Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut 99 15 Jan 2012
  • Mutta kesäksi ottaisin kaskon, jos kesällä tulee reissattua paljonkin.

    Kaskon saa alkamaan koska tahtoo ja lopetettua koska tahtoo, vaikka viikoksi. Mulla on yleensä kasko toukokuusta- syyskuulle.

    Itsellä on enemmän ollut hyötyä kaskosta talvella, kun vaunu on talvehtimassa kausipaikalla.

    Kuva kertonee olennaisen ;)
  • #2 kirjoittanut pamaus 15 Jan 2012
  • Tuosta tuli mieleen, että jos tuolla systeemillä aikoo vakuuttaa kaskolla, niin kannattanee pitää sen verran voimassa, että  tulee bonuksia. Niissä ajoissa  taitaa olla eri yhtiöillä eri mittaisia aikoja.

    Talvisäilytyksestä sen verran, että tuuletus on kaikkein tärkein. Katolla olevat venttiilit puhtaana lumesta.

    Näin on muuten, bonukset kertyy ainakin Fenniassa kun vaunun on kaskossa vähintään 120 vrk vuodessa.
  • #3 kirjoittanut Ossi66 16 Jan 2012
  • Näin on muuten, bonukset kertyy ainakin Fenniassa kun vaunun on kaskossa vähintään 120 vrk vuodessa.

    Mikä on yleensä bonuksellisen kaskon hintataso vaunussa?
    Tapiola ei edes tarjonnut bonuksellista kaskoa vaunuun - liekkö on edes tapiolassa semmosta tarjolla.

    Bonukseton kasko maksaa mulle noin 150eur/vuosi, josta saa palautusta 40-50 euroa talviseisonnan ajalta.
  • #4 kirjoittanut Vesseli 16 Jan 2012
  • Kävin tänään muissa asioissa Tapiolassa ja rupesivat siellä väkisin myymään vakuutuksia kotiin ja kulkuvälineisiin. Vakuutukset sinänsä on aika kimurantti juttu, kun jokaisella yhtiöllä on oma termistönsä erilainen tapa jaotella. Kaikki muut vakuutukset olivat oikealla hehtaarilla paitsi matkailuauton Kasko.  Perusmaksu 300 € yli nykyisen ja bonus max 60 % vs. 70 %. Lasi- ja keskeytysvakuutukse t olivat täysin metsässä. Lasivakuutus 84 % yli nykyisen ja keskeytys 394 %. Keskeytysvakuutukse essa lisäksi omavastuu 3 päivää ja korvaus 50 €/d, kun nykyisessä omavastuu 0 ja korvaus 75 €/d
  • #5 kirjoittanut seppoko 16 Jan 2012
  • Kävin tänään muissa asioissa Tapiolassa ja rupesivat siellä väkisin myymään vakuutuksia kotiin ja kulkuvälineisiin. Vakuutukset sinänsä on aika kimurantti juttu, kun jokaisella yhtiöllä on oma termistönsä erilainen tapa jaotella. Kaikki muut vakuutukset olivat oikealla hehtaarilla paitsi matkailuauton Kasko.  Perusmaksu 300 € yli nykyisen ja bonus max 60 % vs. 70 %. Lasi- ja keskeytysvakuutukse t olivat täysin metsässä. Lasivakuutus 84 % yli nykyisen ja keskeytys 394 %. Keskeytysvakuutukse essa lisäksi omavastuu 3 päivää ja korvaus 50 €/d, kun nykyisessä omavastuu 0 ja korvaus 75 €/d

    Tapiolassa pitää olla varovainen. Aikanaan kun kyselin tieliikennemönkijää ni liikennevakuutusta, niin Tapiolan edustaja käytti sanontaa:" Sieltä minäkin ottaisin". Olin kuullut heidän hintansa ja kertonut kilpailijan hinnan ja yhdessä todenneet, että Tapiolan hinta oli noin kaksinkertainen.
  • #6 kirjoittanut Ossi66 17 Jan 2012
  • Tapiolassa pitää olla varovainen. Aikanaan kun kyselin tieliikennemönkijää ni liikennevakuutusta, niin Tapiolan edustaja käytti sanontaa:" Sieltä minäkin ottaisin". Olin kuullut heidän hintansa ja kertonut kilpailijan hinnan ja yhdessä todenneet, että Tapiolan hinta oli noin kaksinkertainen.

