Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
No nyt verottaja kusettaa meitä todella!
Pekka:
Eipä taideta harmaassa taloudessa noita km- korvauksia nostella tai firman auton käyttöedusta veroa maksaa.
Siis en hyväksy.
Se että pyöristääkö ajettuja ja laskutettavia km ylös vai alaspäin on ihan jokaisen itse päätettävä.
seppoko:
Olenko käsittänyt väärin? Tuo verottajan hyväksymä katto koskee verovapaata korvausta. Ei muuta kuin sopimaan työnantajan kanssa korkeammista korvauksista ja tuon rajan ylittävistä senteistä maksamaan veroa.
Voi kylläkin olla vaikeata nostaa niitä korvausrajoja. Mutta yrittänyttä ei laiteta.
MatsOnni:
"Se että pyöristääkö ajettuja ja laskutettavia km ylös vai alaspäin on ihan jokaisen itse päätettävä."
Niinpä, niin. Jokainen omien mahdollisuuksiensa rajoissa, ruohonjuuritaso laskuttaa (sovitusti) vähän ylimäärisiä km-korvauksia, työnantajalla on hiukka paremmat mahdollisuudet jne. Sitten huipentuu väärinkäytöksiin, joita puidaan oikeuslaitoksen rattaissa parhaillaankin.
Äläkä nyt Pekka muhun hermostu, en ole (täysin) viaton minäkään. Jokusen matkalaskun oon sekä kirjoittanut omia että hyväksynyt muiden 8)
Pekka:
En hermostu. Olen vaan koettanut kertoa että on aika sama onko laskussa 287 vai 292 km.
Mittaaminen on vaikeaa eikä se aina mene oikein.
En kyllä muista että km korvauksen verovapaa määrä olisi ennen pudonnut.
Aina se mielestäni noussut.
Päivärahoissa on vähän sama juttu. Kuinka sen nyt muistaa montako tuntia reissu kesti. Ja jos jää 15 minuutista kiinni, on kiusaus vähän pöyristää.
Ihminen vaan on sellainen.
vesako:
Luin tuon otsikon pari kertaa.
Ja jäin ihmettelemään että kuka kusettaa ja ketä. ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta