Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Myrskyä

<< < (23/59) > >>

Turhan Höpöttäjä:
On ihmeellistä kuinka myrskyn vaurioista ja niiden korjaamisesta syytellään ja ollaan vaatimassa sitä ja tätä. Minkä sähköyhtiöt myrskylle voi. Jos johdin linjoille tehdään 50m:n aukko, silloin on maan omistajat takajaloillaan. Entä maakaapelit, kukaan sähkön ostaja ei ala niitä kustantamaan. Moni sähköttömässä talossa "kärsijä" istuu H-Moilasena ja pyörittelee peukaloitaan ja odottaa että sähkömiehet painaa yötä päivää, että pääsisi telkkaa katsomaan. Monellako on myrskyn varalle ostettu esim. agrekaatti, että saisi ensiapua. Esim. lämpöpumppu lämmityksen hankkijan on mietittävä kuinka huusholli lämmitetään pitemmän sähkökatkoksen aikana, pakkasella.  ::) ::) ::)

Jushi69:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 29.12.2011     kello on 20:44 ---On ihmeellistä kuinka myrskyn vaurioista ja niiden korjaamisesta syytellään ja ollaan vaatimassa sitä ja tätä. Minkä sähköyhtiöt myrskylle voi. Jos johdin linjoille tehdään 50m:n aukko, silloin on maan omistajat takajaloillaan. Entä maakaapelit, kukaan sähkön ostaja ei ala niitä kustantamaan. Moni sähköttömässä talossa "kärsijä" istuu H-Moilasena ja pyörittelee peukaloitaan ja odottaa että sähkömiehet painaa yötä päivää, että pääsisi telkkaa katsomaan. Monellako on myrskyn varalle ostettu esim. agrekaatti, että saisi ensiapua. Esim. lämpöpumppu lämmityksen hankkijan on mietittävä kuinka huusholli lämmitetään pitemmän sähkökatkoksen aikana, pakkasella.  ::) ::) ::)

--- Lainaus päättyy ---
Näillä sähkön hinnoilla onkin kohtuus vaatiakin jotain. >:(

perho-ukko:
 Minun mielestä olisi kaikkien etu,jos metsän keskellä kulkevien sähkölinjojen vierustat olisi raivattu niin,että linjojen juurelta puut olisi pieniä,ikään kuin veen muotoon ,isot puut niin etäällä,että eivät ulotu kaatuessa langoille,ja saahan niillä propsillakin tuloja isännät !!!  ;D ;D ;D

sipu:
olenkin toodella itseeni tyytyväinen
kun väen pakolla halusin varaavantakan
sekä puuhellan (nunnahella ) on siis kiveä
lämmittää nopiaa ruat sekä köökin
ja takkakin on mitä parahin lämmön tuoja

mut kyllä mulle riiti 67 tuntia jotta oisin ihan  :-X
jos se meitin kuusi poistuis väärästä paikkastaan
täällä kyllä ollaan katkottu puun latvoja meitinkin linjoilta
enkä mä ainakan  siittä ollut yhtään möksiskään
vaan päin vastoin ..ilonen et hoitivat ne linjat oikein helikopetrin kera..
"hyvän sään aikaan" jopa  :)
tuo kuusi nyt vain oli minun suosikkini
ja ei siihen osaa varautua et se just kaatuu
kun on pihassa kököttänyt vaikka kuinka monia kymmensiä vuosia
no nyt sit isäntä alkaa raivaamaan näitä puita pihasta oikein olan takaa
jottei meitin tontilta kaadu puita langoille eikä autojemmekaan päälle  :-\
joten näin yritämme ehkäistä tulevat myräkät omalta osaltamme ...
eikä nuo naapurin puut yllä tähän pihaan , mutta noille langoille kylläkin  :(
mut nyt olen puhunut piste  :)

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 29.12.2011     kello on 20:55 --- Minun mielestä olisi kaikkien etu,jos metsän keskellä kulkevien sähkölinjojen vierustat olisi raivattu niin,että linjojen juurelta puut olisi pieniä,ikään kuin veen muotoon ,isot puut niin etäällä,että eivät ulotu kaatuessa langoille,ja saahan niillä propsillakin tuloja isännät !!!  ;D ;D ;D

--- Lainaus päättyy ---

ei taida riittää valtiollakaan rahat ostaa niin paljoa puuta linjojen vierustalta jotta tästä ongelmasta päästäisiin, toki tuo olisi järkevin mutta milloinkapa se järkevyys olisi etusijalla...ja eipä ne metsänomistajatkaan tykkää myydä linjojen vierustojen puita sen halvemmalla kuin muitakaan.

Kyllä se vaan meidän suomalaistenkin on opittava elämään myrskyjen  ja sähkökatkojen parissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View