rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Integroitu auto harkinnassa?  (Luettu 28326 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Integroitu auto harkinnassa?
« : 17.01.2012 kello on 09:06 »
Niin olen hiukan katsellut "sillä" silmällä noita integroituja Hymer / Knaus ym. jos hankkisi tuommoisen kulkimen.
Onko tällä areenalla ollut vastaavia isolla etuikkunalla varustettuja omistajia, ja minkälaista neg. kommentteja antaisitte??
Itsellä tulee mieleen talven mahdolliset kylmettymiset ratintakana ajon aikana, entäs riittääkö lämpö edessä nukkuville?
Ainakin talvi peitteen tarvitsee etu ikkunaan..niin riittääkö lämpö ym.
Saa kommentoida kaveriltakin kuultua vaikka oma kohtaista kokemusta ei niin olisikaan..
Kysymykseen tulee tietysti nestekeskus lämmityksellä oleva peli ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #1 : 17.01.2012 kello on 09:46 »
Niin olen hiukan katsellut "sillä" silmällä noita integroituja Hymer / Knaus ym. jos hankkisi tuommoisen kulkimen.
Onko tällä areenalla ollut vastaavia isolla etuikkunalla varustettuja omistajia, ja minkälaista neg. kommentteja antaisitte??
Itsellä tulee mieleen talven mahdolliset kylmettymiset ratintakana ajon aikana, entäs riittääkö lämpö edessä nukkuville?
Ainakin talvi peitteen tarvitsee etu ikkunaan..niin riittääkö lämpö ym.
Saa kommentoida kaveriltakin kuultua vaikka oma kohtaista kokemusta ei niin olisikaan..
Kysymykseen tulee tietysti nestekeskus lämmityksellä oleva peli ;D

Intekroitu, on ainut oikea matkailuauto.    ...Monelle kelpaa matkailuautoon kylmä peltinen pakettiauton ohjaamo, jota yritetään värkätä kaikilla virityksilla jonkunlaiseksi oleskeluryhmän osaksi. Joulun ajan olin matkailuautolla, haluan nähdä kulkimesta ulos, en peittänyt yhtään ikkunaa. Muihin asioihin en voi ottaa kantaa, koska olen joutunut (tykännyt) tuunata autoni mieleisekseni. Joka tapauksessa, eka virke on fakta.    :D :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #2 : 17.01.2012 kello on 10:34 »
Hinta on suurin este verrattuna samankokoisiin ja ikäsiiin alkoveihin, samoin voi olla, että ei löydy sopivalla pohjaratkaisulla (nuo esti meiltä integroidun hankinnan, ei ollut sitä puuttuvaa kymppitonnia eikä löytynyt silloin hyvää Hymer B504:ää Suomesta eikä Saksasta(!)).

Minun mielestä on vaikeaa arvioida, missä integroidun auton keula menee ahtaissa paikoissa. Siihen varmaan alun jälkeen oppii. Tuulilasi voi olla järkyttävän kallis ja kokonsa takia on tietenkin herkempi särkymään.

Höpöttäjän viestistä kun karsii savolaislisät ja piikittelyt pois niin on siinä tottakin takana. ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:10
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #3 : 17.01.2012 kello on 10:44 »
Juu, olisi kiva kuunnella tuoreempien intikkakäyttäjien +/-mielipiteitä..

Itse olen iskenyt silmäni näihin "möhköihin", joissa etulasia riittää (tosin talvikäyttö ei kiinnosta);

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #4 : 17.01.2012 kello on 12:05 »
Hinta on suurin este verrattuna samankokoisiin ja ikäsiiin alkoveihin, samoin voi olla, että ei löydy sopivalla pohjaratkaisulla (nuo esti meiltä integroidun hankinnan, ei ollut sitä puuttuvaa kymppitonnia eikä löytynyt silloin hyvää Hymer B504:ää Suomesta eikä Saksasta(!)).

Katsos Alan kun minä justiinsa löysin niin sopivan kukkarolle etten kehtaa edes sanoa ja pohja ratkaisu on simppeli sekä aldella varustettu, km ei paljo lainkaan toki ikää jonnin verran, joten jos ennen veronkorotusta sais hankittua....kuumot taa niin perusteellisesti tämä löytö :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:24
  • viva la France
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #5 : 17.01.2012 kello on 12:29 »
Tuulilasi kallis. Viimme kesänä tanskalainen sepelli kuorma keulaan, tuulilasi 2114 euroa töineen ja maskin ja otsapintan korjaus vielä tekemättä, kustanusarvio noin 2500 euroa. Onneksi menee tanskalaisen vakuutusyhtiön piikkii. Toisin rahojen odottelu on aikavaa.
Ja etulasin lämpimyyden hoidin sitten , että vedin trumalta omat kaksi 32mm putkea jotka kytkin kiinni molemmille laidoille auton omaan lämmityslaitteen kanavistoon. Loppui kerrasta huurtuminen, eikä ole välttämätöntä käyttää etupeittoa. Joten valta-osa näistä interoiduistakin vaatii pikkaisen työtä oston jälkeen. Yleensä se osa mikä on keulassa lasin ja auton oman kojetaulun välissä on korin valmistajan tekemä. Ja sen kun irroittaa, niin pääse aika helposti noita lämmityksen muutoksia tekemään, sekä lisäämään ääni eristystä.
Esimerkiksi hymerista kun nostaa tuon osan pois, niin näkee jo konehuoneeseen suoraan.
Ja kaksoispohja helpottaa putkiston vetoja

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:29.04.2024 kello on 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #6 : 17.01.2012 kello on 14:20 »
Juu, olisi kiva kuunnella tuoreempien intikkakäyttäjien +/-mielipiteitä..

