rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Jatkojohto  (Luettu 16834 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #30 : 8.01.2012 kello on 22:21 »
Taitaa mennä niin että vastuu on vanhemmilla.

Mun tulkinta tuosta Tukesin tekstistä pistää kyllä kaiken vastuun johdon/pistorasian omistajalle/haltijalle eli sille joka jättää vaaran aiheuttajan ulkopuolisten saataville..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #31 : 8.01.2012 kello on 22:22 »
Taitaa mennä niin että vastuu on vanhemmilla.

Itse kannatan Sepon näkemystä asiassa.
Ei sellaista asiaa, oli se mikä vaan, saa jättää valvomatta niin että siinä on tai voi olla riski vahingoittua. Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #32 : 8.01.2012 kello on 22:30 »
Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa

Ja lapsisuojaukset taitavat nykyään olla pakolliset sähkörasioissa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #33 : 8.01.2012 kello on 22:34 »

Ei sellaista asiaa, oli se mikä vaan, saa jättää valvomatta niin että siinä on tai voi olla riski vahingoittua. Toisaalta onhan joka kodissa pistorasiat alle 1,70 korkeudessa

Tottahan tämäkin on.

Ja leirintäalueella on 140 vaunua rivissä mistä voi ottaa virtajohdon irti ja työntää sinne sen sukkapuikon.

Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #34 : 8.01.2012 kello on 23:24 »
Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.

Tuossa olen samaa mieltä kanssasi, että vanhemmat liikaa työntävät kasvatusvastuuta muille tahoille. Mutta tuossa keskustelemassamme asiassa vastuu ON sillä, joka jättää johdon holtittomasti. Sanot, että 140 vaunua alueella. Mutta niissäkin on lukitus, että ne eivät lähde vain vetämällä. Eikä niitä pienet lapset saa vedettyä irti.

Mutta summa summaarum: Kukin tulkoon autuaaksi  uskossaan. Sinä omassasi, minä omassani. Kuitenkin toivon, ettei lapset räpellä sinun jälkeen jättämiäsi suojaamattomia johtoja. Minä suojaan omani vaaditulla tavalla.

Aihetta enempään minulla ei ole.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:27
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #35 : 8.01.2012 kello on 23:51 »
Tottahan tämäkin on.Ja leirintäalueella on 140 vaunua rivissä mistä voi ottaa virtajohdon irti ja työntää sinne sen sukkapuikon.
Kyllä kannatan tätä vanhempien vastuuta vaikka nykyisin on suuntaus että koululla tai yhteiskunnalla on vastuu pilttien tekemisistä.
  Niinhän se on nyt ja vielä pitkään jatkossakin, mutta eipä taida olla leirintäalueella jossa on nykymääräysten mukaiset laitteet sekä "talolla" että asiakkailla, lapsella mahdollisuutta työntää sukkapuikkoa pistorasiaan.
  Vaunun liitäntäjohdon alkupää on lukitussa pistorasiakotelossa, ja johdon toinen pää on kiinni matkailuvaunussa josta se ei lähde pelkästään vetämällä ulos. On vapautettava lukitussalpa, ennenkuin pistotulpan saa irti vaunun seinästä.
 
   

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.09.2023 kello on 17:48
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #36 : 9.01.2012 kello on 06:36 »

Mutta summa summaarum: Kukin tulkoon autuaaksi  uskossaan. Sinä omassasi, minä omassani. Kuitenkin toivon, ettei lapset räpellä sinun jälkeen jättämiäsi suojaamattomia johtoja. Minä suojaan omani vaaditulla tavalla.

Aihetta enempään minulla ei ole.

Tarkoitin juuri niitä tilanteita missä kuvitteellisessa tapauksessa piltti vetään virtajohdon irti vaunun seinästä ja sitten sukkapuikkoa johtoon.

En tosiaankaan jätä johtoja maahan vaikka käytänkin jatkojohtoa vaunualueella jos haluan lohkolämmitintä käyttää.

Ja sehän ei ollut missään kiellettyä.

Vanhempien vastuuta lasten tekemisestä ei voida eikä pidä sivuuttaa.

Tämä tästä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.08.2020 kello on 22:15
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #37 : 9.01.2012 kello on 08:34 »
Sukkapuikko on yleisvaarallinen väline, joka pitäisi säilyttää lukitussa tilassa lasten ulottumattomissa...  :P

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #38 : 9.01.2012 kello on 11:24 »
Osti biltemasta johdon jossa vaihtoehtona defa tai calixin pää semmoinen y:n mallinen.
ja hintakin vain 19e.Oli myös kumikaapelia eikä kovetu pakkasella ;D

Josasain malleissa voi olla, että on tehty pelkästään yksipistoke autoon ja menee keskenään defa että calix. Tuossa yhtenäisessä pistokkeessa on kuulemma ollut varaana mennä väärin päine ja sen jälekeen virtä on auton rungossa..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2023 kello on 10:19
  • AUDI Q5 quotro 2.o Tdi Renaut clio vm 15 Hobby540
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #39 : 9.01.2012 kello on 18:59 »
Josasain malleissa voi olla, että on tehty pelkästään yksipistoke autoon ja menee keskenään defa että calix. Tuossa yhtenäisessä pistokkeessa on kuulemma ollut varaana mennä väärin päine ja sen jälekeen virtä on auton rungossa..
No tuo minun ostama on y:n mallinen ja y:n  yläsakaroissa toisessa defa ja toisessa calix.
Ihan on bilteman vastuussa jos on jotain väärin käyttö mahdollisuutta ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #40 : 9.01.2012 kello on 19:27 »
No tuo minun ostama on y:n mallinen ja y:n  yläsakaroissa toisessa defa ja toisessa calix.
Ihan on bilteman vastuussa jos on jotain väärin käyttö mahdollisuutta ;)
No tuohan on sinänsä kätevä..ja tuo 5m johto suorastaan edullinen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Talviautoilu/Moottorinlammitin/Virtajohto-40130/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:09
Vs: Jatkojohto
« Vastaus #41 : 9.01.2012 kello on 19:30 »
On tainnut ohjeen suunnittelija ajatella vain kerros- ja rivitalojen parkkipaikkoja, sekä tiukkaan rakennettua Ok aluetta. Tukesin sivulta. "Lämmityspistorasian a ei saa käyttää rakennuksen sisällä tai kerrostalon parvekkeella olevaa pistorasiaa".  Mulla on autokatos jossa yhdellä sivulla kaksi aukkoa. 4 tuumanen parru keskellä pystyssä tukemassa kattoa. A-auton puolella yli 3metriä korkea oviaukko ja ha puolella 225cm. Siinä välitolpassa pistorasia sisäpuolella. Tuon ohjeen mukaan sitä ei saa käyttää. Jos sen siirtäisi ulkopuolelle niin jopa olis ok.

  • Vieras
  • Vs: Jatkojohto
    « Vastaus #42 : 9.01.2012 kello on 19:38 »