Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Mitä ulkomaanreissusuunnitelmia 2012?

<< < (7/14) > >>

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 20.12.2011     kello on 22:35 ---Tuota vähän epäilinkin, mutta en jaksanut tarkistaa hintoja ;D

Tuo hinta ei sisällä Kroatiassa rekisteröitymismaks ua (leirintäalue tekee turistin puolesta ilmoittautuminen paikalliselle poliisilaitokselle) eikä turistiveroa. Meillä nuo tuplasi ensimmäisen yönhinnan  :-X

--- Lainaus päättyy ---

Eikä se ole ainoa maa, missä noita veroja ja "Kurtax"eja  ym. viranomaismaksuja lisätään päälle. Mutta ne samat maksut tullenevat sen normaalimaksunkin päälle.

Onneva:
Meillä on Hki-Trave-Hki laivapaikat varattu. Lähtö toukokuun 12. päivä   :D
Kohteena Kroatia-Italia, ei vielä tarkkoja suunnitelmia.

- ACSI:n campingkorttisystee mi ja SFC:n myymät campingshekit
Kannattaako maksaa etukäteen campingshekkejä? ACSI:n kortti ei ymmärtääkseni vaadi etukäteismaksua? Onko campingshekeissä lisäkuluja (veroa tms.) paikan päällä?
Tietoa tietysti löytynee kun penkoo nettiä, kysympä nyt kuitenkin kokemuksia ja mielipiteitä.

Alan:
^

Ei kokemusta shekeistä, mutten tykkäisi sitoa itseäni niillä. Tappaa matkasuunnittelun luovuuden. Mutta hyviäkin kokemuksia olen kuullut, jos ei halua säätää vaan mennä tiukan suunnitelman mukaan.

Mulla on kakkosvaihtoehtona edelläkerrotulle Ranskan viinitilakierros, niiden pihassa majoittuen.

ACSI Low season on hyvä, eikä maksa paljon. Jotain tietoa on mun Ranskan ympäriajo 2011 -ketjussa. Edit: Sepon vinkkejä, jotka jo alla, mutta voi siellä olla jotain mun kokemuksiakin.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Onneva - 22.12.2011     kello on 15:13 ---Meillä on Hki-Trave-Hki laivapaikat varattu. Lähtö toukokuun 12. päivä   :D
Kohteena Kroatia-Italia, ei vielä tarkkoja suunnitelmia.

- ACSI:n campingkorttisystee mi ja SFC:n myymät campingshekit
Kannattaako maksaa etukäteen campingshekkejä? ACSI:n kortti ei ymmärtääkseni vaadi etukäteismaksua? Onko campingshekeissä lisäkuluja (veroa tms.) paikan päällä?
Tietoa tietysti löytynee kun penkoo nettiä, kysympä nyt kuitenkin kokemuksia ja mielipiteitä.

--- Lainaus päättyy ---

No niin. Nyt sait "asiantuntijan" vastaamaan kysymyksiisi. Olen käyttänyt kumpiakin. Aikoinaan aloitin shekeillä. Mutta nykyään käytän lähes ainoastaan ACSI-cardia.

Minusta shekkiä kannattaa käyttää, jos tiedät, että menet sopivana aikana ja tietyn ajan tietylle sh-alueelle. Silloin tiedät, että se maksaa 15€/yö + mahdolliset verot ja muut paikalliset maksut, jotka joutuisit maksamaan muutenkin, vaikka maksaisit miten tahansa. Tällä hetkellä näyttäisi olevan 622 aluetta, jotka hyväksyvät shekit. http://www.campingcheque.com/  . Jotkut alueet saattavat kuulua myös ACSI-järjestelmään.
Pieni ongelma on, jos shekit loppuvat kesken. Tosin ei ole kokemusta, mitä sitten veloittavat. Ja sitten tietenkin voi olla, että shekkejä myös jää jäljelle, jolloin saattaa tulla pientä tappiota niitä myydessä. Tosin ne ovat yleensä kaksi vuotta voimassa, että voi käyttää seuraavanakin vuonna.
Viimeisimmät käyttämäni shekit olenkin hankkinut syksyisille matkoille ostamalla toisten ylijäämäshekkejä edullisesti.

Acsi-card  järjestelmässä ostat kirjan esim. Vapaa-ajantalosta http://www.vapaa-aika.com/retkeily/matkaoppaat-ja-kartat.html . Se sisältää tuon alennuskortin ja toimii alueoppaana. Samat tiedot löytyvät netistä: http://www.eurocampings.net/fi/ylim%E4%E4r%E4inen-informaatio/campingcard-acsi/l10-n621.2009/ .

Acsi-alueita on n. 2300 ensi vuonna, siis valinnan varaa on. Ja alueet maksavat 12/14/16€. Mutta lisäksi siis mahdolliset verot. Tämä on siis valintojen suhteen vapaampi kuin shekkisysteemi.Ja alueita enemmän. Lisäksi tämä kirja on meillä toiminut lähes yksinomaisena alueoppaana. Vain jos on tiettyjä paikkoja missä pitää yöpyä, olen hakenut paikat ACSI:n sivuilta http://www.eurocampings.net/fi/eurooppa/  , mikäli ei ole alennusaluetta paikkakunnalla.

Muitakin nettioppaita on, mutta nämä ovat riittäneet minulle Stellplatz-oppaiden lisäksi.

Tässäpä tätä infoa alkuun.

Onneva:
Kiitos seppoko ja Alan!
Selailinkin jo Acsin sivuja ja Alanin Ranskan ympäriajo -kirjoitusta.

Ostin aikaisemmin Autoliitosta Europa Camping + Caravaning -luettelon. Tämä meillä oli aikanaan 80-luvulla ja jostain nyt oli hankinnat aloitettava. Stellplatz-oppaita ollaan myös harkittu, ACSI tuntuu vakuuttavalta.

Missä suuruusluokissa nämä pakolliset verot ym. kulut pyörivät. Matkabudjettia mietitään ja lasketaan tietenkin yöpymiskuluja. Ihmisillä on tietenkin eri vaatimuksia ja odotuksia leirintäalueista, joten en nyt tarkkoja yöpymiskuluja odota.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View