jos nyt tämän tarkoitus on mulle enemmän lisätä ulkonaoloa ja luonnossa viihtymistä.

    Yksi vaara tuossa on, läskipyöräilyyn voi jäädä kiinni mutta ei haittaa kyllä se reppu selässä sujuu ja yksi pyöräilyn etu on sen nopeus verrattuna kävelyyn. Päivässä ehtii näkemään paljon enemmän mutta kuitenkin aistii ympäristön samalla tavalla kuin kävellessä. Linnunlaulun, kukkien tuoksut yms. mitä ei koe autolla tai prätkällä liikkuessa.

    Kuntokin nousee aika nopeasti pyöräillessä varsinkin kun peruskunto on jo olemassa kun liikut paljon ja teet metsätöitä yms.

    Itse en ole sähköpyörillä ajanut, en niihin ota kantaa. Läskipyörää ei kannata ostaa ihan halvimmasta päästä. Sanoisin, että kun ostaa reilun 1000 euron pyörän niin saa hyvän vastineen rahalleen. Juositusta ei tarvita ja vaihteisto mieluimmin yhdellä eturattaalla (1*11 mieluimmin, 1*10:ssä vaihteiden välit ovat isompia) niin huoltokin on helpompaa. Renkaisiin pitää myös kiinnittää huomiota usein ensiasennusrenkaat ovat asvaltille sopivat mutta eivät välttämättä toimi hyvin maastossa varsinkaan talvella.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #115 : 20.01.2017 kello on 21:24 »
    Kiitoksia ajatuksista kaikille, laitoin yhden projektin vireille - hyviä neuvoja poimin monesta viestistä ja tuo Wikin kirjoittama sai luopumaan lopustakin epäröinnistä. Kuvia sitten, jos homma onnistuu...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:32
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #116 : 20.01.2017 kello on 22:34 »
    Täytyy laittaa vielä linkki paikallisen valmistajan sivulle ][/https://www.polebicycles.com/pole-taiga-2017/?v=f0aa03aaca95]

    Vähän kallis mutta hyvä ja maailmalla menestynyt uusi suomalainen pyörämerkki. Suunnittelu ja kokoonpano jkl:ssä.

    Sitten vielä toinen varoitus.  8)
    Kun hankit fatbiken, varaudu hankkimaan toinen samanlainen hetken päästä vaimolle.
    Niin on käynyt monelle tutulle, joka on fatin ostanut.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:44
    • viva la France
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #117 : 20.01.2017 kello on 22:37 »
    Täytyy laittaa vielä linkki paikallisen valmistajan sivulle ][/https://www.polebicycles.com/pole-taiga-2017/?v=f0aa03aaca95]

    Vähän kallis mutta hyvä ja maailmalla menestynyt uusi suomalainen pyörämerkki. Suunnittelu ja kokoonpano jkl:ssä.

    Sitten vielä toinen varoitus.  8)
    Kun hankit fatbiken, varaudu hankkimaan toinen samanlainen hetken päästä vaimolle.
    Niin on käynyt monelle tutulle, joka on fatin ostanut.
    Ja sitten matkailuväline minne ne mahtuu mukaan, sillä maailma on iso.
    P.s. ensi kesänä pyreneille katsomaan touria!

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
    • Kulkija
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #118 : 20.01.2017 kello on 23:37 »
    Ei taida kovinkaan monen matkailuvälineen takaseinä kestää 50-60 kiloa enempää. 60 kiloon menee mun mahdollinen tuleva monsteri ilman akkua ja satulaa, rouvan perinteinen ja vanhemman skidin pyörä, nuorempi saa vielä vuoden nauttia kyydistä. Harkinnassa silti, lähtisikö Englantiin mukaan vai otanko vanhan Vaeltajan. Liikkuvuudestani en luovu eli autoa en vaihda.

    Sähkömoottorinen olisi siis tulossa, mutta toteutumisessa vielä muutama muuttuja. Paikalliset ei täällä taida tehdä sähkömoottorisia, mitä nyt äkkiä katoin Wikin linkin, ihan uusi juttu oli mulle. :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.08.2019 kello on 13:21
    Vs: Mukanakulkevat polkupyörät
    « Vastaus #119 : 21.01.2017 kello on 14:31 »
    Meillä ajetaan tuollaisilla. Menee pieneen tilaan ja on jopa kehittävää.






    Sent from my iPhone using Tapatalk