Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Ilmalämmitys vs. keskuslämmitys

(1/14) > >>

moon:
No ni. Trumatic on huono. Ilmalämmitys on huono. Kun olimme ostamassa vaunua, minä nimenomaan halusin trumalla olevan.... vaikkakin entisessä elämässäni olin herännyt sen 100 kertaa siihen sytyttimen napsutukseen.

Meillä on siis Trumatic S3002 (myös 2kW sähköpatruuna)... ja sytytin ei napsu omia aikojaan. Nukuttu on vaunussa myös kovilla pakkasilla.
+ Ilma kiertää kesää talvea! Kesällä truma kierrättää ilmaa lämmittämättä sitä
+ em. ansiosta märät kamppeet ja jopa paksut pyyhkeet kuivuvat yhdessä yössä.
+ em. ansiosta lämpökin leviää
+ em. ansiosta vaunun saa sisältä viileäksi todella nopeasti kun ulkoilma viilenee (viime kesän helteillä tuli tutuksi tämä fiitsöri)
- hurina

Aloitetaan ihan oma threadi tälle; kehu omaasi ja hauku muiden valintaa  ;D Siis faktoja, ei mitään mutua.

edit: lisäsin lämmittimen tyypin
 

kimi:
Molempia ollut ja kummassakin hyviä puolia. Aiheesta en ala vänkäämään, niitä keskusteluja ollut jo liikaa kaikilla muilla foorumeilla.

moon:
Siis tarkoitukseni on, että jokainen kertoo omat kokemuksensa, ei arvailuja muista. Tästä ketjusta voi olla iso apu aloittavalle vaanarille.

Alan:
Truma

+ idioottivarma tekniikka
+ nopeus
- pölyn leviäminen

Käytän muutenkin korvatulppia aina.  ;)

99:
Itse en haluasi nukkua hurinassa (siitäkin on usean vuoden kokemus, tosin veneessä Wallas:ta kuunnellen), nytkin pitää laittaa Alde jakuvalle kierrolle kun käy nykkumaan kun pattereiden naksunta häiritsee ;D

Alde:

+ hiljainen
+ tasainen lämpö
+ ei kierrätä pölyä

- hitaampi lämpenemään
- ei raitisilmapuhallust a (ei toisin kaikissa trumissakaan)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View