Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Myrskyä
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 12.12.2012 kello on 14:54 ---Harvoin se sää tai keli nyt erinomaisen poikkeuksellinen on. Vaan heti kun paisutellaan liukkautta sun muuta, niin joku ajaa 60 kmh valtatiellä ja jarruttaa sadan tienkäyttäjän etenemistä.
--- Lainaus päättyy ---
Juu, niinkun minäkin entiwanhaan. Kakkostietä ei yhtenä talvena suolattu ja se iskostui hyvin ihmisten päähän. Siellä ne ajo kiltisti Sätkän perässä, eikä kukaan halunnut ohi. Kun sitten päästiin vielä liukkaammalle moottoritielle, ohi vaan, sillä tien hoitohan oli samanlaista kun ennenkin.. Viimosilla oli helpompaa, kun ojiin ei enää sopinut! :laugh:
putkimies:
Ajelin eilen, siis tiistaina 11. 12. Kakkostietä Huittisten ja Karkkilan välillä, mennen tullen. Aamulla ajoin Huittisten suuntaan ja iltapäivällä Karkkilan suuntaan. Tie oli jäinen koko matkalla, pakkasta 5-7 astetta. Kyllä se oli erittäin liukas. Ylämäissä lähti hetkittäin matkailuauto kuutosvaihteella sutimaan. Nastarenkaat on. Itse en ole noin liukkaalla tiellä matkailuautolla ajanut. Sivutuuli oli hyvin navakka. Kyllä siellä bussipysäkeillä ihmiset ihan silminnähden värisi hyytävässä kylmyydessä. Myrskyn kokeminen on hiukan sama kuin humalankin kokeminen, mieliala riippuu vähän siitä missä tilanteessa itse on. ;)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 12.12.2012 kello on 19:34 ---Ajelin eilen, siis tiistaina 11. 12. Kakkostietä Huittisten ja Karkkilan välillä, mennen tullen. Aamulla ajoin Huittisten suuntaan ja iltapäivällä Karkkilan suuntaan. Tie oli jäinen koko matkalla, pakkasta 5-7 astetta. Kyllä se oli erittäin liukas. Ylämäissä lähti hetkittäin matkailuauto kuutosvaihteella sutimaan. Nastarenkaat on. Itse en ole noin liukkaalla tiellä matkailuautolla ajanut. Sivutuuli oli hyvin navakka. Kyllä siellä bussipysäkeillä ihmiset ihan silminnähden värisi hyytävässä kylmyydessä. Myrskyn kokeminen on hiukan sama kuin humalankin kokeminen, mieliala riippuu vähän siitä missä tilanteessa itse on. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Ensin oli tie kapee ja mäkinen ja sitten alkoi aukeet, jotta tuuli meinas viedä.... Ja kun on kesä, ilta-aurinko paistaa aina just päin näköö.
Ipsu:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 12.12.2012 kello on 19:34 ---Ajelin eilen, siis tiistaina 11. 12. Kakkostietä Huittisten ja Karkkilan välillä, mennen tullen. Aamulla ajoin Huittisten suuntaan ja iltapäivällä Karkkilan suuntaan. Tie oli jäinen koko matkalla, pakkasta 5-7 astetta. Kyllä se oli erittäin liukas. Ylämäissä lähti hetkittäin matkailuauto kuutosvaihteella sutimaan. Nastarenkaat on. Itse en ole noin liukkaalla tiellä matkailuautolla ajanut. Sivutuuli oli hyvin navakka. Kyllä siellä bussipysäkeillä ihmiset ihan silminnähden värisi hyytävässä kylmyydessä. Myrskyn kokeminen on hiukan sama kuin humalankin kokeminen, mieliala riippuu vähän siitä missä tilanteessa itse on. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Sama tie perjantaina 7.12 ja sunnuntaina 9.12. ajettu välillä Forssa-Karkkila ja toiseen suuntaan Vihti-Forssa. Citikan C5 farmari ja telivaunu perässä. Ainut sutiminen Autokeidas/ABC Forssan kohdalla, kun ylämäkeen lähdettiin kiipeemään ylös nollavauhdista. Muuten ei sutinut koko matkalla.. ::) Joku piti perjantaita huonona ajokelinä, kun rekkojakin oli ollut jumissa ja lunta tuiskas koko matkan. Mut ite en kokenut keliä kovin huonona. Ehkä sit hullun tuurilla painelin ihan 80 km/h menemään. Paitti sit Karkkilasta pienempää tietä ajellessa piti nopeus tiputtaa 60-70 km/h kun lumi pöllys vastaantulijoiden toimesta niin ettei eteensä nähnyt..
sipu:
kyl vaan täällä taas pyrytti
motskaritielläkään saanu ajaa ku 80
ja koko matkan meiltä turkkuseen ja takas
oli liukkaankelin varotukset
nii et ain pyryttää täällä rannikolla ainakin
luntakin jo tullut sen yht. 20 cm paris päiväs
ja lisää luvataan Thumbd
mutta jos joku haluaa tuot lunta kotipihaansa
niin saa tulla ,joka hiutaleen hakemaan
siinä asias en pihtaa, jot saa kaik ihan kaik kinoksetkin
ja vielä ihan ilmmatteex :)