Itse olen iskenyt silmäni näihin "möhköihin", joissa etulasia riittää (tosin talvikäyttö ei kiinnosta);
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Jos talvikäyttö ei kiinnosta, silloin retkiautokin käy katekorian toisesta laidasta.  ;)
Niin ja autoon Alde ja vaunuun Truma, näin pääsääntöisesti.  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:49
  • Autossa on pyörät
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #7 : 17.01.2012 kello on 14:42 »
Jos talvikäyttö ei kiinnosta, silloin retkiautokin käy katekorian toisesta laidasta.  ;)
Niin ja autoon Alde ja vaunuun Truma, näin pääsääntöisesti.  ;)
Mikäli haluaa "asuskella kolmiossa tai isossa kaksiossa" tuskin silloin pelkkä koppero on vaihtoehto.
Lisäksi ennemmin tuhkani on meressä kuin vaunuun Truma tulee .......

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:24
  • viva la France
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #8 : 17.01.2012 kello on 14:47 »
Ennen niin että neste toiminen diesellämmitin ja toiseksi truma. Pärjää hyvin pitkiäkin aikoja ilman kaasupullojen vaihtoa.
Se on yksi tärkeä asia kun pää-asiassa pyörii euroopan puolella. minulla on yksi tankkipullo sekä belgian ja ranskan 11 kg pullot joista jompi kumpi on mukana.
Truma on 6 kw kompi ilman sähkövastusta.Ja eberin nesteet lämmittävä 6 kw lämmitin. Mutta kun talvi aikaan mennään laskettelemaan joko ranskaan , saksaan tai itävaltaan, niin yleensä päivät lämmitän trumalla ja yöt sitten eberillä. Sillä täälläkin päin on nuo yö pakkaset alle kymmenen ja tuolla systeemillä riittää kaasu koko viikoksi vaikka auton suihkua käytetään pää-asiassa sekä ruoka tehdään suurimmaksi osaksi autossa.
Ja tuo truma lämmittää auton todella nopeasti

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:24
  • viva la France
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #9 : 18.01.2012 kello on 12:27 »
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että kannattaa katsoa todella tarkkaan auton omapaino ja mitä se sisältää. Ne esite painot tahtoo olla aika optimistisia. On todella harvassa ne integroidut jotka saa oikeasti  kuljettaja + kolmen matkustajan kanssa alle 3500 kiloa rekisteriin. Minun auton paino oli ilman lisävarusteita 3260 kg omapainoltaan. Ja siihen kun lisätään lisävarusteet ( markiisi, tuolit pöydät sekä muut matkatavarat) niin ollaankin jo siellä 3500 kg äkkiä.
Itse otin juuri tuosta syystä maxi- alustan ja rekisteröin sen 4005 kg. Sen olisi voinut rekisteröidä 4500 kg, mutta veroteknisistä syitä tuo paino.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #10 : 18.01.2012 kello on 13:14 »
Sen verran täytyy vielä jatkaa, että kannattaa katsoa todella tarkkaan auton omapaino ja mitä se sisältää..
Itse otin juuri tuosta syystä maxi- alustan ja rekisteröin sen 4005 kg. Sen olisi voinut rekisteröidä 4500 kg, mutta veroteknisistä syitä tuo paino.

No tätä jota hiukan katselin niin kokonais paino 4000kg..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #11 : 18.01.2012 kello on 13:20 »
Laita linkkiä niin katellaan.  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #12 : 18.01.2012 kello on 13:22 »
Laita linkkiä niin katellaan.  :)

En haluaisi näin yleisesti asiaa vielä levitellä, mutta koitan yv lähettää..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #13 : 18.01.2012 kello on 13:24 »
Ok, laita noille "tietäjillekin" mullahan on integroidusta autosta oikeaa kokemusta vain 2 viikkoa ja melko vanhaa sekin. Vaan jotakin selvisi tuossa viime kesänä kun markkinatutkimusta tein.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
Vs: Integroitu auto harkinnassa?
« Vastaus #14 : 18.01.2012 kello on 13:33 »
Ok, laita noille "tietäjillekin" mullahan on integroidusta autosta oikeaa kokemusta vain 2 viikkoa ja melko vanhaa sekin. Vaan jotakin selvisi tuossa viime kesänä kun markkinatutkimusta tein.

Pistin yv...tä !