    No mulla on sama kokemus vaunun kaskosta Pohjolassa - oli yli tuplahintainen Tapiolaan nähden.

    Yleisesti ottaen kaikki vakuutukset kannattaa kilpailuttaa parin-kolmen vuoden välein, niin tietää oikean hintatason.
  • #7 kirjoittanut Weicco 17 Jan 2012
  • Oiskohan aika avata vakuutuksille oma osio ;)
  • #8 kirjoittanut SilSam 16 Jan 2017
  • Millaisia hintoja teillä on vaunun vakuutuksissa nykyään?

    Meinas iltakahfeet mennä väärään kurkkuun kun huomasin, että mä maksan vaunun kaskosta Lähitapiolaan melkein 700 euroa vuodessa! Enkä ole edes huomannut talveksi katkaista kun on ulkopuolisen varastossa säilössä.
  • #9 kirjoittanut Ossi66 16 Jan 2017
  • Millaisia hintoja teillä on vaunun vakuutuksissa nykyään?

    Meinas iltakahfeet mennä väärään kurkkuun kun huomasin, että mä maksan vaunun kaskosta Lähitapiolaan melkein 700 euroa vuodessa! Enkä ole edes huomannut talveksi katkaista kun on ulkopuolisen varastossa säilössä.

    Kasko lähitappiolassa noin 170 vuosi - liikenteestä poisto noin 4kk talvella.
  • #10 kirjoittanut pamaus 16 Jan 2017
  • Kasko lähitappiolassa noin 170 vuosi - liikenteestä poisto noin 4kk talvella.

    Samaa luokkaa Fenniassa.
  • #11 kirjoittanut Jeppe 16 Jan 2017
  • Pohjolassa kasko ~200e vuosi.
    Koko vuoden vakuutuksessa.
  • #12 kirjoittanut Joko 16 Jan 2017
  • Tuossa viimekesänä kun myrskyn aikaan meni leirintäalueella puita nurin kulkineitten päälle niin tuli mieleen että kenen vakuutuksista menee? Kulkineen vai alueen? Onko kellään kokemusta tai tietoa?
  • #13 kirjoittanut pamaus 16 Jan 2017
  • Tuossa viimekesänä kun myrskyn aikaan meni leirintäalueella puita nurin kulkineitten päälle niin tuli mieleen että kenen vakuutuksista menee? Kulkineen vai alueen? Onko kellään kokemusta tai tietoa?

    Puhdas arvaus, omasta vakuutuksesta. Muistelen, muutama vuosi sitten, kun Hietasaaressa oli se rajumyrsky ja joillakin kausipaikkalaisia ei ollut vakuutuksia, niin tappiota tuli.

    Tuossa hyvät valokuvat Hietasaaresta:

    http://www.sfc-oulu.com/images/tiedostot/Hietasaaren_karavaanarialueen_myrskytuho_2010.pdf
  • #14 kirjoittanut SilSam 16 Jan 2017
  • Minkä tason Kasko teillä on vaunussa?

    Vakuutuksen nimi   Laaja Kasko,
    Vakuutuksen voimassaolo   Jatkuva
    Vuosimaksu   691,08 euroa

    Miten hemmetissä mulla voi olla näin kallis :(
  • #15 kirjoittanut kimi 16 Jan 2017
  • Tuo vaatii kaskon jossa myös luonnonilmiöt mukana. Auton vakuutuksiin tuo ei automaattisesti kuulunut seisonnan aikana. Ja Hietasaaressa aika moni taisi jäädä maksumieheksi kun siellä puita kaatui
Sivuja:
Toiminto