rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Aurinkokennot.  (Luettu 699212 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #975 : 11.06.2013 kello on 17:39 »
Kukin tyylillään :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #976 : 11.06.2013 kello on 17:52 »
Tämä on viimeinen kommentti ja osallistuminen tähän ketjuun: Olen hankkinut kennot aikoinaan oman tarpeeni mukaan,se oli minulle ainut oikea ratkaisu,enkä ole katunut,vietän aina Lapinreissuni alueilla,missä ei ole muuta energiaa käytettävissä,agre ei tulisi kysymykseenkään,ja tuon pakastimen,joka on osana matkan mielekkyyttä,jatkuva virran saanti on ehdoton,suuret akustot ja kennot takaavat sen,kokemusta on,tämä ratkaisu on henkilökohtainen,minulle paras!!!! Tulikohan asia nyt selväksi ?

   Piste.

Tarkotat varmaankin, vihonviimmeinen.     ;D ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.12.2021 kello on 14:47
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #977 : 14.06.2013 kello on 20:10 »
Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #978 : 15.06.2013 kello on 18:38 »
Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb

Juuri näin.  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #979 : 15.06.2013 kello on 19:57 »
 Kyllä se kannattaa varmistaa kun 1000 km päähän lähtee. Tulee sitä mukaan turhempaakin kalustoa Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:15
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #980 : 15.06.2013 kello on 20:18 »
Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb
Ei siellä syrjässä tule muutenkaan toimeen, jos ei varaustaudu.
Minä olen laskeskellut, että kolmea päivää pidempään en pystyisi samassa paikassa olemaan, joten siihen akut riittää.

Aikoinaan kun sattumoisin vein kuriiripostia Lemmenjoen kullankavajille, niin huomasi siellä olleen muutenkin varauduttu. Mökin kulmalla oli varmaan tuhannen tyhjää säilykepurkkia korkeassa kasassa. Agregaatit jylläsi jo vanhaan aikaan, niin kuin ne kyllä jylläsi ihan omakotitaloissakin. Sähköpiuhaa ei ihan joka taloon yltänyt. Mahtoivatkohan edes halutakkaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 4.01.2024 kello on 12:05
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #981 : 18.06.2013 kello on 17:47 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #982 : 18.06.2013 kello on 18:11 »
Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb
Elikkä epsaniaan tarkotettu noi aurinko kennot ;) Jossa paistaa toi möllikkä :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #983 : 18.06.2013 kello on 19:05 »
Elikkä epsaniaan tarkotettu noi aurinko kennot ;) Jossa paistaa toi möllikkä :D
En tiedä tarviiko niiden takia espanjaan lähteä. Täysi teho tulee kun ne on suunnattu aurinkoa kohti. Ja jos ei paista, käytännössä sieltä ei tule mitään.  :)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.10.2020 kello on 05:45
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #984 : 18.06.2013 kello on 19:40 »
Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #985 : 18.06.2013 kello on 20:42 »
Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb
   Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #986 : 18.06.2013 kello on 20:47 »
Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb

Täynnä on vähemmälläkin, jos ei ole kulutusta  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #987 : 19.06.2013 kello on 16:36 »
Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb

Jos sitä sähköä oikeasti tarvii, en minäkään agria jättäisi kotiin. Mielenkiintoista olisi tietää mihin kaikkeen käytät sitä akkusähköä?
Tiedän että lapiohommissa ei juuri jaksa keskittyä sähkönsäästelyyn mutta noin yleisesti pitää taas toistella PerhoUkon viisaita sanoja, ei saa syödä enempi kuin tienaa. Kulutus pitää sovitella siihen tuottoon. Siis pilvisinä päivinä ei meidän parane koko päivää vahdata sitä por.. , niitä uutisia. :D

Omalla kohdin voin sanoa että pärjään mökillä, veneessä, reissussa 55W kennolla mppt säätimellä ja 250Ah akuilla. Käytän noilla kompura jääkaappia,led valoja ja lataan gpsjä, ipadeja ja kännyköitä ja läppäreitä, satunnaisesti invertteriä.

Jos oikeasti aikoo verkkosähkön korvata,pitää olla reilusti ylimitoitusta akuissa ja kennoissa. Monesti sitä tuottoa ja kulutusta katellaan sen optimituoton kannalta, jota on vain jokunen tunti päivässä ja päivä viikossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #988 : 19.06.2013 kello on 17:17 »
Mitä sitä koko omaisuuttaan mihinkään puskiin vie jättää vaunun alueelle ja käy näppärästi,sit vetoautolla hoitamassa asiansa ja palailee,sit kulkimen luokse tolppa sähköön,ja akut on täynnä,näin helppoa se on kun sen oivaltaa ;) :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:55
Vs: Aurinkokennot.
« Vastaus #989 : 19.06.2013 kello on 17:28 »
Jos se tolppasähkö onkin 100 km:n päässä kalapaikasta, mitäs silloin? ;D ;D