Sivuja:
Toiminto
  • #16 kirjoittanut sipu 01 Feb 2011
  • tänään tuli postista kortti , eipä siin kauaa mennytkään ,sen sain itse ihan puhelimella soitettua ,jot ei tarvinnu edes kelaankaan mennä ...
  • #17 kirjoittanut vippe 01 Feb 2011
  • Mä tilasin kans meille tommose..toivottava st ei tarvita..
  • #18 kirjoittanut Duster 01 Feb 2011
  • Nyt tilattu koko porukalle, saas nähä milloin luukku kolahtaa
  • #19 kirjoittanut Heiman 15 Feb 2011
  • Kortit tuli noin viikon päästä tilauksesta. ;)
    Nyt ei muuta,kun matkaa suunnittelemaan. 8)
  • #20 kirjoittanut seppo 01 Jun 2011
  • Eurooppalainen Sairaanhoitokortti on näppärä kortti.
    Pari vuotta sitten vaimo sai vatsataudin ja Pärnussa oli sitten pakko mennä lääkäriin. Paikallisesta sairaalasta ei päästettykään ulos, vaikka olimme jo kotimatkalla. Joutui vuodeosastolle ja tiputukseen. Seuraavana päivänä kun allekirjoitimme vastuuvapautuksen ja vannoimme että Suomessa suoraan lääkäriin niin pääsimme kotimatkalle. Maksaessani sairaalan vuorokausimaksua kasöörille ajattelin että kun minulla ei ole krooneja kun 50€ edestä niin kävisiköhän visa. Visahan kelpasi. Pihalla vertasimme laskuja. Minun lasku Konsessa noin 12€ ja vmon sairaalavuorokausi 1,6€. Olisi pitänyt valittaa kanssa mahaa kun tenttasivat oliko minulla mitään oireita. Hoitoon olisi kuulunut myös ateriana lihapullat muusilla joka oli kuulemma erittäin hyvää (olisikohan saanut santsata kun maha on niin huonossa kunnossa ;-).
  • #21 kirjoittanut Arska 01 Jun 2011
  • Tulipa hommattua meillekin kortit,muutaman päivän toimitusaika.Harvin aisen nopeesti tulivat.
  • #22 kirjoittanut jaboren 07 Aug 2013
  • Tilasin itselle tuommoisen eurooppalaisen kela kortin.
    Ihan ilmaiseksi tulee ja lehdestä kerrottiin,että vaikka on
    kuinka hyvä sairausvakuutus niin silti kannattaa pitää
    ulkomailla mukana.

    http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/081110083201PM?OpenDocument

    Tällainen täytyy kyllä heti tilata  :)
  • #23 kirjoittanut winemaker 07 Aug 2013
  • Kortit olleen matkakassissa jo vuosia !  Thumb

    Ja kohta taas kohti Eurooppaa.

     :)
  • #24 kirjoittanut Hauho 07 Aug 2013
  • Otettiin heti kun se tuli mahdolliseksi.  Hienoa kun lähettävät uuden kun se voimassa oleva vanhenee pyytämättä ja yllättäen.
  • #25 kirjoittanut Roksis 07 Aug 2013
  • Kortit olleen matkakassissa jo vuosia !  Thumb

    Ja kohta taas kohti Eurooppaa.

     :)
    Mistäs ootte lähössä?
  • #26 kirjoittanut Onneva 07 Aug 2013
  • Onko kellään kokemuksia kortin käytöstä?
  • #27 kirjoittanut Hauho 07 Aug 2013
  • Kysymykseen kortin käyttökokemukset:
    En tiedä kuka maksoi huhtikuisen neljän päivän sairaalalaskun kun ottivat sairaalassa kopiot sairasvakuutuskotis ta ja Fennian matkavakuutuskortis ta.
    Minulle ei ainakaan ole laskua tullut. Sen Fennian vuosimaksu alle satasen ja sisältää myös matkatavaravakuutuk sen.
  • #28 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 07 Aug 2013
  • Ollu jo 7V käytössä ;)
  • #29 kirjoittanut Onneva 07 Aug 2013
  • Ollu jo 7V käytössä ;)

    Ai 7 vuotta sairastelua ulkomailla...

    On meilläkin kortit hankittu, mutta ei onneksi ole tarvittu.

    Tarkoitin tietenkin tositilanteissa avun tarpeessa lääkärillä, sairaalassa tms.
    Tunnetaanko kortti ulkomailla paikallisissa julkisissa terveyspalveluissa?
  • #30 kirjoittanut Soleil 07 Aug 2013
  • Ei ole koskaan tarvinnut onneksi itse käyttää.
    Yli 20 vuotta sitten tyttö katkaisi pysyvän etuhampaan vesiliukumäessä Sveitsissä. Silloin muistini mukaan meillä oli Kelalta joku todistus kun illan ensihoito hampalle annettiin sairaalassa, siitä meni maksu Kelan kautta ja saattoi olla että meni seuraavan päivän hammaslääkärin hoitokin mutta Suomen hoidot meni tapaturmavakuutukse sta ja lopullinen jatko hampaaseen tehtiin vast aaikuisena.

    Eiköhän ne tunne Eu-maiden sisällä tuon Eurooppalaisen sairasvakuutuskorti n, pitäisi kyllä tuntea. Minulle se on tehty automaattisesti saksalaisen sairasvakuutuskorti n toisella puolen.
Sivuja:
Toiminto