Sivuja:
Toiminto
  • #976 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 11 Jun 2013
  • Kukin tyylillään :D
  • #977 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 11 Jun 2013
  • Tämä on viimeinen kommentti ja osallistuminen tähän ketjuun: Olen hankkinut kennot aikoinaan oman tarpeeni mukaan,se oli minulle ainut oikea ratkaisu,enkä ole katunut,vietän aina Lapinreissuni alueilla,missä ei ole muuta energiaa käytettävissä,agre ei tulisi kysymykseenkään,ja tuon pakastimen,joka on osana matkan mielekkyyttä,jatkuva virran saanti on ehdoton,suuret akustot ja kennot takaavat sen,kokemusta on,tämä ratkaisu on henkilökohtainen,minulle paras!!!! Tulikohan asia nyt selväksi ?

       Piste.

    Tarkotat varmaankin, vihonviimmeinen.     ;D ;D
  • #978 kirjoittanut JEE 14 Jun 2013
  • Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb
  • #979 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 15 Jun 2013
  • Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb

    Juuri näin.  Thumb
  • #980 kirjoittanut joo o 15 Jun 2013
  •  Kyllä se kannattaa varmistaa kun 1000 km päähän lähtee. Tulee sitä mukaan turhempaakin kalustoa Thumb
  • #981 kirjoittanut Aakku 15 Jun 2013
  • Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb
    Ei siellä syrjässä tule muutenkaan toimeen, jos ei varaustaudu.
    Minä olen laskeskellut, että kolmea päivää pidempään en pystyisi samassa paikassa olemaan, joten siihen akut riittää.

    Aikoinaan kun sattumoisin vein kuriiripostia Lemmenjoen kullankavajille, niin huomasi siellä olleen muutenkin varauduttu. Mökin kulmalla oli varmaan tuhannen tyhjää säilykepurkkia korkeassa kasassa. Agregaatit jylläsi jo vanhaan aikaan, niin kuin ne kyllä jylläsi ihan omakotitaloissakin. Sähköpiuhaa ei ihan joka taloon yltänyt. Mahtoivatkohan edes halutakkaan.
  • #982 kirjoittanut joo o 18 Jun 2013
  • #983 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 18 Jun 2013
  • Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb
    Elikkä epsaniaan tarkotettu noi aurinko kennot ;) Jossa paistaa toi möllikkä :D
  • #984 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 18 Jun 2013
  • Elikkä epsaniaan tarkotettu noi aurinko kennot ;) Jossa paistaa toi möllikkä :D
    En tiedä tarviiko niiden takia espanjaan lähteä. Täysi teho tulee kun ne on suunnattu aurinkoa kohti. Ja jos ei paista, käytännössä sieltä ei tule mitään.  :)
  • #985 kirjoittanut cossuesco 18 Jun 2013
  • Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb
  • #986 kirjoittanut perho-ukko 18 Jun 2013
  • Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb
       Thumb
  • #987 kirjoittanut Turhan Höpöttäjä 18 Jun 2013
  • Itse olen ainakin positiivisesti yllättynyt aurinkokennoihin, ihan kiva kun on akut täynnä  Thumb

    Täynnä on vähemmälläkin, jos ei ole kulutusta  ;)
  • #988 kirjoittanut Jgahpir 19 Jun 2013
  • Ainakin minun kokemukseni mukaan viime syksyisellä 6 viikon Kullankaivuu retkellä oli se ,että pelkällä aurinkosähköllä en olisi tullut toimeen.Elikkä niinä muutamana aurinkoisena päivänä toki agria ei  tarttenu käynnistää,mutta niitä aurinkoisia päiviä oli vaan suhteellisen harvassa, Joten kyllä  minun varusteisiin myös tulevan syksyn Lapin retkelle,(mikäli toteutuu),kuuluu ehdottomasti toimintavarma Hondan 2kW agrikaatti.  olkoon ilmat sitten kuinka aurinkoisia tahansa.Thumb Thumb Thumb

    Jos sitä sähköä oikeasti tarvii, en minäkään agria jättäisi kotiin. Mielenkiintoista olisi tietää mihin kaikkeen käytät sitä akkusähköä?
    Tiedän että lapiohommissa ei juuri jaksa keskittyä sähkönsäästelyyn mutta noin yleisesti pitää taas toistella PerhoUkon viisaita sanoja, ei saa syödä enempi kuin tienaa. Kulutus pitää sovitella siihen tuottoon. Siis pilvisinä päivinä ei meidän parane koko päivää vahdata sitä por.. , niitä uutisia. :D

    Omalla kohdin voin sanoa että pärjään mökillä, veneessä, reissussa 55W kennolla mppt säätimellä ja 250Ah akuilla. Käytän noilla kompura jääkaappia,led valoja ja lataan gpsjä, ipadeja ja kännyköitä ja läppäreitä, satunnaisesti invertteriä.

    Jos oikeasti aikoo verkkosähkön korvata,pitää olla reilusti ylimitoitusta akuissa ja kennoissa. Monesti sitä tuottoa ja kulutusta katellaan sen optimituoton kannalta, jota on vain jokunen tunti päivässä ja päivä viikossa.
  • #989 kirjoittanut Haapaniemen Paroni 19 Jun 2013
  • Mitä sitä koko omaisuuttaan mihinkään puskiin vie jättää vaunun alueelle ja käy näppärästi,sit vetoautolla hoitamassa asiansa ja palailee,sit kulkimen luokse tolppa sähköön,ja akut on täynnä,näin helppoa se on kun sen oivaltaa ;) :D
  • #990 kirjoittanut pouhe 19 Jun 2013
  • Jos se tolppasähkö onkin 100 km:n päässä kalapaikasta, mitäs silloin? ;D ;D
Sivuja:
Toiminto