Kirjoittaja
Aihe: Myrskyä (Luettu 44156 kertaa)
« Vastaus #106 : 29.12.2011 kello on 19:29 »
Muistuu mieleen syksyinen ilmoitus sähköyhtiölle,kuusi kaatumassa langoille,kävivät katsomassa,eivät tehneet mitään,sanoivat hoitavansa homman sitten,kun se kaatuu ! No... Tapaninpäivänä se kaatui,koko kylä pimeänä,tekivät pojat töitä ilta myöhään,uutta linjaa joutuivat rakentamaan,yön yli oli virrat,kunnes katkesi,vasta nyt tuli sähköt !! 
« Vastaus #107 : 29.12.2011 kello on 19:59 »
Muistuu mieleen syksyinen ilmoitus sähköyhtiölle,kuusi kaatumassa langoille,kävivät katsomassa,eivät tehneet mitään,sanoivat hoitavansa homman sitten,kun se kaatuu ! No... Tapaninpäivänä se kaatui,koko kylä pimeänä,tekivät pojat töitä ilta myöhään,uutta linjaa joutuivat rakentamaan,yön yli oli virrat,kunnes katkesi,vasta nyt tuli sähköt !! 
Forttumin tätikin sanoi , et soittakaa uudestaan kun kuusi katkasee sähkölangat .. niin päs niin .. minne sitten soittais Forttumille ei ainakaan voi soittaa nykyisin  kun siellä vaan nauhotus  pelastuslaitoksella on muutenkin tukosta ei sinnekkään niin minne  mikä kumma siiinä on ettei noita puita voitas kaataa "hyvän sään aikaan " 
« Vastaus #108 : 29.12.2011 kello on 20:23 »
mikä kumma siiinä on ettei noita puita voitas kaataa "hyvän sään aikaan " 
Se, eikä niin kummakaan, että "hyvän sään aikana" tehtynä se on ennakoitua työtä ja se tehdään viikolla yksinkertaisella tuntipalkalla. "Huonon sään aikana" tehtynä siitä saa hälyrahan, yli- ja yötyökorvaukset, hyvään kohtaan osuessaan vielä pyhälisätkin... 
« Vastaus #109 : 29.12.2011 kello on 20:32 »
Se, eikä niin kummakaan, että "hyvän sään aikana" tehtynä se on ennakoitua työtä ja se tehdään viikolla yksinkertaisella tuntipalkalla. "Huonon sään aikana" tehtynä siitä saa hälyrahan, yli- ja yötyökorvaukset, hyvään kohtaan osuessaan vielä pyhälisätkin... 
no niin niinpä tietyste niin se meneekin olinpas mä yksinkertanen  nyt sit oottelen poikia tänne päin uutenvuotenpäivänä  tuskinpa he kuitenkaan ehtii aattona kun pitää rientää juhlimaankin 
« Vastaus #110 : 29.12.2011 kello on 20:44 »
« Vastaus #111 : 29.12.2011 kello on 20:54 »
« Vastaus #112 : 29.12.2011 kello on 20:55 »
« Vastaus #113 : 29.12.2011 kello on 20:57 »
olenkin toodella itseeni tyytyväinen kun väen pakolla halusin varaavantakan sekä puuhellan (nunnahella ) on siis kiveä lämmittää nopiaa ruat sekä köökin ja takkakin on mitä parahin lämmön tuoja mut kyllä mulle riiti 67 tuntia jotta oisin ihan  jos se meitin kuusi poistuis väärästä paikkastaan täällä kyllä ollaan katkottu puun latvoja meitinkin linjoilta enkä mä ainakan siittä ollut yhtään möksiskään vaan päin vastoin ..ilonen et hoitivat ne linjat oikein helikopetrin kera.. "hyvän sään aikaan" jopa  tuo kuusi nyt vain oli minun suosikkini ja ei siihen osaa varautua et se just kaatuu kun on pihassa kököttänyt vaikka kuinka monia kymmensiä vuosia no nyt sit isäntä alkaa raivaamaan näitä puita pihasta oikein olan takaa jottei meitin tontilta kaadu puita langoille eikä autojemmekaan päälle  joten näin yritämme ehkäistä tulevat myräkät omalta osaltamme ... eikä nuo naapurin puut yllä tähän pihaan , mutta noille langoille kylläkin  mut nyt olen puhunut piste 
« Vastaus #114 : 29.12.2011 kello on 21:15 »
Minun mielestä olisi kaikkien etu,jos metsän keskellä kulkevien sähkölinjojen vierustat olisi raivattu niin,että linjojen juurelta puut olisi pieniä,ikään kuin veen muotoon ,isot puut niin etäällä,että eivät ulotu kaatuessa langoille,ja saahan niillä propsillakin tuloja isännät !!! 
ei taida riittää valtiollakaan rahat ostaa niin paljoa puuta linjojen vierustalta jotta tästä ongelmasta päästäisiin, toki tuo olisi järkevin mutta milloinkapa se järkevyys olisi etusijalla...ja eipä ne metsänomistajatkaan tykkää myydä linjojen vierustojen puita sen halvemmalla kuin muitakaan. Kyllä se vaan meidän suomalaistenkin on opittava elämään myrskyjen ja sähkökatkojen parissa.
« Vastaus #115 : 29.12.2011 kello on 21:23 »
Toivottavasti palkitsee jotenkin kun ilmoitit. Ainakin meilläpäin taskulampulla, sillähän oisi ollut nyt sielläpäin käyttöä.
Ei aamulla kymmenen aikaan enää lamppua tarvinnut. Vähän kehuja Fortumille. Neljän maissa soittivat ja kysyi onko asiat kunnossa.
« Vastaus #116 : 29.12.2011 kello on 21:29 »
vaikka jo sainoinkin et olen puhunut  niin pakko jatkaa kun tässä mietin menneitä vuosia esm. mitä tapahtui Uuraisilla silloin yx kesä ja mitä useampana vuonna myräköissä on tapahtunut niin luulenko vain vai olenko jo niin kalkkis etten muista niistä menneistä myrskyistä mittää mut onko nää myräkät teistäkin lisääntyneet niin että aina vaan tulee suurempia ja suurempia hävityksiä vai luulenko mä vain tai sitten olen dementinen enkä muista myrkyn teheen näinkään pahoja vaurioita silloin enen vanhaan kuin muutaman vuoden sisällä ...on vanhinkoja tapahtunut ? 
« Vastaus #117 : 29.12.2011 kello on 21:32 »
Kyllä se vaan meidän suomalaistenkin on opittava elämään myrskyjen ja sähkökatkojen parissa.
Kyllä. 
« Vastaus #118 : 29.12.2011 kello on 21:37 »
Yle TV 1 alkoi juuri ylimääräinen A-Studio, aiheena myrsky.
« Vastaus #119 : 29.12.2011 kello on 21:45 »
Yle TV 1 alkoi juuri ylimääräinen A-Studio, aiheena myrsky.
kiitoksia vinkistä vaikka tuo popedakin oli toosi hyvä ...tv2
|