Tekniikkakeskustelut > Truma

Trumatic toiminta

(1/2) > >>

sape:
Olisi tälläinen kysymys. Sääteleekö truman automaatti lämpötilaa pelkällä puhaltimella vai pieneneekö myös kaasun kulutus? Tarkoitan, että jos truma on vaikka säädetty 8:lle ja laittaa automaatin päälle käykö truma yhtä kuumana koko ajan vai pineneekö myös kaasun kulutus?

putkimies:
 Trumaticeja on kovin monta eri tyyppiä, mikä tyyppi lienee kyseessä?

 Lisäys:

Tässä linkissä on minun Trumatic 6002 käynnistyminen sanoin kerrottuna:
http://karavaanari.org/index.php/topic,2890.0.html

 Lisäys 2.  Luulen 6002: sen toimivan näin:
  Termostaatin nupilla annetaan ohjearvo sisälämpötilaksi,  ja automatiikka vertaa ohjearvoa sisätermostaatin anturin tunnistamaan arvoon. Jos näiden ero on suuri, kytkeytyy enemmän lämmitystehoa kuin jos lämpötilaero on pieni.
   Termostaatti ohjaa siis lämmitystehoa eli kaasun määrää (tietyllä aikaviiveellä).
Sisäilman kiertopuhallin pyörii pannun lämpötilan ohjaamana, pannun kuumentuessa sisäilmankiertopuha llin kasvattaa nopeuttaan, ja pannun jäähtyessä sisäilmankiertopuha llin hidastuu.

kimi:
Luultavasti tuo 8 on asento jolla säädät sisälämmön, eli termostaatti??

Jos näin on uskon Truman itse säätelevän tarvitsemansa kaasun ja puhallinnopeuden lämmön ylläpitämiseksi.

Mutta tosiaan mikä malli on kyseessä

mjo33400:
Trumaa ei saa koskaan laittaa täysille alkulämmityksessä, vaan aina vähän kerrallaan, muuten syntyy ongelmia. Se lukee jo ohjeissa. Kerro mikä lämmitin, noita on aika monta eri tyyppiä. ;)

sape:
Truma on ymmärtääkseni tyyppiä 3002 ja se on 2000 vm autossa. Hyvä jos se säätelee myös kaasun tarvetta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View