rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokennot.  (Luettu 699149 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #420 : 7.08.2011 kello on 22:39 »
Testasin itse, hyvä ja halpa tulee valitettavasti sitten eri paketissa. 50 wattinen kenno tarjoaa todellisuudessa huipputehoa n. 35 wattia. Jatkuvaa alle sen. Valitettavasti kukaan ei kai tiedä milloin kallis on myös hyvää tai voiko halpa olla muutakin kuin huonoa, mutta ilmeisemmin naps:iin voi luottaa. Mutta ei ole halpa.
Ite ostin kaupan hyllyst oulusta 2x85W:nen paneeli ja sunsetin pwm säädin15A alle 700€... Periaattees oon ollu tyytyväinen mutta säädin ei oo tarkotettu -maadoittettuun systeemiin , eli tarkottaa ett asuntopuolen sähköi ei voi kytkeä säätimen lähtöön vaan suoraan akulle. eihä se muuta haittaa mutt käytetty amppeeri tunti määrä jää selvittämättä, ja tämmöselle tekniikka friikille se ois tärkee tieto...

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #421 : 8.08.2011 kello on 10:55 »
Ite ostin kaupan hyllyst oulusta 2x85W:nen paneeli ja sunsetin pwm säädin15A alle 700€... Periaattees oon ollu tyytyväinen mutta säädin ei oo tarkotettu -maadoittettuun systeemiin , eli tarkottaa ett asuntopuolen sähköi ei voi kytkeä säätimen lähtöön vaan suoraan akulle. eihä se muuta haittaa mutt käytetty amppeeri tunti määrä jää selvittämättä, ja tämmöselle tekniikka friikille se ois tärkee tieto...
Kerroppa mistä noin halavalla löysit?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #422 : 8.08.2011 kello on 12:00 »
 Kaksi kesää takana,kennot katolla,ja virta on riittänyt!! Lataa päivällä sen mitä pakastin vie tehoja,yöllä akut hoitaa jatkon !! :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #423 : 8.08.2011 kello on 12:18 »
Kaksi kesää takana,kennot katolla,ja virta on riittänyt!! Lataa päivällä sen mitä pakastin vie tehoja,yöllä akut hoitaa jatkon !! :)
Muisti pätkii niin pakko kysyä miten monen watin edestä sulla olikaan kennoja katolla?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #424 : 8.08.2011 kello on 12:24 »
Muisti pätkii niin pakko kysyä miten monen watin edestä sulla olikaan kennoja katolla?
  Nyt 120W,lisää laitan vielä yhdellä !!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #425 : 8.08.2011 kello on 12:43 »
 Onhan tuossa minullakin vähän sähköremppaa,kun satoi pari päivää,niin Wokkelo käyntiin,starttikaapelit hupipuolelle,(lataa nopeammin),niin huomasin,että miinuskaapeli oli tulikuuma,jossakin on heikko lenkki maadoituksessa,täytyy vetää uudet paksut kaapelit nollien välille !!

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #426 : 8.08.2011 kello on 13:42 »
  Nyt 120W,lisää laitan vielä yhdellä !!
Alkaa sitten riittämään. Taitaa ennemmin tulla pula akkukapasiteetista kun kennoista :)

Onhan tuossa minullakin vähän sähköremppaa,kun satoi pari päivää,niin Wokkelo käyntiin,starttikaapelit hupipuolelle,(lataa nopeammin),niin huomasin,että miinuskaapeli oli tulikuuma,jossakin on heikko lenkki maadoituksessa,täytyy vetää uudet paksut kaapelit nollien välille !!
Kannattee laittaa kuntoon ettei käy käry.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #427 : 8.08.2011 kello on 18:55 »
Kerroppa mistä noin halavalla löysit?
oulun akusta toinen kenno ja säädin ja akutalost toinen kenno ku kotimatkalla rupes ahneus kasvamaan.. toki kummassaki paikass piti tovi neuvotella mutt sehä tämmöseltä hiljaselta ja ujolta maalaispojata onnistuu.. isä eläissään opetti ett kaikki mitä saa tingattua ei tartte maksaa..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #428 : 8.08.2011 kello on 19:06 »
 Ostin parivuotta sitten paketin Varkauden Huoltopalvelusta,kannattaa kiinnittää huomio kennojen kiinnitykseen katolle,minulla ei ole katolla mitään erillistä kaapelin läpivientiä,kaapeli tulee kiinnikken alta,täysin suojassa talven jäälle sekä lumelle,koko paketti 835€,olen tyytyväinen !!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:39
  • Oulun seudulta
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #429 : 8.08.2011 kello on 19:22 »
Varkauden Huoltopalvelusta.

Tuolta mekin hommattiin veneeseen vanhuksille kennot.

Pakettiin kun päivitti säätimen hieman paremmaksi, niin tuplasi latausvirran.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #430 : 8.08.2011 kello on 19:29 »
Tuolta mekin hommattiin veneeseen vanhuksille kennot.

Pakettiin kun päivitti säätimen hieman paremmaksi, niin tuplasi latausvirran.

Millaisen säätimen laitoit, että latausvirta tuplaantuu. Minulla on mökillä niks naks säädin. Joko lataa täysillä, tai jos akut täynnä, sitten ei lainkaan. ::)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #431 : 8.08.2011 kello on 19:41 »
Millaisen säätimen laitoit, että latausvirta tuplaantuu. Minulla on mökillä niks naks säädin. Joko lataa täysillä, tai jos akut täynnä, sitten ei lainkaan. ::)
Eiks nyky aikaa oo niin sanotut pwm säätimet. eli mikä pyrkii pitämään lataus jännitteen tapiss(esim 14.2 V) muttei yli lataa jos akuu ei jaksa ottaa kaikkee mitä ois tulosss vastaan.. silloin hyväll kelill osittain varattu akku lataantuu nopeemmin..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:39
  • Oulun seudulta
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #432 : 8.08.2011 kello on 19:42 »
Millaisen säätimen laitoit, että latausvirta tuplaantuu. Minulla on mökillä niks naks säädin. Joko lataa täysillä, tai jos akut täynnä, sitten ei lainkaan. ::)

Tuollaisen sinne askartelin, ja kun katsoo latausta ampeerimittarista, niin näkyy antavan pulsseja.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #433 : 8.08.2011 kello on 19:53 »
  Minulla on tollainen !!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #434 : 8.08.2011 kello on 21:31 »
Tuollaisen sinne askartelin, ja kun katsoo latausta ampeerimittarista, niin näkyy antavan pulsseja.

Mutta kuinka se voi tuplata latausvirran. ::)