rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Äänieristys  (Luettu 11393 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 14:27
Vs: Äänieristys
« Vastaus #15 : 16.01.2012 kello on 10:59 »
No niin, tästähän tätä tietoa kertyy! Kiitoksia kovasti vihjeistä. Jospa tästä tulossa olevasta kulkineesta tulis se "viimeinen laatuaan", siksi ajattelin nyt satsata enemmän näihin hienosäätöihinkin. Tosin viimeisen asuntoauton oon vaihtanut pari kertaa aikaisemminkin, toisin vaan on käynyt 8)

  • Vieras
  • Vs: Äänieristys
    « Vastaus #16 : 16.01.2012 kello on 11:13 »
    En tiedä onko tuota melua nyt sitten niin kovin kauheasti kuin esim. Camperin jutusta sai ymmärtää. Suurimman melun lähteen näen matkustamon puolelta, kaikkien laatikoiden ja hyllyjen pohjalle olen leikannut kangasmatot, ne hiljensivät selvästi melua. Lokarin tekemät etulokarit auttanevat myös jonkin verran.

    Melun määrää kuvaa hyvin se että kun keskivertohenkilöau tolla ajaa 100 km/h niin matkailuautossa saman verran melumittari näyttää 80 km/h nopeudessa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:14.04.2024 kello on 14:27
    Vs: Äänieristys
    « Vastaus #17 : 16.01.2012 kello on 11:26 »
    Desibelien lisäksi ainakin mun tilanteessa vaikuttaa myös melun laatu tai tyyppi. Koskee muitakin tiloja kuin autoja, esim. työ- ja yleisiätiloja.

    Mutta totta on, että asunto-osasta ääntä tulee jopa enemmän. Siihen oon yrittänyt paneutua aikaisemminkin. Jos ei nyt olisi tullut vaihtoa niin nykyisestä kulkineesta olisi lentänyt hevonkuuseen hyttysverkkosysteem i, jossa on kaikenmaailman listaa ja liuskaa, joiden räminää ei saa loppumaan kuin jeesusteipillä.