Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Hymeri katto notkahtanut

<< < (2/8) > >>

Rölli:
Miksihä jotku oikolukee tekstin ennenku lähettää?

vesako:

--- Lainaus käyttäjältä: KaljuPääVaanari -  1.01.2012     kello on 14:47 ---Ainut ongelma on mistä löytää tarpeeksi iso lämmin talli...mulla ei ole kyllä tiedossa yhtään paikkaa ja muutenki on kesägumit alla niin ajaminen on vähän falskia.
Jos vaan ajais keulan pukille, laittas pressun katolle ettei ennää enempäätänsä sinne lunta ja vettä kerry ja sitte odottelemaan kevättä. Ja sisälle luukun kohdalle vati ettei kastele lattiaa jos sisälle asti vettä vielä päätyy.

Ja tuosta painumasta että onhan tuo auto jo aika vanha mutta en kyllä kesälllä katolla ollessani huomannu että olis pehmyt...olisko sitte nyt syksyn aikana ehtiny pehmetä?

--- Lainaus päättyy ---

Kannattakohan katolle mennä ollenkaan.?
Johtuisko vaurio siitä.?

Itse olen pysynyt sieltä pois. Eivät taida kestää
liikkumista uudetkaan.

putkimies:
  Tässä mein lähellä on ollut aiempina talvina kaupungin parkkipaikalla Hymer- merkkinen auto. Parina viime talvena hieman ihmettelin ettei sen katolta käyty ollenkaan keventämässä lumikuormaa,  Tuo parkkipaikka on sankan metsän ympäröimä ja siihen pudottaa lunta ihan mukavasti kaikilla ilmanvirtauksilla. Kyllä siinä autossa maavara kovin alhaiseksi kevättalvella meni. Olihan siinä katolla varmaan reilusti yli tonnin lumikuorma. Ei siinä kyllä keväällä lumien sulamisen jälkeen näkynyt mitään painumaa katossa. Tänä talvena Hymer ei enää siinä ole.

Arska-k:

--- Lainaus käyttäjältä: KaljuPääVaanari -  1.01.2012     kello on 10:55 ---... Nyt oli käyny niin että alkovin kattoluukun kohdalta on katto painahtanut 2-3 cm alas ja kattoluukun helema on jään peitossa ja oli muutama tippa sisäänki valunu vettä sulien aikana...

--- Lainaus päättyy ---

Alkovin kattoluukku? Onkohan kyseessä jonkun "omatekemä", omassani sellaista ei ole? Jos (=KUN) joutuu katolle menemään, olen laittanut lankuista kulkutien, ettei tarvi ihan katolle koko massalla (jota ei ole kovin paljon) runtata. Osassa kattoa, kattoboksin ympäristössä, on "turkkilevy" suojana. Luultavasti yhden antennin säädön jälkeen takimmainen kattoluukku tosin alkoi tiputtaa. Ohjeena ja neuvona kehoitan tekemään katolle kevyehköt pukit, kaksi- kolme, joiden päälle rima pituussuunnassa auton yli ja peite näiden päälle. Vesi ja lumi ei kerry katolle ja ei tarvi olla sitä poistamassa, kunhan peitto on kireällä. Auto-/vaunupuolella ei tämä ole ollut tarpeen, mutta venho on taivasalla pysynyt "kuivana" ja lumettomana. Tuohon, jo tulleeseen vammaan en osaa parannuskeinoa antaa!

edit: luultavasti ymmärsin väärin, pöljä.

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: Arska-k -  2.01.2012     kello on 08:04 ---Alkovin kattoluukku? Onkohan kyseessä jonkun "omatekemä", omassani sellaista ei ole? Jos (=KUN) joutuu katolle menemään, olen laittanut lankuista kulkutien, ettei tarvi ihan katolle koko massalla (jota ei ole kovin paljon) runtata. Osassa kattoa, kattoboksin ympäristössä, on "turkkilevy" suojana. Luultavasti yhden antennin säädön jälkeen takimmainen kattoluukku tosin alkoi tiputtaa. Ohjeena ja neuvona kehoitan tekemään katolle kevyehköt pukit, kaksi- kolme, joiden päälle rima pituussuunnassa auton yli ja peite näiden päälle. Vesi ja lumi ei kerry katolle ja ei tarvi olla sitä poistamassa, kunhan peitto on kireällä. Auto-/vaunupuolella ei tämä ole ollut tarpeen, mutta venho on taivasalla pysynyt "kuivana" ja lumettomana. Tuohon, jo tulleeseen vammaan en osaa parannuskeinoa antaa!

--- Lainaus päättyy ---
Niin, tosiaan, Arskallahan on samanlainen värkki ja samanikänenkin ku mulla. Voihan se olla että joku jossain on luukun jälkiasentanu ja siinä on tehty virhe. No, kunhan saan tuolta nuo jäät sulatettua joskus niin pääsee tutkimaan vammat.
Pukit ja pressu pitää laittaa ensitilassa ja estää lisävauriot.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View